5 yılda teknolojiye 500 milyon $ yatırım

Yüksek teknolojiye son 5 yılda yaptığı 500 milyon dolar yatırımla, geleceğin bankacılık anlayışını bugüne taşıyan Akbank, mobil bankacılık pazarının iki katı büyüyerek bu alanda başarısını sürdürüyor. 

Mobil bankacılık alanındaki yenilikçi çalışmalarını aktaran Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, "Müşterilerinin talep ve ihtiyaçlarını karşılamayı öncelik olarak belirleyen bir banka olarak, onların en iyi dijital bankacılık deneyimlerini yaşamalarını sağlamaya özen gösteriyoruz" dedi ve ekledi:

"Önümüzdeki dönemde, müşterilerimizin ilgi odağında olan mobil ya da giyilebilir teknolojiler gibi gündelik yaşamda kullanım sıklığı hızla artan yeni kanallar üzerinden sunulan ürünlere ulaşmalarını sağlayacak çözümlere odaklanıyoruz. Yeniliklerimizi bu alanlara kaydırıyoruz."

- "Akbank Direkt’le her yer şube"

Müşteri ile bankanın ilişkisinin hızla değiştiğine dikkat çeken Orkun Oğuz “Bankacılığın artık mekan ve zaman bağımsız bir işe dönüştüğünü görüyoruz. Bu değişime Türkiye’de öncülük eden banka olarak Akbank müşterilerine; ‘siz neredeyseniz Akbank olarak biz de oradayız" diyoruz. 
"Mobil bankacılıktaki gelişmeler, kolay kullanımı temel alıyor. Bankacılık hizmetlerinde banko önünde işlem yaparken sahip olunan tüm rahatlık ve kolaylığı mobil kanallarda da sağlamanın yolları araştırılıyor, uygulamalar geliştiriliyor. İşte bizim mobil bankacılık alanında yaptığımız tüm çalışmalarımızda odaklandığımız bu iki noktadır. Akbank Direkt’i rakipleri arasından sıyrılmasını sağlayan bu özellikleridir" dedi.
- "Finans ile teknolojiyi birleştiren yeni şirketlere, geçen yıl 24 milyar doların üstünde yatırım yapıldı"
Orkun Oğuz, Akbank’ın yenilikçi çalışmaları ile ilgili olarak; “Öncelikle, dünyadaki büyük şirketlerin önemli bir bölümünün artık en önemli gündem maddesinin ‘inovasyon’ olduğunu vurgulamak istiyorum. Artık herkes, dışarıdaki inovasyon ve girişimciliği, bünyesindeki inovasyon, bilgi ve yaratıcılık ile nasıl birleştireceği sorularının cevaplarını arıyor” dedi ve ekledi:

 “Yapay zeka ve sanal gerçeklik birçok şirketin yeni odak alanları içinde. Bankacılık sektörüne baktığımızda ise ‘FinTech’ denilen ve finans ile teknolojiyi birleştiren yeni şirketler, geçen yıl 24 milyar doların da üstünde yatırım alarak hızla kendilerine yer açmaya başladılar. Ödemeler, kişiden kişiye kredi, sosyal medya bazlı kredi skorlama, robot yatırım danışmanları gibi alanlarda yüzlerce şirket çalışmaya başladı. Bunları stratejik işbirliği yapılabilecek şirketler olarak görüyoruz.”

- "Akbank olarak, birçok yeni teknolojiyi hızlı bir şekilde müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz"
FinTech’leri,  köklü banka çalışanları ile teknoloji dahilerinin birlikte yarattıklarına dikkat çeken Orkun Oğuz, "Esnek, hızlı ve proaktif bir şekilde Akbanklılarla birlikte birçok yeniliği kendi içimizde üretebiliyoruz” dedi ve şöyle konuştu:
“Tüm gelişmeleri yakından takip ediyor, birçok yeni teknolojiyi hızlı bir şekilde müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz. Artan oranda ‘FinTech’lerle de çalışıyoruz.”

- "Bir gün her şey mobil olacak"
3 yıl önce 'Bir gün her şey mobil olacak' diyerek yola çıktıklarını belirten Oğuz, "‘Mobile first’ stratejimizle mobili her açıdan önceliklendirmeye başladık. ‘Design Thinking’ bakış açısıyla mevcut hizmet ve süreçlerimizi mobile nasıl adapte ederiz yerine, tamamen mobil deneyimi esas alarak ürün & süreç dijitalleştirmesi projeleri başlatıp her şeyi sıfırdan nasıl tasarlarız diye uğraştık ve halen çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Amacımız müşterilerimize daima en iyi deneyimi yaşatmak” diyor. Akbank olarak kapsamlı bir yenilikçilik kasına, sermayeye, IT gücüne, Türkiye’nin en iyi bankacılarına ve belki de en önemlisi Akbank müşterilerinin artarak devam eden güvenine sahip olduklarının altını çizen Oğuz, “Birçok yeniliği kendi içimizde üretebiliyoruz. Geçtiğimiz günlerde yaratıcılığı desteklemek, yenilikçi ürün ve hizmetlerin tasarlanmasını sağlamak amacıyla “Aş Kendini Akbanklı” diyerek bir inovasyon yarışması başlattık. 2 hafta gibi kısa bir sürede 200’e yakın takım katıldı” diyor.

