25 ildeki '112 Acil Çağrı'nın altyapısı Turkcell'e emanet

Yeni nesil ‘112 Acil Çağrı Merkezleri’nin 25 ildeki kurulumunu Turkcell yapacak. İstanbul’un altyapısı tamamlanırken diğer iler de kısa süre sonra devreye alınacak.

Türkiye İhrac  Sağlık, Polis, Jandarma, AFAD, İtfaiye, Sahil Güvenlik, Orman Teşkilatı gibi acil durum aramaları için 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeni eklenecek 25 ilin teknolojik altyapısını da İstanbul’da olduğu gibi Turkcell sağlayacak. İçişleri Bakanlığı mühendislerince geliştirilen yerli yazılımla 44 ilde hizmet veren 112 Yeni Nesil Acil Çağrı Merkezleri İngilizce, Arapça, Almanca ve Rusça olmak üzere dört yabancı dilde de hizmet veriyor. Ayrıca ‘Engelsiz 112’ ile işitme kaybı olan vatandaşlar görüntülü görüşmeyle hizmet alabiliyor. 

HERKES İÇİN EŞİT TEKNOLOJİ 

İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürü Ali Çelik, “Bu projeyle Türkiye’nin herhangi bir noktasında yaşayan vatandaşlar için acil çağrı hizmetlerine ulaşım kalitesi standardize edilerek, tüm vatandaşların teknolojik imkanlardan eşit derecede faydalanması sağlanmaktadır” dedi. 

İSTANBUL AYAĞI TAMAMLANDI 

Turkcell Kurumsal Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata da yaptığı değerlendirmede, “Projenin ilk ayağı olan İstanbul altyapısını tamamladık. Kısa bir süre içinde Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz bölgelerimizde yer alan 25 illimizin altyapısını da hazırlayarak Türkiye’nin batısıyla doğusunun aynı hizmeti almasını sağlayacağız. İçişleri Bakanlığımızın yürüttüğü bu projenin yüklenicisi olmaktan gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.