11 saatlik yol 2 saate düşüyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme kaydedildiğini belirterek, projenin Yerköy-Sivas arası elektromekanik sistemler ve üstyapı ihalesinin 6 Ekim'de yapılacağını bildirdi.

Arslan, Ankara-Sivas YHT Hattı Elmadağ Şantiyesi'nde incelemelerde bulundu.

Burada yaptığı konuşmada, darbe girişiminin 79 milyon sayesinde püskürtülmesiyle millet ruhunun tüm dünyaya ispatlanmış olduğunu vurgulayan Arslan, "Bizim işimiz şantiyelerde olmak. Bizim işimiz yanlış insanların yanlışlık içinde olduğu 15 Temmuz'dan sonra ülkemizin işlerinin aynı hızla devam ettiğini göstermek. Kim hangi hainliğe kalkışırsa kalkışsın, bu ülkenin kalkınmasının, büyümesinin, ekonomisinin olmazsa olmazı ulaştırma altyapı projelerimizde dünden daha hızlı çalışmak durumundayız." ifadelerini kullandı.

Arslan, demiryolu sektörünün 1950'lerden sonra 50 yıl boyunca ihmal edildiğini anımsatarak, yaklaşık 14 yıldır olağanüstü hızla yatırım kullanma ömrü çok uzun olan demiryolu sektörünü geliştirme gayretinde olduklarını söyledi.

Türkiye'de Ankara-Eskişehir YHT hattından sonra Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, Ankara-İstanbul, Konya-İstanbul arasında hizmete giren YHT'lerin bu kapsamda örnek teşkil ettiğine dikkati çeken Arslan, şunları kaydetti:

"Ülkemizde son 10 yıldır demiryolu sektöründe 50 milyar lira para harcadı. Bizim Edirne'den Kars'a ana omurgayı oluşturmak, bunları Akdeniz'e, Karadeniz'e, güneye, Suriye'ye, Irak'a bağlamak gibi bir gayretimiz var. Ülkemizin her tarafını YHT ağlarıyla örmek ve Türkiye'nin her yerine demiryoluyla erişim sağlamak, özellikle karayolu ve deniz limanlarıyla entegre taşımacılığı sağlamak istiyoruz. Bu noktada çok mesafe aldık."

