40 kadın bayiyle dünyayı Ebruli renklere boyuyor

Eski mobilya ve eşyaları dönüştürerek Türkiye'de yeni bir akım başlatan girişimci Ebru Ener, kendi boya markasını çıkararak pandemide satış rekorları kırdı. Sadece kadınlara bayilik veren Ener, kendiyle birlikte 40 kadının da hayatını dönüştürüyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Eskinin yenisi olmaz' atasözü tarih oldu. Hayatın eve sığdırılmaya çalışıldığı pandemi döneminde kadın erkek herkes, eski mobilya ve ya dekorasyon ürünlerini boyayıp dönüştürmeye başladı. Evdeki dolaplar, mobilyalar, parke ve fayanslar hatta musluk başlığına kadar her şeyi boyamaya başlayan tüketiciler 300 milyon TL büyüklüğe sahip Türkiye hobi ve craft boya pazarını katlayarak büyüttü.

500 BİN KİŞİ TAKİP EDİYOR

Dönüşüm sektörü, başta kadınlar olmak üzere pek çok girişimciye yeni gelir kapısı oldu. Bağdat Caddesi'nde 17 sene restoran işletmeciliği yaptıktan sonra mobilya dönüşüm işine yönelen girişimci Ebru Ener bu isimlerden yalnızca biri. Suadiye'deki evinde birkaç küçük değişiklikle başlayan dönüşüm merakı, daha sonra bütün evini dekore ettirmeye varan Ener, yaptığı bu değişiklikleri sosyal medyadan paylaşınca kısa sürede 500 bin takipçiye ulaşıyor. Sosyal medyadan gelen yoğun talep üzerine Bostancı'da Desing By Ebru Ener ismiyle atölye açan Ener, her hafta 100 kişiye mobilya dönüşüm ve boyama eğitimleri vermeye başlıyor. 6 ay süren yoğun atölye eğitimleri sonrası aralarında mimar, doktor ve savcıların da bulunduğu pek çok kişi evini dönüştürmek için Ebru Ener'e başvuruyor. Ener ünlü gözlük markası Christian Dior'un Türkiye ofisinin dekorasyonunu da baştan sona kendisi yapıyor. Boyama işi yaparken, piyasadaki boyaların geç kuruduğunu fark eden Ener bu soruna çözüm bulmak için bir Ar-Ge birimi kurup boya ve verniği aynı üründe birleştirdiği kendi ismiyle yeni bir boya çıkarıyor. Akrilik boyayla evdeki mobilyaları yenilemenin ortalama 1 hafta sürdüğüne dikkat çeken Ener, "Boya ve vernik birleşince bu süre 4 saate indi. Biz boyayı oluşturup piyasaya çıkardıktan 10 gün sonra pandemi patladı. Bizim ürün yok satmaya başladı. Bunun üzerine bayilik vermeye başladım. 1 yıl içinde 40 kadın bayiye ulaştık. Şu anda hedefim her ilde bir bayi açmak. Gelecek yıldan itibaren ise Hollanda, Almanya, Arap ülkelerine 20 bayilik açacağız" diyor.

300 MİLYON TL'LİK PAZAR

Türkiye'de Cadence, Rich, Artdeco gibi markaların da aralarında olduğu hobi ve craft boya pazarının büyüklüğü 300 milyon TL'yi buluyor. Pandeminin etkisiyle internetten yapılan alışverişlerde hobi boyası satışı geçen yıla göre 30 kat, rulo fırça satışları da yüzde bin 178 yükseldi. Nalburdayım.com verilerine göre ise pandemide eski eşyaları yenileme ve kendin yap hobi ürünlerinin satışı % 100 arttı. Gelen talebi gören boya markaları vernikli boya üretmeye başlarken, inşaat boyası üreten şirketler hobi boyasını ürün gamına ekledi.

KADINLAR İÇİN GELİR KAPISI OLDU

Ener'in verdiği eğitimler ve yayınladığı videoları takip edip kendi atölyesini açanların yanı sıra evinde dekoratif ürünler geliştirip online kanaldan satışa çıkaran yüzlerce kadın bulunuyor. Kendi evlerini dönüştüren bu kadınlar, duvar boyası yapan ustalar gibi talep geldikçe evlere gidip belirli bir ücret karşılığında mobilyaları boyayıp aile ekonomisine katkıda bulunuyor. İşte dönüşüme gönül verenlerden birkaçı:

Neslihan Malatyalı: Sigortacıydım. Hobi olarak geldim burada ders aldım. Burayı çok sevip bu işe devam etme kararı aldım. Şu anda tablolar yapıyorum, obje tasarlıyorum, heykeller yapmaya başladım.

Rezzan Çay: 15 yıldır atölyede ahşap boyama işiyle uğraşıyordum. Hobi boyaları Türkiye'ye gelince biz mobilyaları da boyamaya başladık.

Tijen Özder: Ahşap boyama, mobilya yenileme ve dönüşüm işi yapıyorum. Burada gelen öğrencilere eğitim verdim.

Feyza Çıkıntaş Serçe: Her şeyin hızla tüketildiği günümüzde eski eşyaları dönüştürerek ekonomiye kazandırmaktan büyük mutluluk duyuyorum. En büyük hayalim Diyarbakır'a eski mobilyaların da dönüştürüldüğü bir resim ve seramik atölyesi kazandırmak.