2 Bin 500 kişilik alımla ilgiliyse PTT önümüzdeki dönemlerde yeni alım ilanları yayımlanacağı bu ilana yapılan başvuruların geçersiz kılındığını açıklamıştı. Elde edilen bilgilere göre özellikle 2018 ile 2020 yılları arasında PTT gerek teknoloji, gerekse dağıtım alanında büyük adımlar atmaya hazırlanıyor. Personel ihtiyacının giderilmesi, nitelikli personel istihdamı için yeni yönetmelik çalışmaları devam ederken, öte yandan 2023 yılına kadar 40 bin olan personel sayısının 100 bine çıkarılması hedefleniyor.
Şirketin personel alımlarında adayların mağdur edilmemesi için Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın yoğun gayretleri ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın takdirleriyle 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile düzenleme yapıldığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Sayın Bakanımızın açıklamaları doğrultusunda, söz konusu KHK kapsamında 2017/2 personel alımında başarılı olup göreve başlama işlemleri tamamlanan ve güvenlik şartları olumlu olan adayların, işe başlama süreçleri 8 Ocak 2018 itibarıyla gerçekleştirilecek."
PTT 2017 3 PERSONEL ALIMINA BAŞVURANLAR NE OLACAK?
İşlemleri tamamlanan adayların göreve başlayacakları il başmüdürlüklerine müracaatlarının gerektiği ifade edilen açıklamada, KHK'nin yayınlanma tarihinden itibaren 2018 ve sonraki tüm alımlarda düzenlenecek yeni mevzuatın geçerli olacağı ve bu mevzuat çerçevesinde işlem yapılacağı bildirildi.
PTT 2017/3 alımlarına başvuruda bulunan ve başvurusu kabul edilen adaylar alımların ne durumda olduğunu merak ediyor. Şirketin 2018 içinde ve müteakip yıllarda da ihtiyaç duyulması halinde personel alımına devam edeceğinin vurgulandığı açıklamada,
"Sürekli gelişen ve büyüyen PTT ailesi olarak 2017/3 personel alımında başvurduğu halde beraber çalışma imkanı bulamadığımız değerli vatandaşlarımızın bundan sonraki personel alımlarına başvurularını bekler, onları PTT ailesi olarak aramızda görmekten mutluluk duyarız. Ayrıca ataması gerçekleşecek olan bin 750 personelimize PTT ailesi olarak hoş geldiniz der, birlikte çalışmaktan memnuniyet duyacağımızı ifade ederiz." değerlendirmesinde bulunuldu.
2017 yılında PTT şirket ihtiyacını karşılamak amacıyla başlattığı personel alımı Danıştay'ın kararı sonrası sekteye uğramıştı. Devam eden süreçte adayların mağdur edilmemesi adına araya giren Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme bakanı Ahmet Arslan'ın gayreti ile konu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a intikal etmiş sonrasında çıkarılan 696 sayılı KHK ile çözüme kavuşulmuş PTT personel alımının önü açılmıştı.
PTT geçtiğimiz aylarda personel alımında sona yaklaşmışken Danıştay'ın flaş kararı sonrası personel alımları durdurulmuştu. Çıkarılan KHK ile tekrar devam eden süreçte PTT 1750 personel alımı için süreci hızlandırdı.
GENEL ŞARTLAR
a) 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28’inci maddesi kapsamında yer alanlar hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.
b) On sekiz yaşını tamamlamış ve otuz beş yaşından gün almamış olmak.
NOT: 15/08/1983 tarihinden sonra doğanlar müracaat edebilecektir.
c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.
ç) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53’üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.
d) Askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş olmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya erteletmiş olmak.
e) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak.
f) Atanacağı pozisyon için ekli listede belirtilen öğrenim şartını haiz olmak (Son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte mezun olmak).
g) Yapılacak “sözlü sınavda” başarılı olmak.
ğ) Daha önce çalıştıkları kamu kurum veya kuruluşlarından disiplin cezası ile işten çıkarılmış olmamak.
h) 2016 yılında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) girmiş olmak.
ÖZEL ŞARTLAR
a) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için;
1) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-2 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.
2) Yurtiçinde ve yurtdışında devamlı görev yapmasına engel olabilecek beden veya akıl hastalığı bulunmadığını resmi sağlık kurulu raporu ile belgelemek.
3) KPSS P3 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
b) Dağıtıcı pozisyonuna başvurabilmek için;
1) İki yıllık eğitim veren yüksekokulların veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-3 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.
2) Son başvuru tarihi itibariyle en az B sınıfı sürücü belgesi ile A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. ( B ve A2 Sürücü Belgesine veya Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikasına son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte sahip olmak.)
3) Her türlü iklim ve yolculuk koşullarında posta dağıtım işlerini yaya şekilde yapabilecek derecede sağlıklı, erkeklerde en az 168 cm., bayanlarda en az 160 cm. boyunda olduğunu, kilo ile boy arasındaki farkın 15’ten fazla olmadığını sağlık kurulu raporu ile belgelemek,
4) KPSS P93 puan türünden en az 60 (altmış) puan almış olmak.