- "Geleceğin bankacılığını bugüne, ilklere imza atarak taşıyoruz"
Eskiye kıyasla, yükselen yatırım maliyetleri, azalan kâr marjları, yeni yasal düzenlemelerle değişen yatırım alanları, finans dünyasında da teknolojik gelişimi beraberinde getiriyor. Artan rekabet, diğer sektörlerle stratejik iş birlikleri gibi pek çok konu, dijital dönüşümü zorunlu kılıyor.
Teknolojinin çok hızlı geliştiğine dikkat çeken Orkun Oğuz; “Yapay zeka ve  sanal gerçeklik konularında ki gelişmeleri yakından takip ediyoruz, Apple TV için ya da Görüntülü Bankacılık Noktalarımız için geliştirdiğimiz kanallarımız, alanında öncü çalışmalar. Sanal gerçekliğin hayatımıza girdiği gün biz de müşterilerimizin kullanımına hazır olacağız” dedi ve ekledi;

“Fintech’lerle finansal erişimin artacağını, girişimciliğin bankaların katkılarıyla çok daha hızlı gelişeceğini düşünüyoruz. Bankaların hem kullanıcı, hem de yatırımcı olarak fintech’lere destek vermesi, bu alanda dünya çapında çözümlerin Türkiye’den de çıkmasının önünü açacak. FinTech'te de gelişimi desteklemek amacıyla tüm uygulama geliştiricilerin diledikleri zaman ve mekanda çalışabilmeleri için, Uygulama Programlama Arayüzü’nü (Application Programming Interface - API) açan ilk banka olduk.”

'Dünyanın En İyisi' ödülü çok gurur verici

Akbank Direkt’in uluslararası arenada takip edildiğini ve dünyanın en iyisi olarak ödüllendirildiğinibelirten Oğuz; “ 2014 yılında  Global Mobile Awards’tan aldığımız “Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması” ödülünden sonra 2015’te de Global Finance tarafından “Dünyanın En İyi Mobil Bankacılık Uygulaması” olarak ödüllendirilmek bizi mobil teknolojileri müşterilerimizin hizmetine en doğru şekilde sunma konusunda motive ediyor. Fakat Akbank Direkt olarak bize doğru yolda olduğumuzu gösteren en önemli değerlendirme ise kullanıcıların uygulama dükkanlarında bizi en yüksek puan ile değerlendirmeliridir.Çalışmalarımızın sonuçlarını,müşterilerimizin olumlu geri dönüşleriyle ve 2015 yılında mobil bankacılık pazarının iki katı hızla büyüyerek almak bizi gururlandırıyor” dedi. AkbankDirekt’in Google’da en çok aranan uygulama olduğunu belirten Oğuz, “Akbank Direkt uygulamamız 2016 ilk çeyrek verilerine göre Türkiye'deki kullanıcıların uygulama isimleriyle mobilden yaptıkları aramalar pastasında, %29 ile birinci oldu(Kaynak: Google App Query Report)” dedi. Akbank Direkt uygulaması ayrıca Apple, Google ve Windows’ta, tüm uygulama storelarında 4,5 puan alarak kullanıcıların en beğendiği bankacılık uygulaması.

Pazarının 2 katı hızda büyüdü

Zamanın her geçen gün daha değerli hale gelmesi ve Direkt Bankacılık kanallarından yapılabilen işlem çeşitliliğinin artması, müşterileri Direkt Bankacılık kanallarına yönlendiriyor. Türkiye Bankalar Birliği 2016 ilk çeyrek raporuna göre geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine göre Türkiye’de Mobil Bankacılık pazarının 2 katı hızda büyüdü. Akbank, müşterilerinin talep ve ihtiyaçlarını öncelik olarak belirleyen bir banka olarak, onların en iyi dijital bankacılık deneyimlerini yaşamalarını sağlamaya özen gösteriyor. 

Geçen yıl %136 büyüdü

Akbank Direkt, sadece mobil uygulamasını kullanan dijital müşteri oranında en hızlı büyüyen uygulama. 2015 yılında %136 büyüme ile Akbank Direkt sadece mobilden hizmet alan dijital kullanıcı sayısını globalde en hızlı artıran uygulamalardan biri ve daha da önemlisi mükemmel müşteri deneyimiyle dünyada en fazla ürün satın alınan bankacılık uygulaması oldu. (Kaynak: FinaltaBenchmarkı 2015) 

Akbank Direkt'ten kullandırılan kredilerde yüzde 300 büyüdük

Akbank Direkt’in Aralık 2015’te başladığı günden bugüne çok hızlı bir gelişme gösterdiğinin altını çizen Oğuz, “Akbank Direkt ilk gününden bu yana mobilden kullandırdığı krediler ile pazarın %20’sine hizmet verdi. Akbank Direkt kanallarından kullandırdığımız kredilerde yüzde 300 büyüdük. Ödemelerde de çok hızlı bir gelişimimiz var. Bugün artık her iki faturadan biri Akbank Direkt uygulamasından ödeniyor.Mobil uygulamamızı kullananların yoğun tercihlerinden biri de fatura ödeme. Son iki yılda mobilden yapılan fatura ödemeleri 11 kat arttı" dedi.