Yıl sonuna kadar vaktiniz var! 2023'te ev alanlar dikkat!

1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu çerçevesinde ödenen Emlak Vergisi, arazi, arsa, bina gibi gayrimenkulleri olan her vatandaşın her yıl ödemekle yükümlü olduğu bir vergidir. Emlak Vergisi'nin mükellefi bina, arsa veya arazinin sahibidir. Gayrimenkulün el değiştirmesi halinde yeni sahibin bunu beyan etmesi gerekir.

Gayrimenkul sahiplerinin her sene ödemekle mükellef olduğu bir vergi bulunuyor. Yeni ev ya da arsa alan kimselerin mükellefiyetinin başlaması için öncelikle beyanname verilmesi gerekli. Bu beyannamenin belli bir süre içerisinde verilmesi gerekiyor...

SÜRE YIL SONUNDA BİTİYOR

2023 yılı içerisinde yeni bir ev, bina, arsa veya arazi aldıysanız, satın aldığınız tarihten itibaren 3 ay içerisinde beyanınızı vermeniz gerekmektedir. Bildirim, satın alma işleminin gerçekleştiği yılın sonuna kadar yapılabilir. Süresinde beyan vermeyen mükellefe cezai işlem uygulanır.

BEYANNAME NASIL VERİLİR?

Emlak beyannamesi, gayrimenkulün sınırları içinde bulunduğu ilçenin belediyesine verilir. Beyan için gerekli belgeler şu şekilde sıralanıyor;

* Tapu fotokopisi

* Gayrimenkule ait bildirim formu (Buraya tıklayarak formlara ulaşabilirsiniz)

* TC Kimlik No ile

* Arsa, bina veya arazinin adresi

* Tüzel kişiler için ayrıca imza sirküleri ve vergi levhası

* Mükellefin ikametgâh ve iletişim bilgileri