A400M uçağının altıncısı Türk Hava Kuvvetlerine teslim edildi

Türk Hava Kuvvetleri’ne 10 adet temin edilecek A400M stratejik nakliye uçağı programında 6'ıncı uçağın kabulü gerçekleştirildi.

1

Türk Hava Kuvvetleri’nin nakliye görevlerinde kullandığı ve Airbus tarafından imal edilen altıncı A400M törenle bugün envantere girdi. Türkiye’nin tasarımcı ve imalatçı ortak olarak görev aldığı projede ikinci kullanıcı olmuştu.

Türk Hava Kuvvetleri bu yıl 5 ve 6’ncı uçakları alarak 2018 teslimatlarını kapadı. 2019 ve ardından 2020’de teslim edilecek ikişer uçakla Türkiye toplam 10 adet A400M almış olacak.

Kayseri Erkilet’teki 222. Filo tarafından operasyonu yapılan uçaklar, yüksek yük kapasitesi ve uzun menzile sahip.

A400M’nin azami kalkış aralığı taktik konfigürasyonda 130 ton, lojistik görevlerde ise 145 ton olan A400M uçağının azami faydalı yük kapasitesi taktik rolde 30 ton, lojistik kullanımda ise 37 ton olarak planlandı.

Maksimum görev irtifası normal görevlerde 11.300m (37.000ft), özel görevlerde ise 12.200m (40.000ft) olarak planlanan A400M, 37 ton yük ile 3.295km, 30 ton yük ile 4.535km ve 20 ton yük ile 6.400km menzile sahip olacak. Uçağın boş uçuştaki menzili ise 8.700km. Havada yakıt ikmal kabiliyeti sayesinde uçağın görev menzili daha da artabiliyor.

YÜKSEK TAŞIMA KAPASİTESİ

A400M, kargo bölümünde bir seferde 116 asker/paraşütçü komando veya 66 sedye ve 25 sıhhi personel ile bir NH-90, bir CH-47 Chinook helikopteri, iki AH-62 Apache veya iki Tiger taaruz helikopteri ya da bir AS-532 Cougar genel maksat helikopteri veya üç M113 ZPT yada bir M270 MLRS lançeri ile afet amaçlı bir kurtarma botu, 6 metre boyunda konteynırlı yarı-mafsallı kamyon, mobil vinç gibi büyük kaldırma araçları taşıyabiliyor.

Kısa ve yumuşak arazi performansı sayesinde asfalt pistlere bağımlılığı azalan A400M, 24 faydalı yük ve 1.600km uçuş için yeterli dahili yakıt ile 650m uzunluğundaki hazırlanmamış bir piste inebilecek ve yine aynı ağırlık ile 1.200m pistten kalkabilecek. 50,5 ton dahili yakıt taşıma kapasitesine sahip olan A400M, 48 saat içerisinde probe tipi yakıt ikmal sondasına sahip uçak ve helikopterlere yakıt ikmali gerçekleştirebilecek tanker uçağa dönüştürülebiliyor.

Teknik Özellikler:

Mürettebat: 3 ( pilot,yardımcı pilot ve yükleme sorumlusu)

Kapasite: 37.000 kg 116 asker, 66 sedye ve 25 sıhhi eleman

Uzunluk: 45,1 m

Kanat Açıklığı: 42,4 m

Yükseklik: 14,7 m

Boş Ağırlık: 76.5 ton

Maksimum Kalkış Ağırlığı: 141 ton

Yakıt Kapasitesi: 50.5 ton

Maksimum İniş Ağırlığı: 122 ton

Güç Grubu: 4 xEuroprop TP400-D6 turboprop motor (herbiri 11,060 hp)

Pervaneler: 8 Pal – 5.3 metre çapında

Seyir Sürati: 780 km (421 kn)

Menzil: 37 ton ile 3.298km

30 ton faydalı yükle 4.540km

20 ton faydalı yükle 6.390km

Boş Uçak Menzili: 8.170km

Azami irtifası: 11.300m (37.000ft)

Taktik Kalkış Mesafesi: 980 metre

Taktik İniş Mesafesi: 770 metre

Dönme yarıçapı (yerde): 28.6 metre

(Kokpitaero)