14 yılın rekoru kırıldı! Turkcell'e ilk 9 ayda 2.5 milyon yeni müşteri

Turkcell Grubu'nun gelirleri, üçüncü çeyrekte 9.4 milyar TL'ye çıkarken, şirket bu dönemde 1.2 milyon müşteriyle son 14 yılın en yüksek çeyreklik müşteri kazanımına ulaştı. İlk 9 ayda ise Turkcell'e 2.5 milyon yeni müşteri geldi.

Turkcell, yılın üçüncü çeyreğini de güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Turkcell Grubu konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 22.3 artışla 9.4 milyar TL'ye çıkardı. Şirketin FAVÖK'ü 4 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 43.1 oldu. Şirketin üçüncü çeyrek net kârı da yüzde 18 artarak 1.4 milyar TL'ye ulaştı ve tüm zamanların en yüksek çeyreklik seviyesine çıktı. Turkcell, bu dönemde 1.2 milyon müşteriyle son 14 yılın en yüksek çeyreklik net müşteri kazanımına ulaştı. Yılın ilk dokuz ayında ise 2.5 milyon yeni müşteri kazandı.

HİZMETE ODAKLANDIK

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Mobil, sabit, dijital servisler ve techfin gibi bir çok alanda hayata dokunan zengin ürün portföyümüz ve üstün hizmet kalitesine odaklanan yaklaşımımız sayesinde mevcut ve yeni müşterilerimizin tercihi olmaya devam ettik. Çeyrek bazında son 14 yılın en yüksek müşteri kazanımına imza attık" dedi. Paycell'in sunduğu geniş çözüm yelpazesi sayesinde pandemiyle gelişen yeni ödeme alışkanlıklarına güçlü bir karşılık ürettiğine dikkat çeken Murat Erkan, şunları söyledi:

PAYCELL'E 6 MİLYON KİŞİ

"Dijital ödeme platformumuz Paycell'deki üç ay aktif kullanıcı sayımız 6 milyona ulaştı ve aynı dönemde Paycell Card üzerinden yapılan işlemler geçen senenin üçüncü çeyreğine kıyasla 6 katına çıktı. KOBİ'lerin kullanımına sunduğumuz Android POS cihazımız ve e-ticaret alanındaki sanal POS entegrasyonumuz sayesinde, çeyreklik işlem hacmimiz geçen yılın aynı döneminin 8 katına çıkarak 475 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Paycell'in mevcut değerinin ortaya çıkarılması ve kısmi hisse satışı alternatiflerinin değerlendirilmesi için stratejik yatırımcılarla görüşmelere başlamayı planlıyoruz."

5G İÇİN FİBER ALTYAPI BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR

Özellikle pandemi sonrası dönüşen gündelik ve ekonomik hayat içerisinde genişbant hızının ve kapasitesinin daha kritik bir öneme kavuştuğunu aktaran Murat Erkan, Türkiye'nin, dijital dönüşümün ihtiyaçlarına yanıt oluşturabilecek bir fiber altyapıya kavuşabilmesinin önemli olduğunu aktardı. Murat Erkan,"Yeni nesil mobil iletişim teknolojisi 5G'ye hazırlık ve 5G'nin getireceği temel faydaları en iyi şekilde sunabilmek açısından da fiber altyapı büyük önem taşıyor. 5G teknolojileri konusunda çalışan gerek üniversiteler gerekse şirketlerle birlikte hareket ederek, Türkiye'de bir 5G çözüm ekosisteminin oluşturulmasına destek veriyoruz" ifadelerini kullandı.

DİJİTAL GELİRLERİ % 31 YÜKSELDİ

Turkcell'in dijital servis tekil gelirleri, büyüyen müşteri bazı sayesinde yıldan yıla yüzde 31 artarak 435 milyon TL'ye yükseldi. Türkiye'nin iletişim ve yaşam platformu BiP'in üç ay aktif kullanıcı sayısı geçen yılın aynı döneminin 3 katına çıkarak 27.2 milyona ulaştı. TV+, zengin içeriği ve sunduğu üstün deneyimle müşteri sayısını 1 milyonun üzerine çıkardı. Dijital İş Servisleri'nin geliri de bu çeyrekte 499 milyon TL oldu.