Türkiye’nin geçen yılın ağustos ayında maruz kaldığı finansal saldırılar sonrasında döviz hareketliliklerini kullanarak aşırı kâr amacıyla haksız fiyat artışlarına giden fırsatçılara hem kamu kuruluşlarınca hem de tüketiciler tarafından göz açtırılmıyor. Haksız fiyat artışlarını tespit etmeye yönelik faaliyetlerini sürdüren Ticaret Bakanlığı’nın Haksız Fiyat Artışı (HFA) Mobil uygulaması 56 bin kullanıcı tarafından cihazlarına indirilirken, uygulama üzerinden tüketiciler bugüne kadar 7 bin 348 başvuru yaptı.
‘ALO 175’E ŞİKAYET YAĞDI
Edinilen bilgiye göre, fiyat artışlarının yoğunlaştığı 30 Ağustos tarihinden 23 Ocak’a kadar Ticaret Bakanlığı'nın ‘ALO 175 Tüketici Danışma Hattı’na toplam 62 bin 318 başvuru geldi. HFA uygulamasıyla tüketiciler, ürünün fotoğrafını çekerek sisteme yüklüyor.
Yüzde 55’i gıdadaki artışlardan
Başvuruların yaklaşık yüzde 55’ini gıda ürünlerindeki fiyat artışlarına ilişkin bildirimler oluştururken, bu ürünleri yüzde 10 ile temizlik, yüzde 9 ile bebek ürünleri takip etti. Mobil uygulama üzerinden yapılan başvuruların illere göre dağılımı incelendiğinde en çok başvurunun 2 bin 423 ile İstanbul’dan, 885 ile Ankara’dan, 358 ile İzmir’den, 320 ile Bursa’dan, 265 ile Kocaeli’den geldiği tespit edildi.