AKŞAM GAZETESİ
Yaklaşan Kurban Bayram'ı e-ticarette satışları hareketlendirdi. Tüketiciler bu dönemde gıda, mutfak ürünleri, giyim ve hediyelik gibi temel kategorilere yoğun ilgi gösterirken, bu yıl e-ticaret hacminin geçen yıla göre yüzde 40 artarak 350 milyar lirayı aşması bekleniyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) e-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, bayramların e-ticaretin yıl içinde en yüksek hacim artışı yaşadığı dönemlerden biri olduğuna dikkati çekti. Geçen yıl Kurban Bayramı'nda toplam e-ticaret hacminin 250 milyar lirayı geçtiğini aktaran Özkara, "Bu rakamın 2025 Kurban Bayramı'nda 350 milyar lirayı aşacağını öngörüyoruz. Bu da yıllık bazda yaklaşık yüzde 40'lık bir büyüme demek. Bayram dönemlerinde sadece satış hacmi değil, tüketici alışkanlıkları, kampanya yönetimi, lojistik kapasite ve dijitalleşme seviyesi de teste tabi tutuluyor. Sektör olarak bu dönemi sadece bir satış fırsatı değil, aynı zamanda dijital dönüşümün hızlandığı bir süreç olarak değerlendiriyoruz."
KARGODA TESLİMAT YARIŞI
Bu özel dönemlerde sipariş hacminde ciddi artışlar yaşandığın işaret eden Özkara, bu nedenle e-ticaret firmalarının, kargo iş ortaklarıyla birlikte 'bayramdan önce teslim' garantisi sunan kampanyalar yaptığını belirtti. Bazı markaların, akıllı kargo dolapları ya da mağazadan teslimat gibi alternatif yöntemlerle teslimat süreçlerini esnek hale getirdiğine vurgu yapan Özkara, "Özellikle büyük şehirlerde merkezi teslimat bölgelerine öncelik verilerek operasyonel verimlilik sağlanıyor" dedi.
KAMPANYALAR İLGİ GÖRÜYOR
Özkara, bayram döneminde tüketicilerin en çok yüzde indirimli kampanyalara ve "ikincisi yüzde 50 indirimli" gibi çapraz satışlara ilgi gösterdiğini söyledi. Mobil uygulamaya özel indirimler, sadakat programları ve ilk alışverişe özel kuponların da oldukça etkili olduğunu dile getiren Özkara, "Bayrama Özel' temalı ürün sayfaları ve aynı gün teslimat gibi hızlı çözümler tüketicinin karar verme sürecini doğrudan etkiliyor. Tüm bu kampanya çeşitliliğiyle Kurban Bayramı, e-ticaretin yıl içinde en hızlı büyüdüğü dönemlerden biri haline geliyor" diye konuştu.