52 ülkeden ev ve mutfak eşyası almaya geldiler

EVSİD'in Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlediği ‘Turkish Houseware by Invitation Only' etkinliği büyük ilgi gördü. Etkinlikte 60 üretici firma 52 ülkeden gelen 100'ün üzerinde alıcıyla ticaret yaptı.

Akşam

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği'nin (EVSİD) bu yıl 6'ncısı düzenlediği Turkish Houseware by Invitation Only organizasyonuna Avrupa, Güney Amerika başta olmak üzere Danimarka, El Salvador, Brezilya, Fas, Finlandiya, Güney Kore, Güney Afrika, Hindistan gibi 52 ülkeden 100'ün üzerinde satın almacı geldi. Ticaret Bakanlığı, İstanbul Ticaret Odası (İTO) desteği ve İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) işbirliğiyle organize edilen etkinliğe 60 üretici firma katıldı. İstanbul'da gerçekleştirilen bu etkinlik ile amaçlarının ilk etapta ticaret yapmaktan ziyade Türkiye'yi ve İstanbul'u tanıtmak, ilişki geliştirmek olduğunu ifade eden EVSİD Başkanı Talha Özger, "İstanbul'un çeşitli lokasyonlarında gerçekleştirdiğimiz organizasyonlarımızla gelen yabancılara ülkemizin ve İstanbul'un güzelliklerini tanıtmak ve Türk mutfak eşyaları sektörünün gücünü hissettirmek istiyoruz" dedi.

İSTANBUL'DA 6. BULUŞMA

Bu sene etkinliğin 6'ncısını gerçekleştirdiklerini belirten Talha Özger, "Geçmişe baktığımızda şu an meyvelerini yediğimiz bir dönemden geçiyoruz. Çünkü ihracat o kadar kolay bir iş değil. Süreklilik ve ilişkiler çok önemli. Çünkü karşınızda Çin gibi büyük bir oyuncu var. Bizim de burada en büyük önem verdiğimiz konu birim kilogram başı ihracat değerimizi yukarı çıkarmak. Bunu söylemlerle değil, aksiyonlarla yapmak istiyoruz" açıklamasında bulundu.

KİLOGRAM BİRİM FİYATI 3.9 DOLARA ULAŞTI

Sektörün kilogram birim fiyatının geçen yıl 3.6 dolar, bu yıl 3.9 seviyelerinde olduğunun bilgisini paylaşan Özger, "Şimdi biraz daha yukarıya doğru ivme gösteriyor. Fakat bu yeterli değil. Rakip ülkelere baktığımızda bizim ihracat değerimiz düşük kalıyor. Bunun başlıca sebebi marka algısı. Yani ülke marka algısını yukarı çıkartırsak sonrasında bizim kendi markalarımız da hak ettiği yere gelecektir. Gerçekleştirdiğimiz UR-GE çalışmalarıyla beraber markalaşmaya, ambalaj tasarıma ve endüstriyel tasarıma önem verip buradaki kilogram başı ihracat değerine katkı sağlamayı hedefliyoruz" diye konuştu.

ROTA LATİN AMERİKA

Uzak ülkeler stratejisi kapsamında rotayı Latin Amerika'ya çevirdiklerini belirten Özger, "Oradan gelen satın almacılarla farklı ilişkiler kurduk. Latin Amerika'da her sene organizasyon düzenleyerek oradaki ilişkilerimizi de taze tutmaya çalışıyoruz" dedi.