2800 global restoranı Türk şirketi yönetiyor

Türk şirketi ATP tarafından geliştirilen restoran yönetim yazılımı Hero, dünyada 2800 restoranın tercihi oldu. İşletmelerin tüm süreçlerini uçtan uca yönetmesini sağlayan program, yakında Pasifik'e açılıyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Küresel piyasalara kurumsal yazılım ve altyapı çözümleri sunan Ata Teknoloji Platformları (ATP) tarafından geliştirilen Hero isimli yazılım, Çin başta olmak üzere dünyada 2 bin 800 restoranda kullanılmaya başlandı. Türk ve Çinli yazılımcıların ortak çalışmalarıyla geliştirilen program, müşterinin yemek siparişini POS cihazı aracılığıyla mutfak çalışanlarına otomatik olarak aktararak işletmelerin maliyetlerini ciddi oranda azaltıyor.

500 BİN İŞLETME VAR

Tüm restoran operasyonlarını birbirine bağlayan yazılım, siparişleri türüne göre mutfağa yönlendirip hızlı ve eksiksiz olarak hazırlanmasına olanak sağlıyor. Hero yazılımı paket satış, gel al ve restoran satışlarında farklı sipariş yöntemleri olanağı sunuyor. Yine bu yazılım aracılığıyla yeme içme sektöründeki işletmeler yarım saatlik ve saatlik satış raporlarını alıp günlerini buna göre planlayabiliyor. Hero, kasiyer bazlı satış raporlarıyla restoran çalışanlarının performansını ölçebiliyor. Dünyada hızlı servis hizmeti veren 500 bin civarında restoran olduğuna dikkat çeken ATP Genel Müdürü ve ATP GSYO Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Cinali, "Amacımız Hero'nun bu restoranlarda da kullanılmasını sağlamak. Çin'de başladığımız büyüme yolculuğumuza Asya Pasifik ülkelerine açılarak devam edeceğiz" dedi.

25 MİLYON TL KAYNAK AYIRDI

ATP, global potansiyeli olan girişimlere yatırım yapmak üzere kısa bir süre önce ATP Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı (ATP GSYO) şirketini kurdu. Bu şirketle girişimlere ilk etapta 25 milyon TL kaynak ayırdıklarını belirten Cinali, "Biz bu yapıyla robotik, yapay zeka, yenilikçi restoran çözümleri ve finansal teknoloji geliştiren girişimlere pazarlama, know-how, strateji ve sermaye desteği sağlayarak globalleşmelerine katkı sağlayacağız" diye konuştu.

İLK YATIRIM 'TIKLA GELSİN'E

ATP GSYO, ilk stratejik yatırımını 750 milyon liralık değere ulaşan yemek sipariş platformu Tıkla Gelsin'e yaptı. Tıkla Gelsin'in yüzde 1'lik payını 7.1 milyona satın alan ATP GSYO ayrıca, geri kalan yüzde 99'luk payın kendisine 18 ay satın alma imkânı sunan opsiyon hakkı için 10 milyon TL ödeme daha gerçekleştirdi.