Bakan Arslan yaptığı açıklamada, Türkiye'nin yükselişini, büyümesini, 2023 hedeflerine adım adım yürümesini istemeyen çokça dış güç olduğunu dile getirerek, "Gerek rekabet ortamında gerek Türkiye'nin dünyada büyümesinin onlara etkileri bakımından dış güçler her zaman mücadele içinde. Ne yazık ki içeride de bunların maşa rolünü yapan bunların terör örgütleri veya onlara müzahir başka kesimler var." diye konuştu.Geçmişte ülkenin yükselişini engellemek adına çok fazla girişim olduğunu anlatan Arslan, "Özellikle 15 Temmuz'da bu yükselişi engellemek, ülkenin huzurunu, bekasını sıkıntıya sokmak adına akla ziyan bir girişimde, kalkışmada bulunuldu ve vatandaşın ferasetiyle, Sayın Cumhurbaşkanımızın, Başbakanımızın ve hükümetimizin dik duruşuyla bu engellendi. Ancak biz biliyoruz ki ülkemizin yükselişi bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da devam etmeli. Hiçbir zaman hainlere fırsat verilmemeli. Bu hainlere fırsat vermemenin yolu nedir? Vatandaşın iradesine sahip çıkması için sokağa çıkmasıdır, Sayın Cumhurbaşkanımızın, Başbakanımızın, hükümetimizin dik duruşlarıdır. Dolayısıyla ülkemizin yükselişinin olmazsa olmazı yatırımlarımızı aynı hızla hatta daha da yükselen bir hızla devam ettirmektir." ifadelerini kullandı.Arslan, ülkenin ve vatandaşın huzuru, devletin işleyişinin daha sağlıklı olması için OHAL ilan edildiğini belirterek, konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından belirtildiği gibi ülkenin yükselişini engellemeyecek, insanların huzurunu kaçırmayacak, ekonomiyi ve yatırımcıyı sıkıntıya sokmayacak daha fazla tedbir almak, yatırım ortamını teşvik edecek düzenlemeler yapıldığını ve yapılmaya devam edeceklerini anlattı.Bu yıla 'dev projeler' damga vuracak "2023'ün yolu açılacak"İnsanların müsterih olmasını isteyen Arslan, OHAL kararının hiçbir şekilde vatandaşı sıkıntıya sokmayacağını, tam tersine devleti, sıkıntıya sokmak isteyen, vatandaşın üzerine ateş açan adeta akıl tutulmasıyla vatandaşla karşı karşıya gelmek isteyenlere karşı mücadele için olduğunu vurguladı.OHAL de dahil tüm düzenlemelerin daha çok yatırım yapılması, yabancıların yatırım ortamının iyileşmesi nedeniyle Türkiye'ye olan ilgilerinin devamı ve 2023 hedeflerine daha sağlıklı yürümenin yolunun açılması anlamına geldiğine dikkati çeken Arslan, şöyle konuştu:"Biz, Ulaştırma Bakanlığı olarak ne yapacağız? Bugüne kadar olduğu gibi her türlü set ve ket vurulmak istenmesine rağmen biz yatırımlarımızı devam ettirdik. Bugün de aynı hızla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 26 Ağustos'ta açılmasıyla ilgili en ufak bir sıkıntımız yok, işler rayında yürüyor. 20 Aralık'ta Avrasya Tüneli'nin açılmasıyla işlemlerimiz yolunda yürüyor, bütün çalışmalar devam ediyor. Bunların devamındaki Çanakkale 1915 Köprüsü de dahil büyük projelerimizin bir an önce bitirilmesi, insanımızın refahının yükseltilmesi adına hayata geçirilmesi için de çalışmalarımız devam ediyor. Herkes bilsin ki Türkiye'de yatırımlar, insanlarımızın refahının, ekonomisinin yükseltilmesi, ulaşılabilirliğin ve erişebilirliğin hızlandırılması içindir. Bunlardan en önemli projelerden biri İstanbul'a yeni havalimanıdır. Burada da tüm çalışmalar 24 saat boyunca olanca hızıyla 16 bin kişinin çalışmasıyla devam ediyor. Önümüzdeki yıl da yaklaşık 30 bin kişi çalışacak. Böylece 2018'in ilk yarısında orayı da hizmete sokacağız."Dev projeler gün sayıyor "Bugünkü OHAL vatandaşın yaşamının kolaylaştırılmasıdır" Arslan, bununla birlikte Türkiye'nin her yerinde ulaşımı, erişimi kolaylaştıracak, ticaretin daha da büyümesini sağlayacak ulaştırma projelerini hızla devam ettirdiklerini vurgulayarak, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bağlantısı olarak doğu-batı aksında şehre erişimi sağlayacak yollarla ilgili çalışmalar devam ediyor. Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamlayıcısı olan hem Avrupa hem de Anadolu yakasındaki ihalelerini yaptığımız, sözleşmeleri yaptığımız artık yer teslim aşamasına geldiğimiz çalışmalar devam ediyor." ifadelerini kullandı. Türkiye'nin her yerinde kara yollarıyla ilgili çalışmaların da kesintisiz devam ettiğine dikkati çeken Arslan, demiryolu sektöründe Ankara- Sivas, Ankara-İzmir, Konya- Karaman yüksek hızlı tren (YHT) projelerinde çalışmaların hızla sürdüğünü belirterek, şöyle konuştu:"Onun devamında Mersin-Adana'ya ineceğiz. Gaziantep'e kadar gideceğiz. Bu sene Kapıkule-Halkalı arasını yani İstanbul'a kadar uzanan YHT'yi Edirne'ye oradan da Avrupa'ya kadar götürecek projemizin de çalışmalarını başlatıyoruz. İhaleleri yapılacak.Rize-Artvin Havalimanı'nın, Yüksek Planlama Kurulu kararı çıktı. Projeleri bitmek üzere ve hemen yakında onun da ihalesini çıkacağız."Dev projelerin yılı 2016 Arslan, OHAL'in devletin mekanizmasında sağlayacağı kolaylıkla projelerin daha da hızlanacağına dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "İlk defa bir OHAL vatandaşın desteğiyle ülkenin kalkınmasının sağlanması, devlet içerisindeki yanlış işleyişin düzeltilmesi amaçlıdır. İnsanlarımız görecektir ki bu OHAL, onların hayatını sıkıntıya sokan bir düzenleme değil, tersine hayatların kolaylaştıran, devletin çalışma mekanizmasını düzenleyen bir OHAL'dir.Diğer OHAL'ler özellikle vatandaşa karşı yapılırken, bugünkü OHAL tam tersine vatandaşın huzurunu kaçırmak isteyen devlet içindeki hain yapılaşmaların engellenmesi, vatandaşın yaşamının kolaylaştırılmasıdır. Gördük ki hainler gözleri kararmış şekilde akıl tutulmasıyla vatandaşla karşı karşıya geliyor ve vatandaşın üzerine ateş açıyor. Bunların engellenmesi lazım. Vatandaşın hayatıyla ilgili, onların yaptığı işlerle ilgili bir kısıtlama getirmeyecek, tam tersine ekonomik olarak büyüyen ülkemize yapılacak yatırımların önünü açacaktır."

