5 ayda e-ticaret %48 arttı

Ticaret Bakanı Pekcan, “İlk 5 ayda, özellikle Kovid-19 sürecinde e-ticaret hacmi, %48 artıs¸la 63.3 milyar oldu. Mart-nisan-mayıs aylarında gıda-süpermarket harcamaları 6 kat arttı” dedi.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye’de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, “Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63.3 milyar lira olarak gerçekleşti” ifadelerini kullandı.

GIDADA 6’YA KATLANDI

Pekcan, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) Dijital Tanıtım Toplantısı’nda ‘Elektronik Ticaret Bilgi Platformu’ hakkında bilgi vererek, ilk kez derlenen e-ticaret verilerini açıkladı. Pekcan, Türkiye’de toplam 68 bin 457 işletmenin e-ticaret faaliyeti sürdürdüğüne işaret ederek, işletme sayısının en fazla olduğu ilin yüzde 46 ile İstanbul olduğunu dile getirdi. 2019 verilerinin yanı sıra henüz işlenmemiş yılın 5 aylık dönemine ilişkin verileri de açıklayan Pekcan, şunları kaydetti: “5 ayda, kartlı işlemlerde en fazla artış gösteren sektörler, yüzde 75 artışla beyaz eşya ve ev aletleri, yüzde 43 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 53 artışla elektronik sektörü, yüzde 95 artışla yazılım sektörü, yüzde 400’ün üzerinde artışla gıda-süpermarket gibi sektörler dikkati çekti. Kovid-19 sürecini kapsayan mart-nisan-mayıs aylarına bakıldığı zaman, geçen seneye göre e-ticaret kanalıyla gıda-süpermarket harcamalarında 6 kattan fazla, kimyasallarda 2.5 kat, beyaz eşyada 2 kat, bebek bakım harcamalarında 2 kat artış yaşandı. Bu 3 ayda konaklamada yüzde 80, seyahat-taşımacılıkta yüzde 77, havayollarında yüzde 75 düşüş oldu.” 

4 ALIŞVERİŞTEN BİRİ TAKSİTLİ

Bakan Pekcan, bu dönemde gerçekleştirilen e-ticaret harcamalarının yüzde 24’ünün taksitli gerçekleştiğini ifade etti. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, elektronik ticaret sitelerine güven damgası almaları çağrısında bulunarak, “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’ne (ETBİS) kayıtlı tüm e-ticaret sitelerinin de güven damgasına başvurmalarını bekliyoruz ki, iş hacimlerini artırabilsinler” dedi.