1.4 milyar yatırımla 80 yeni mağaza daha

3 kıtada 800 mağazaya ulaşan Flo, bu yıl 80 yeni mağaza daha açmayı planlıyor. Flo Group CEO'su Yenal Gökyıldırım, 1.4 milyar yatırım yapacaklarını belirterek ''Hedefimiz 1.5 milyar dolarlık ciro” dedi.

YAŞAR KIZILBAĞ

Türkiye ayakkabı pazarının lider oyuncularından Flo Group, bünyesindeki Polaris, Kinetix, Lumberjack, Nine West, Reebok ve US. Polo gibi markalarla 29 ülkedeki 800'ü aşkın mağazasına bu yıl 80 tane daha ekleyecek. Şanlıurfa'da 1500 kişiye istihdam sağlayan ana fabrikasının ardından, Haziran 2022'de ilk yurtdışı fabrikasını Fas'ın Kazablanka şehrinde açan grup, kısa sürede ülkede pazar lideri konumuna yükselirken, dünya pazarlarında da hedef büyüttü.

FAS'A FABRİKA KURDU

Flo, geçten hafta Fas'taki fabrikasının kapılarını Türkiye'den bir grup gazeteciye açtı. Bugün itibarıyla yurtdışında 282 mağazaya ulaştıklarını belirten FLO Group CEO'su Yenal Gökyıldırım, "Türkiye'de 600'e yakın mağazamızla yeterince büyüdük. Yeni dönemde dünyadaki büyümemize hız vereceğiz. Fas'tan sonra özellikle Mısır, Cezayir ve Suudi Arabistan radarımızda" dedi. 2019 yılında girdikleri Fas pazarında 14 şehirde 30 mağazaya ulaştıkları bilgisini veren Gökyıldırım, "Fas bizim için çok önemli bir pazar. Buradaki fabrikamız Urfa'daki fabrikamızın adeta küçük bir modeli oldu. Kısa sürede ayakkabıda pazar lideri konumuna geldik. Kuzey Afrika'daki büyümemizi sürdüreceğiz" diye konuştu. Gökyıldırım, 2024 sonuna kadar 1.4 milyar TL yatırımla 50'si yurtdışında olmak üzere 80 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini kaydetti.

670 MİLYON ZİYARETÇİ

2023 yılında Flo, INStreet, Sneakers Box ve Nine West mağazaları ve internet platformlarında 670 milyon ziyaretçi ağırladıklarını ifade eden Yenal Gökyıldırım "Zor geçen 2023 yılını 42,1 milyar TL yani yaklaşık 1,3 milyar dolar ciro ile kapattık. Dünya genelinde 15 bin kişilik istihdama ulaştık. Yeni dönemde yurtdışında büyümeye hız verdik. 2024 sonunda hedefimiz 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak" dedi. Gökyıldırım kilogram başına ihracatlarının 14.7 dolar seviyesinde olduğunu da belirterek "Bu rakam Türkiye ortalamasının yaklaşık 10 katı" dedi.

80.5 MİLYON ÜRÜN SATTI

Gökyıldırım'ın verdiği bilgilere göre, Flo, 2023 yılında 55 milyonu çift ayakkabı olmak üzere 80.5 milyon adet ürün sattı. Bugün itibarıyla 29 ülkede mağazaları bulunduğunu anlatan Gökyıldırım "Yurtdışında 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. 2024 sonunda 350 milyon dolarlık yurtdışı gelirine ulaşacağız. Yurtdışının cirodaki payı yüzde 24. Bunu orta vadede yüzde 50'ye çıkaracağız" dedi.

TÜRK MARKALAR FAS'TA BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

FLO, fabrika kurduğu Fas pazarında 30 mağazaya ulaşırken ülkede Türk markalarına ilgi her geçen gün artıyor. Flo'nun yanı sıra DeFacto, LcWaiki ve BİM gibi markalar önemli bir yer edinmiş durumda. Fas Büyükelçisi Mustafa İlker Kılıç, Türk ürünlerinin ciddi ülkede karşılık bulduğunu belirterek ise "Ülkemiz Fas'ta önemli bir oyuncu. Türkiye sevgisi büyük. İşletmelerimiz ve mağazalarımız pazarda iyi bir yer edindi" diye konuştu.

170 TÜRK YATIRIMCI VAR

Ülkedeki 170 Türk işletmenin 1 milyar dolarlık yatırım yaptığını anlatan Kılıç "Burada Türk ürünleri kaliteli ve uygun fiyatlı olarak algılanıyor. Özellikle Türk dizilerinde gördüklerini almak istiyorlar" dedi. 260 bin Faslının Türkiye'yi ziyaret ettiğini de anlatan Kılıç "Ayrıca 5 bin Faslı Türkiye'de eğitim görüyor" diye konuştu. Kılıç 47 bin Türk'ün ise ülkeye turist olarak geldiğini anlattı.