30 milyarlık bayram

Esnaf bu yılki bayramdan umutlu. Esnaf bu yıl 30 milyar liralık ciro beklerken e-ticaret satışlarında ise şimdiden yüzde 30 artış yaşanıyor. Zincir mağazalardaki ciro artış beklentisi ise yüzde 25 düzeyinde.

Akşam

Ramazan Bayramı'na kısa bir süre kala çarşı ve pazarda alışveriş yoğunluğu şimdiden başlarken esnaf 30 milyar liralık ciro bekliyor. Ayrıca bu yıl deprem sonrası satışları düşen mağazalar da yüzde 25'lik artış beklerken e-ticaret tarafında da satışlar günler öncesinden yükselmeye başladı. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, esnaf ve sanatkarın Ramazan Bayramı için hazırlıklarını hızlandırdığını belirterek, "Bu yıl 30 milyar liralık beklenen ciro, yüzlerce sektördeki esnafımızın yüzünü güldürecek" dedi.

HAZIRLIKLAR TAMAM

Palandöken, bu yıl bayram tatilinin kısa olması sebebiyle seyahatlerin sınırlı olacağını ve vatandaşların daha çok kendi evlerinin ihtiyaçları için alışveriş yapacaklarını bildirdi. Bu durumun esnaf ve sanatkar açısından olumlu olduğuna işaret eden Palandöken, "Bakkaldan kasaba, ayakkabıcıdan konfeksiyoncuya, taksiciden dolmuşçuya tüm sektörlerdeki esnaf ve sanatkarımız Ramazan Bayramı için hazırlıklarını hızlandırdı. Bu yıl fiyatlar biraz yüksek seyrediyor, vatandaşın alım gücü daha düşük ancak yine de az çok demeden herkes bayram alışverişi yapacağı için ekonomi ivme kazanacak" diye konuştu.

HAREKETLİLİK BAŞLADI

Palandöken, bayrama sayılı günler kala çarşıda bayram hareketliliğinin başladığını ifade etti. Palandöken, gıda fiyatlarındaki artışla bu alanda merdiven altı üretimin çoğaldığını belirterek, vatandaşlara bayram alışverişi yaparken dikkatli olmaları uyarısında bulundu. Palandöken "Şekerin, yağın, fıstığın, cevizin, unun fiyatı belliyken kimse maliyetinin altında baklava satamaz. Ev yapımı diye maliyetinin altında satılan baklava ve böreklerden uzak durulmalı" diye konuştu.

E-TİCARET DE HAREKETLENDİ

E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, e- ticaret sitelerinde bayram için hazırlanacak tatlı malzemeleri gibi gıda alışverişleri ile giyim ve ayakkabı alışverişlerinin başladığını belirterek "Pazaryerlerinin kampanyaları ile alışverişlerde yüzde 30 artış yaşandığını gözlemliyoruz" dedi.

MAĞAZALAR YÜZDE 25 CİRO ARTIŞI BEKLİYOR

Organize perakende sektöründe Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle şubat ayında gerileyen cirolar, martta yeniden yükselişe geçti. Markalar turiste satışta ise beklenen düzeye ulaşamadı. Martta turist alışverişi geçen yılın aynı dönemine göre azaldı. Birleşmiş Markalar Derneği'ne (BMD) Başkanı Sinan Öncel, deprem etkisiyle şubat ayında mağazaların hem müşteri trafiğinde hem de cirolarda ortalama yüzde 20 düşüş olduğunu hatırlattı. Mart ayıyla birlikte yerli müşteri için alışverişin yeniden normale döndüğünü bildiren Öncel, bu hafta alışverişte önemli bir canlılık beklediklerini bildirdi. Öncel, "Önceki yılların verilerine baktığımızda ramazan alışverişi arife günü zirveye çıkıyor. Özellikle 20 Nisan Perşembe günü çarşı pazarda büyük bir canlılık olacağını söyleyebiliriz. Bayramın perakende cirolarına ortalamada yüzde 20-25 oranında katkı yapmasını bekliyoruz" dedi.