125 milyon liralık pazarla girişimciler ‘parti’ yapıyor

Yılbaşı, baby shower, diş buğdayı, doğum günü ve daha pek çok kutlama 125 milyonluk pazar doğurdu. Online veya fiziki mağazalarda parti malzemesi satan girişimciler kazanıyor. 

Özgül ÖZTÜRK

Amerika ve dünyada yaygın olan parti malzemeleri sektörü Türkiye’de de son yıllarda hızlı bir büyüme trendine girdi. Sevdiklerinizle bir araya gelmek ve keyifli vakit geçirmek için organize edilen partiler, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir sektör yarattı. Doğum günleri, yılbaşı, baby shower partileri, hallowen, diş buğdayı ve daha pek kutlamayla parti malzemeleri satışı katlandı. 

AYDA 50 BİN GETİRİYOR

2017 yılında 125 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan sektörün, bu alana yatırım yapan kurumsal firma sayısındaki artışla 2020’de  2020 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşması ön görülüyor. Büyüme trendi yüksek bu sektöre siz de yatırım yapmak istiyorsanız Balonevi ve ya Parti Dünyası gibi markalardan 50 ila 100 bin TL yatırım maliyetiyle bayilik alabilir ve ya online platformda kendi mağazanızı oluşturup istediğiniz ürün çeşitlerinin satışını yapabilirsiniz. Parti malzemeleri ticaretinde önemli olan lisanslı ve sağlıklı ürünlerin tercih edilip müşterinin mağdur edilmemesi.  

40 ila 150 metrekarelik mağazalarda verimliliğin elde edildiği bu sektörde aylık ortalama cirolar ise 50 ila 100 bin TL’yi buluyor. 

10 milyar dolarlık hacme ulaştı 

Parti malzemeleri için Amerika’da kişi başına 12 dolar harcanırken, Türkiye’de henüz bu rakam 1 dolar. Pazarın dünyadaki büyüklüğün ise 10 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de ilk kurumsal parti mağazası 2000’li yıllarda açılıyor. Bugün 9 ilde 20 mağazaya ulaşan Balonevi, 20 şubeye sahip Parti Dünyası ve 8 mağazayla faaliyet gösteren Parti Sepeti sektörde kurumsallaşan markalar arasında yer alıyor. 

Konsept satmak gerek

Sektöre yatırım yapan Diyarbakırlı kadın girişimci Duygu Berekatoğlu, yeniliklere açık bu sektörde yaratıcı davrananların kazançlı çıkacağını söylüyor. Parti malzemeleri satışında müşteriye bir konsept satmanın önemine dikkat çeken Berakatoğlu, “Bu işte tabak, bardak satarak para kazanmak mümkün değil. Her partiye özel kişiselleştirmiş konsept oluşturanlar kazanıyor. Bizim işimiz sadece malzeme satmak değil. Partinin yapılacağı mekanın süslemelerine kadar tüm hizmeti verirseniz kazanç oranı katlanıyor.”