1500 TL’ye mağaza açıp patron olmak mümkün

Stok tutma, depolama, kargolama risklerini ortadan kaldıran dropshipping yöntemi (stoksuz e-ticaret) düşük bütçelerle dünyayla ticaret yapmanın önünü açıyor.

Özgül ÖZTÜRK

Hızla dijitalleşen dünyada internetin hayatımızdaki yeri her geçen gün artarken, e ticaret pazarı da yeni fırsatlar doğuruyor. Yaklaşık 1 trilyon büyüklüğe ulaşan dünya e-ticaret pazarından pay almak isteyen ancak yeterli bütçeye sahip olmayan girişimciler dropshipping’le muradına eriyor. Amerika, Kanada, Almanya, İngiltere gibi ülkelerde çok kullanılan bu yöntemle bir e-ticaret sitesinden aldığınız ürünü üzerine kâr koyarak bir başka e-ticaret sitesinde satıyorsunuz ve aradaki fark cebinize kalıyor. 

STOK MALİYETİ YOK

Ağırlıklı olarak ürünleri Çin’den ucuza alıp Amerikalılara daha yüksek fiyatlara satmak yöntemiyle gelir getiren dropshipping, Türkiye gibi genç nüfusun yoğun olduğu, ancak sermaye sıkıntısının yaşandığı ülkelerde yeni girişimciler doğmasının önünü açıyor. Stok tutma, depolama, kargolama, toptan mal alarak sermaye bağlama gibi risklerin olmadığı dropshipping yöntemi Türkiye’de de hızla yayılıyor. Peki bu alana atılmak için neler yapmalısınız? Dropshipping işini yapmak için öncelikle iyi bir e-ticaret sitesi altyapısıyla yola çıkılmalı. Bunun için güçlü bir XML servisine sahip ve yıllık fiyatı ortalama 1500 TL olan bir yazılım altyapısı satın almalısınız. İnternet ortamında ürünlerinin bayiliğini veren çok sayıda firma var. 

DİJİTAL PAZARLAMA ŞART

Bunlar arasından stok sorunu yaşatmayacak doğru firmalardan bayilik almalısınız. Daha sonra bayiliğini aldığınız bu ürünleri Amazon, Ebay, Aliexpress, Shopify ve ya Hepsiburada, Gittigidiyor’un aralarında bulunduğu platformların hangisi üzerinden satacağınıza karar vermelisiniz. Sanal mağaza tasarımını da yaptıktan sonra iş dijital pazarlama yöntemleriyle ürününüzü tanıtmaya kalıyor. Tıklama bazlı reklam, tanıtım yazısı, sosyal etkileşim yöntemleriyle başarılı bir dijital pazarlama yapabilirsiniz.

50 MİLYAR LİRAYI AŞACAK

Geçen sene toplam 42.2 milyar lira olan Türkiye e-ticaret pazar büyüklüğünün bu yıl sonu itibarıyla 50 milyar lirayı geçmesi öngörülüyor. Öte yandan hesaplamalara göre, dropshipping tedarik yönteminin de 2020 yılına kadar tüm online satışların yüzde 20’sini oluşturacağı tahmin ediliyor.

Dünyada 1 trilyon $’lık pazar

Dünyada sınır ötesi e ticaretin büyüklüğü giderek 1 trilyon dolara yaklaşıyor. Geçen yıl Türkiye’deki 54 milyon internet kullanıcısından 6 milyonu e-ticaret sitelerinden alışveriş yaptı. 

E-ticaretle işlerini 18 kat büyüttüler

Türkiye’de Hepsiburada, geçtiğimiz yıl başlattığı Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programıyla teknoloji gücünü kadınlar için seferber ediyor. Hepsiburada Girişimci Kadınlar Proje Koordinatörü Duygu Aktaş: “Bu programla 64 ilde 2.800 girişimci kadına teknoloji gücünü ulaştırdık. Programa dahil olan kadınlar işlerini yaklaşık 18 kat büyüttüler” dedi.