Ankara-Sivas arası 2 saate düşecek

Ankara-Sivas YHT Projesi ile saatte 250 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 405 kilometre uzunluğunda yeni demiryolu inşa edildiğini anlatan Arslan, tamamı öz kaynaklarla yönetilen proje ile iki şehir arasındaki yaklaşık 11 saatlik seyahat süresinin 2 saate düşeceğini ifade etti.


Arslan, söz konusu güzergahın tamamının altyapısında çalışmaların sürdüğüne işaret ederek, "7 etapta ihale ettiğimiz projede altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme sağlamış durumdayız. Şu an bulunduğumuz Elmadağ-Kırıkkale arasında en büyüğü bin 800 metre uzunluğunda olmak üzere toplam 6 bin 216 metrelik 4 viyadük var. Uzunluk, ayak açısı ve yükseklikleri açısından özel olan viyadüklerin projeleri de özel olarak tasarlandı. Dünya ve ülkemizde ilk kez tek seferde 90 metre açıklık geçilerek imal edilen viyadüklerin yapımında hareketli kalıp sistemi uygulanıyor. 16 günde bir iki ayak arasındaki tüm kirişler yerinde dökülüyor. Bu sistemle iş çok ekonomik hale geliyor ve daha hafif bir malzeme ile aynı sistemin gereği yapılıyor." değerlendirmesinde bulundu.

"Daha da hızlanmak adına şantiyelerdeyiz"

Ankara-Sivas YHT'nin 2018'de hizmete girmesi için uygulamanın çok önemli olduğunu vurgulayan Arslan, Yerköy-Sivas arası elektromekanik sistemler ve üstyapı ihalesi için ilana çıktıklarını ve 6 Ekim'de yapım ihalesinin tekliflerinin alınacağını bildirdi.

Arslan, Ankara-Yerköy arası için de bu ay ihaleye çıkacaklarını belirterek, şöyle devam etti:

"Ekim ayının ikinci yarısında üstyapı ile elektromekanik sistemlerin ihalesini yapacağız. Böylece Ankara-Sivas arasında başlanmamış, el atılmamış herhangi bir kısım kalmayacak. 2018'in ikinci yarısında Ankara-Sivas YHT'yi Ankara-İstanbul YHT'ye bağlamış olacağız ve 2023 hedeflerimiz kapsamında Edirne'den Kars'a kadar YHT'leri yapmış olacağız. Ülkemizi 2023'e, 2053'e 2071'e hep beraber taşıyacağız.Tekniği yerinde inceleyerek, meydanlarda nöbet tutan, demokrasisine ülkenin her yerinde sahip çıkan 79 milyon insanımıza şu mesajı vermek istedik. Sizler meydanlara sahip çıkıyorsunuz ama biz de bu ülkenin kalkınmasının, gelişmesinin olmazsa olmazı projelerimizi hız kesmeden devam ettiriyoruz. Daha da hızlanmak adına şantiyelerdeyiz, yol boylarındayız, ray döşüyoruz, elektromekanik sistem yapıyoruz. Tüm bu projeleri bir an evvel insanımızın hizmetine sunmak istiyoruz."AA