AKŞAM
İSMAİL BEZİRCİ
Trendyol, Almanya, Azerbaycan ve Körfez ülkelerindeki faaliyetleri ile Türkiye'nin ihracat potansiyelini artırıyor. Mikro ihracat ile 300 bin satıcısını aynı zamanda ihracatçı haline getirmeyi hedefleyen Trendyol, 2022 yılı başından bu yana 51 binden fazla satıcısının ihracat yapmasına aracılık etti. Bu satıcılardan 42 bini ise ilk kez ihracat yaptı. Trendyol olarak Almanya-Türkiye dostluk maçında A Milli Futbol Takımı'nı tribünden desteklemek için Berlin'de bulunan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, maçın ardından düzenlediği sohbet toplantısında Trendyol satıcılarının 2 yıllık süreçte yurtdışına 37 milyonu aşkın ürün sattığını söyledi.
Çetin, "Bugün baktığımızda ülkemizde e-ihracatın toplam ihracat içinden aldığı pay yaklaşık olarak yüzde 1 olarak hesaplanıyor. Ticaret Bakanlığı'mız bu rakamı 2030 yılında yüzde 10'a çıkarma hedefini açıkladı. Biz de bu hedefe katkıda bulunmak için sadece iki yılda 42 bin satıcımızı ilk kez ihracatla buluşturduk. Hedefimiz, Trendyol olarak 300 bin satıcımızı yurtdışı pazarlarla buluşturmak ve üç yılda 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmak" dedi.
En çok mikro ihracatçının İstanbul, Ankara ve İzmir'de olduğunu kaydeden Çağlayan Çetin, "Bu 3 büyük ili sırasıyla Bursa, Antalya, Adana, Konya ve Kayseri takip ediyor. Bizim için asıl sevindirici olan konu ise 81 ilin tamamında mikro ihracat yapan Trendyol satıcısı bulunuyor. 51 bin ihracat yapan satıcımızın yaklaşık yedi bini depremden etkilenen satıcılarımızdan oluşuyor. Burada da hedefimiz bu 11 ildeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hale getirmek" dedi.
Yakın zamanda Körfez ülkelerinde faaliyete başladıklarını hatırlatan Trendyol Grubu CEO'su Erdem İnan, ekim ayında 5 binden fazla satıcısını Körfez ülkelerine satış yapar hale getirdiklerini anlattı. İnan "Körfez ülkelerinde 19 Eylül'de faaliyete başladık. Bu iki aylık süreçte yaklaşık 2 milyon adet 'Made in Türkiye' etiketli ürün satıldı. Şimdi de Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman'da pazar yeri modeline geçtik. Satıcılarımıza tek tuşla ihracat yapma imkanı sağlıyoruz" dedi. Türk markalarının ve ürünlerinin bölgedeki bilinirliğinin yaygın olduğuna işaret eden İnan, "En fazla yaz sezonu giyim ürünleri satılıyor" şeklinde konuştu.
Erdem İnan, "Trendyol olarak, Kasım kampanyalarını yurtdışına taşıdık. 7-12 Kasım Süper Alışveriş Günleri kampanyamız süresince 30 milyondan fazla ürün satıldı. 400 binden fazla iş ortağımız bu kampanyalara katıldı. Bunların 45 bine yakını bu altı günlük kampanya döneminde ihracat yaptı. Bu dönemde yurtdışındaki 2.5 milyon müşterimiz Trendyol'dan alışveriş yaptılar. Yurtdışına satılan ürün sayısı 3 milyonu aştı" dedi. İnan "Kampanya dönemindeki ziyaret sayımız da 350 milyonun üzerine çıktı. Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde tüm uygulamalar arasında en çok indirilen uygulama Trendyol oldu" dedi.
Spora ilk desteklerini 2021 yılında Futbol Milli Takımları'nın resmi sponsoru olarak verdiklerini anlatan Çetin, "A Milli Futbol Takımı'nın yanı sıra Kadın Milli Takımlar ve Erkek Milli Takımlarının da resmi sponsorluğunu üstlendik. Bunu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'nin (TMOK) resmi sponsorluğu izledi" dedi.
2022 sonunda açıkladıkları 5 yılda 5 milyar dolarlık yatırım planlarının 1 milyar dolarlık kısmını gerçekleştirdiklerini ifade eden Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, "Yatırım programımızı uygulamaya devam ediyoruz. Sadece Ortadoğu pazarları için 3 milyar dolar yatırım yapacağız" dedi. Çetin "Müşterilere daha hızlı teslimat gerçekleştirebilmek için İstanbul Havalimanı yanında e-ihracat merkezi yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda Ankara'da da bir de e-ticaret operasyon merkezi yatırımımız var. Bu merkez sadece Türkiye'nin değil Avrupa'nın en büyük e-ticaret operasyon ve aktarma merkezlerinden birisi olacak" diye konuştu.