1.400 kadın girişimci 12 milyon TL'lik değer

Hepsiburada, proje ortaklarıyla son iki yılda hayata geçirdiği projelerle bin 400 kadın girişimcinin işlerini büyütmesine ön ayak oldu. Dört projeyle sağlanan desteklerle kadınlar için 12 milyon TL değer yaratıldı.

ÖZGÜLÖZTÜRK

Innovation for Development (I4D) ve Hepsiburada, 2020 yılında farklı proje partnerlerinin de katılımıyla başlattığı, "Girişimci Kadınlar COVID-19'a Meydan Okuyor", "Kadın Kooperatifleri Pandemide E-Ticaret ile Güçleniyor" ve "İşten Sosyal Uyuma" projelerinden sonra şimdi de "Dijital Çağda Güçlü Kadınlar Projesi"ni başlatıyor. ABD Büyükelçiliği Hibe Programı'nın katkısıyla yapılacak projeyle Türkiye'de faaliyet gösteren ve mülteci ortaklığı da bulunan 20 kadın kooperatifi ve girişimcinin dijitalleşerek Hepsiburada platformu üzerinden tüketicilerle buluşması hedefleniyor.

EĞİTİM VE MENTORLUK

Projeyle 250 kadın girişimci toplamda 30 saatlik kapsamlı bir eğitim ve 250 saatlik mentorluk desteğinin yanı sıra süresiz komisyon indirimi, süresiz ücretsiz kargo hizmeti, 500 adet ürünün ücretsiz fotoğraf çekimi, reklam ve tasarım desteğinden yararlanacak. Şimdiye kadar gerçekleştirilen projelerle 2 yıl içinde kadın girişimciler için 12 milyon liralık fayda yaratıldığını ifade eden Hepsiburada Pazarlama Grup Başkanı Ender Özgün, "2.5 yılda girişimci kadınlar Hepsiburada platformunda toplam 3 milyar liralık satış yaptı. Şimdiye kadar 76 kadın kooperatifi ve 1400 üretici kadına ulaşan projelerde, 150 saat eğitim, 900 saat mentorluk hizmeti verildi" dedi.

REFAHI ARTIRACAK

Projenin açılış toplantısına katılan ABD İstanbul Başkonsolosu Jonathan Henick de "Bu proje kadın girişimcilerin dijital ortamdaki potansiyelini ortaya çıkarmaya yardımcı olacak" dedi. I4D Direktörü Doğan Çelik şunları kaydetti: "Ekonomik refahı artırmak, dijital ekonominin açığa çıkardığı avantajları ve yenilikçi uygulamaları kadınlar, gençler ve mülteciler için özel sektör ve paydaşlarımızla birlikte yaygınlaştırmak önceliklerimiz arasında yer alıyor."

Dijital Çağda Güçlü Kadınlar Projesi'nin tanıtım toplantısı Ender Özgün, Jonathan Henick ve Doğan Çelik'in katılımıyla İstanbul'da gerçekleştirildi.

VR GÖZLÜK ÜRETEN DE VAR, MANUKA BALI DA

Hepsiburada, son 5 yılda düzenlediği projelerle de binlerce kadının markasını büyütmesine, istihdama katkı sağlamalarına destek oldu. Bu girişimler arasında giyilebilir sanal gerçeklik ürünleri geliştiren Dr. Leyla Türker Şener ve iki çocuğuyla birlikte İstanbul'u bırakıp Çanakkale'de prolin değeri yüksek Manuka Balı üretmeye başlayan Derya Küçükyılmaz dikkat çekiyor. İstanbul'da yaklaşık 12 yıl turizmle ilgilenen Ayça Özer de metropolün stresinden uzaklaşarak Kırklareli'nde Istranca Dağları'nın eteklerinde lavanta bitkisi yetiştirmeye başlıyor. 2020 Haziran ayında, 500 kg çiçek kapasiteli, damıtım ünitesiyle kendi çiçeklerini, distile etmeye başlayan girişimci, saf ve katkısız lavanta yağını Türkiye'de üretmeyi başarıyor.

31 MİLYON ÜRÜN SATIŞA ÇIKTI

Hepsiburada, 2017 yılından bu yana düzenlediği "Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü" programıyla e-ticarette yer almak isteyen kadınları destekliyor. Bu 5 yıllık süreçte, binlerce kadının markalarını büyütmelerine, istihdama katkı sağlamalarına destek olduklarını ifade eden Ender Özgün, "Bu süreçte birçok başarı hikayesine tanıklık ettik. Şimdiye kadar 35 binden fazla girişimci kadın, 154 kadın kooperatifi Hepsiburada platformunda yer aldı. Bugüne kadar 31 milyondan fazla kadın girişimci ürünü satışa sunuldu. Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü projesinin başarısı sayesinde 2022 yılının ilk 6 ayında Hepsiburada'ya katılan satıcılar içinde girişimci kadınların oranı yüzde 50'ye ulaştı" diye konuştu.