ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE
TURKCELL’DEN KAĞIT PARAYI TEDAVÜLDEN KALDIRACAK TEKNOLOJİ
Turkcell bu sene yalnız Türkiye’nin değil, dünyanın en hızlı büyüyen telekom öperatörü oldu. Yılın 9 aylık döneminde yüzde 26.6 büyüme kaydetti. En yakın rakibinin büyümesi ise yüzde 20’de kaldı. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nun verdiği bilgilere göre, büyümenin en önemli kaynağı dijital servisler. Turkcell’in gelirlerinde artık ses ve SMS’in payı yüzde 20’nin altında. Dijital ise yüzde 80’i aşmış durumda. 2018 yılında ise şirket ikinci dijital hamlesini yapmaya hazırlanıyor.
Büyüme alanı
Kaan Terzioğlu, Turkcell’in ikinci büyüme hamlesini hızlı giriş ve Paycell’le yapacağını anlatıyor: “Önümüzdeki dönemde mobil ödeme pazarı telekom şirketleri için çok önemli bir büyüme alanı olacak. Trend oraya gidiyor. Mesela Hindistan büyük paraların hepsini iptal etti. İleride Türkiye’de mobil ödemenin her şeyin önüne geçtiğini göreceğiz.”Turkcell’de mobil ödeme 1 yıldır kullanılıyor. Paycell’in sanal uygulamasını kullanan 1.5 milyon kişi var. Paycell kart da Turkcell mağazalarına dağıtılmaya başlanmış.
İLK HEDEF ALMANYA
Paycell’in dünyanın her yerinde olacağını vurgulayan Kaan Terzioğlu, “Bazı pazarlarda kendimiz gireceğiz. Bazı pazarlarda oranın operatörüyle anlaşma yapacağız. Belarus, Ukrayna, Türkiye ve Kıbrıs’ta kendi operasyonlarımız var. Hemen arkasından Almanya gelecek. Sonra da dünyanın her yeri hedefimizde olacak. Yakın zamanda Moldovya’daki bir operatöle anlaşma yaptık. 2018 yılı sonunda Paycell’de çift haneli rakamlara ulaşacağımızı düşünüyorum. Fintech alanında dünyada önemli oynculardan biri olacağız” diyor.
Esnek çalışma verimi artırdı
Kaan Terzioğlu’yla Turkcell’in Küçükyalı’daki genel merkezinde buluştuk. Terzioğlu, yeni binada Turkcell’in insan kaynakları politikalarının değiştiğini anlattı: “Esnek çalışmaya geçtik. Gördük ki, insanlara esnek çalışma imkanı sununca, onlar da daha özenli oluyor.
AB’nin sorunu bizden az değil
Turkcell'in stratejisinin her zaman enflasyonun üzerinde büyüme üzerine kurulu olduğunu vurgulayan Terzioğlu, Türkiye’deki konjonktürle ilgili de yorum yaptı: “Biz bazı problemleri fazla büyütüyoruz. Şu anda Avrupa’nın, Amerika’nın sorunları bizden az
Türkiye 16 Temmuz’da ne dinledi?
Kaan Terzioğlu’nun ofisi Türiye’nin veri bankası gibi. Terzioğlu, odasındaki dashboard’dan Turkcell’de ne olup bittiğini an be an takip ediyor, mağazalara kaç kişi girdi, kaç telefon satıldı anlık olarak görüyor. Bu veriler aslında biraz da Türkiye’nin aynası gibi. Mesela Terzioğlu, 16 Temmuz’da Fizy’de en çok dinlenen şarkılara baktığında, ana temanın ‘ihanet’ olduğunu görmüş. Hatta ihanetle ilgili bu kadar çok şarkı olduğunu o gün farketmiş ve şaşırmış.
‘Yaani’nin reytingi Google’dan yüksek
Turkcell’de dijital servis gelirlerinin 3 haneli rakamlarla büyüdüğünü vurgulayan Kaan Terzioğlu, “Yaani 3 milyon indirmeye ulaştı. Gördük ki Türk halkı da milli ve yerli arama motoru istiyor. Kullananların memnuniyeti çok yüksek. Apple Store’da Yaani’nin reytingi Google’dan yüksek” diyor.