Yaşar Kızılbağ
Desa Deri, dünyanın önde gelen lüks markalarının deri tasarım ve üretim tesislerinin kümelendiği İtalya'nın Toskana bölgesinde üretime hazırlanıyor. 50. yılını kutlayan şirket kurduğu Ar-Ge ve üretim tesisini 2023'ün ilk çeyreğinde açacak. Dünyaca ünlü markalara üretim yapacak olan yeni tesis için personel alımı Ocak 2023'te başlayacak. DESA CEO'su Burak Çelet, "Türkiye'de doğan, bu topraklarda üreten ve büyüyen, yarım asrı geride bırakmış bir Türk şirketi olarak, deri modası gibi İtalya'nın uzman olduğu bir sektörde söz sahibi olmaktan gurur duyuyoruz" dedi.
KİRACI OLARAK GİRDİ
Kurdukları tesise kiracı olarak girdiklerini anlatan Çelet, yatırım ortamının uygunluğunu tespit ettikten sonra fabrikayı satın almaya karar verdiklerini ifade etti. Çelet, "Fabrikayı aldıktan hemen sonra inşaat çalışmalarını başlattık. Şimdiye kadar 2 milyon euro yatırım yaptığımız fabrikamızın 4'te 3'ü tamamlandı. Mart 2023'te tam kapasite üretime başlamış olacağız. Tesis sayesinde mevcut müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına daha hızlı bir şekilde cevap vereceğiz bir yandan da yeni müşterilere ulaşacağız. Türkiye'deki üretim gücümüzü de pazara tamamen yansıtabilecek bir konumda olacağız" şeklinde konuştu.
TÜRKLER YATIRIM YAPMIŞ
Fabrikaya İtalya'daki yerel ve ulusal basının büyük ilgi gösterdiğini aktaran Çelet, şöyle devam etti: "Bölge halkının da çok olumlu tepkisiyle karşılaşıyoruz. Bana tesadüfen tanıştığımız bir İtalyan, Türk olduğumu duyunca 'Biliyor musun buraya Türkler yatırım yapıyormuş' dedi. Daha hiç ilan vermediğimiz halde toplamda 50 kişilik mütevazı bir istihdam yaratmayı hedeflediğimiz tesise, sadece açtığımız e-mail hesabı yoluyla 200'ün üzerinde iş başvurusu maili aldık. Yerel ve ulusal basının bu yatırıma geniş yer vermesi ve kadın istihdamı konusunda bölgede yeterince iş imkanı olmaması, ilginin yoğun olmasına sebep oldu. Ocak ayı itibariyla personel alımına ve eğitimine başlayacağız."
KUŞADASI'NDA ÇAKMA MAĞAZAMIZI BULDUK
Desa'nın Turquality programı çıktığında ilk dahil olan marka olduğunu anlatan Çelet, 'taklit' ürünlerden de yakındı. İşbirliği içinde oldukları bir markanın sahibinin Kuşadası'na tatile geldiğini, dönüşte de kendisine uğradığını belirten Çelet "Sohbet sırasında 'Kuşadası'nda mağaza açmışsınız hayırlı olsun' dedi. Araştırdık çakmaymış" dedi. "Merdivenaltında son derece kaliteli taklit ürünler yapıyorlar" diyen Çelet hatta bazı müşterilerin iade ettikleri ürünlerde bile çakma ürün çıktığını anlattı. Çelet bu tür ürünleri piyasadan sürekli toplattıklarını belirtti.
BAVULUN DA 'BAVUL TURİZMİ'Nİ YAPTILAR
Yıl sonu itibarı ile DESA, Samsonite ve Adesa şirketlerini içeren grup cirosunun 2.5 milyar TL'yi geçmesini beklediklerini anlatan Çelet, başarılı turizm sezonu nedeniyle perakende cirosunda yüzde 282, ihracatta ise yüzde 269'luk bir artış yakaladıklarını anlattı. İhracatta kilogram fiyatının 116 dolara geldiğini belirten Çelet "Türkiye'nin İtalya'ya yaptığı saraciye ürün ihracatının yüzde 70'ini tek başına Desa yapıyor" dedi. "2019 yılına göre adet bazında yüzde 164'lük bir büyüme söz konusu" diyen Çelet'in verdiği bilgiye göre tek valizle Türkiye'ye gelen Rus turistler ülkesine 3-4 valizle döndü.