Türkiye’de hızla büyüyen e-ihracatın önde gelen platformu haline gelen AliExpress, koronavirüs sebebiyle zorlaşan uluslararası lojistik süreçleri ve kısıtlamalara rağmen dünyanın 150’den fazla ülkesine ulaştırmayı başardı. 15 Haziran’da başlayan ve küresel çapta düzenlenen ‘Yaz Kampanyası’na ilk defa katılan Türk satıcılarla AliExpress’in milyonca müşterisini buluşturan ve 7 gün süren bu kampanyada satışlar zirve yaptı, yüze yakın Türk satıcı mayıs cirosunu sadece bu kampanyayla geçti.
50 CANLI YAYIN YAPILDI
Ebebek, Flo, DeFacto ve Sefamerve gibi Türk markalarının, üreticilerin ve KOBİ’lerin de katıldığı kampanyada, Türk ürünlerinin gösterimi için hazırlanan özel tanıtım sayfası satışların artmasında önemli rol oynadı. Bununla birlikte, ilk defa bu kampanyada, Rusya, Fransa ve Suudi Arabistan’daki sosyal medya fenomenleri AliExpress uygulaması içinden 50’ye yakın canlı yayın yaparak sıcak satış gerçekleştirdi. Türk satıcıların satışları, 3 kat artarak yeni bir rekora imza attı. Bross Autoparts’ın sahibi Ali Kanık, “AliExpress sayesinde Rus pazarına girdim ve satışlarımın yüzde 55’i Rusya’dan geldi” diye konuştu.
SATICILARA DESTEK OLDU
AliExpress Türkiye ve Ortadoğu Ülke Müdürü Yaman Alpata, “Kısa sürede binlerce satıcımız ve iş ortaklarımızla dev bir ekosistem oluşturduk ve Türkiye’nin lider e-ihracat platformu haline geldik. Bu zor zamanlarda büyük küçük ayırt etmeden tüm satıcılarımıza elimizden geldiğince destek olmak istiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.