5 yılda yeni bir Migros doğacak

Türkiye genelinde 3 bin 200'ü aşkın mağazasıyla faaliyet gösteren Migros, yeni iş kolları ve iştirakleriyle 5 yılda iki kat büyüyecek. Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, “5 yılda ilave bir Migros şirketi daha yaratacağız” dedi.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye perakende sektörünün önemli oyuncularından Migros, son yıllarda yatırım yaptığı yeni alanlar ve girişimlerle 5 yılda iki katı hacme ulaşmayı hedefliyor. 100 yıllık Cumhuriyet'in 70 yılına eşlik ettiklerini belirten Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, "Migros'un yaratıcılıkta sınırı yok, içimizden yeni şirketler doğuyor. İçimizden doğan bu şirketlerle perakendeye yeni iş kolları kazandırıyoruz. Migros Sanal Market, Migros Hemen, Tazedirekt ve Macroonline, Migros Yemek platformlarımızı ve kendi yemek markalarımızı Migros One çatısı altında birleştirdik. Online operasyonlarımızı 3 yıl içerisinde 3'e katlayacağız. MoneyPay, Mimeda, Paket Taxi, Mion, Migen. İştiraklerimiz ve yeni girişimlerimiz 5 yılda ilave bir Migros şirketi daha yaratacak" dedi.

6 MİLYAR TL YATIRIM

Özgür Tort, ayrıca Gurmepack'in de hissedarı olarak paketli yemek alanındaki yatırımlarını artıracaklarını söyledi. Ekonomik ve sosyal etkisi yüksek bir şirket olduklarına dikkat çeken Tort, şunları kaydetti: "Şu anda tedarikçi, kooperatif, alım yaptıkları çiftçi ve besicilerle birlikte 23 bin 500 iş ortağımız var. Çalıştığımız iş ortaklarımız ve hizmet sağlayıcılarımızın 2022 yılı toplam cirosunun büyüklüğü Türkiye'nin GSYH'sinin 4'te birine (3.5 trilyon TL) denk geliyor. 2023 yılında 6 milyar TL yatırım gerçekleştiriyoruz. Ayrıca, tedarik zinciri açısından önümüzdeki büyümeyi besleyecek şekilde 2 yılda dağıtım merkezi alanımızı yüzde 50'nin üzerinde büyüteceğiz. 2024 yılında yatırımlarımızı kesintisiz şekilde sürdüreceğiz."

ALANYA'DA AVOKADO, KARADENİZ'DE KİVİ VE SOMON BALIĞI İÇİN DESTEK

Tarımın geleceğine yatırım yaptıklarını, Türkiye'nin üreten gücünün yanında olduklarını söyleyen Özgür Tort, "Migros'un cirosunun yüzde 77'si tarıma dayalı, yılda yaklaşık 500 bin ton meyve-sebze satıyoruz. Türkiye'nin geleceği ancak güçlü yerel üreticileriyle mümkün. Bu nedenle Türkiye genelinde havza bazında üretimi destekliyoruz. Migros olarak sahip çıktığımız yerel ürünler, doğdukları ilin ekonomisine artı değer katıyor. Ordu gezen tavuk yumurtası alanında üs oldu. Alanya'dan avokado, Doğu Karadeniz'den kivi, Karadeniz'den Türk somonu alarak yerel kalkınmaya ciddi destek olduk. Yakında sözleşmeli tarımla yüzde 100 yerli mercimek üretimine de başlıyoruz. Bunun gibi 14-15 bölgede daha yerel kalkınma atağı gerçekleştireceğiz" diye konuştu.

300 MAĞAZA ELEKTRİĞİNİ KENDİSİ KARŞILAYACAK

Güçlü bilanço değerlerinin yanında, hem kaynakları korumayı, hem de çevreye saygılı büyümeyi esas aldıklarını ifade eden Tort, şöyle devam etti: "2050 karbon sıfır hedefine yönelik çalışıyoruz. En önemli karbon salınımımız soğutma dolapları, aydınlatmalar ve klimadan oluşuyor. Yani yarısı soğutucu gazlardan yarısı da elektrikten geliyor. Migros'un yıllık 600 bin MWh elektrik tüketimi var. Şirketimiz GES yatırımları ile 3'te birini kendi üretme kararı aldı. Bunun için 100 milyon dolar yatırım yapacağız. 4 büyük dağıtım merkezimizin çatıları tamamlandı. Arazi gelişimi çalışmalarına devam ediyoruz. Malatya'da kurulacak sistemle 300 mağazanın elektriğini karşılayacağız."