105 yeni mağazayla kendi rekorunu kıracak

Kelebek, Doğtaş ve Lova Yatak'ı da bünyesinde bulunduran Doğanlar Mobilya Grubu, bu yıl 105 yeni mağazayla kendi rekorunu kıracak. Şirket yıl sonuna kadar da bir İtalyan markayı bünyesine katacak.

AKŞAM

YAŞAR KIZILBAĞ

Bünyesinde Kelebek, Doğtaş ve Lova Yatak gibi markabarı bulunduran Doğanlar Mobilya Grubu, bu yıl 105 mağaza daha açarak kendi rekorunu kırmayı hedefliyor. Geçen yıl 82 mağaza açarak 730 satış noktasına ulaşan Doğanlar Mobilya Grubu bu yılı ise ihracat yılı ilan etti. Gurubun hedefleri ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan "2023 yılında iyi bir büyüme ivmesi yakaladık ve bu başarıyı bu yıl ve önümüzdeki yıllarda da devam ettireceğiz" dedi.

YÜZDE 80 BÜYÜDÜK

Doğan 5 yıllık stratejik plan yaptıklarını da anlatarak dolar bazında yüzde 20 sürdürülebilir büyüme hedefinde olduklarını belirtti. Grup CEO'su Mustafa Karamemiş "2022 yılına kıyasla % 80 oranında büyüme elde ettik. 2024 yılında ise 2023'e göre yaklaşık % 70 büyüme öngörüyoruz" dedi. Karamemiş, 2023 yılında yurtiçinde 623 ve yurtdışında 107 olmak üzere toplam 730 satış noktasına ulaştıklarını belirterek "Bu büyümeyi destekleyecek satış noktaları ile henüz bulunmadığımız lokasyonlarda mevcut satış noktalarımıza ek olarak yaklaşık 80 yurtiçi, 25 yurtdışı satış noktasını ailemize dahil etmeyi hedefliyoruz" dedi. Karamemiş, markaların gerek yurtiçi gerekse yurt dışı pazarlarında global marka olabilmesi ve süreçlerin dinamik bir yapıya dönüşmesi için yatırımlara da hız kesmeden devam ettiklerinin altını çizerken, 2023 yılında olduğu gibi, bu yıl da bütçenin yaklaşık % 5'i ila % 8'ini yatırımlara ayırmaya planlayacaklarını sözlerine ekledi. Karamemiş, yatırımların; dijital altyapı, sürdürülebilirlik, GES, kapasite artışı, satış noktası ve marka yatırımları olacağının altını çizdi. Karamemiş iki fabrikanın çatısına kurdukları GES'in mayısta devrede olacağın ıda anlattı.

İHRACATA ODAKLANDIK

Karamemiş, 2024 yılının ihracat yılı olacağını belirterek, "Hedef pazarlarımız ABD, Afrika ve Ortadoğu. İhracatın ciro içindeki payını bu yıl yüzde 9'dan yüzde 12'ye, 2027'de ise yüzde 25'lere çıkaracağız" dedi. Karamemiş, temettü dağıtım politikalarını revize ettiklerini belirterek, "Şirketimizin ilgili yıldaki performansını, ekonomik şartları, yatırımları göz önüne alarak dağıtılabilir dönem kârının asgari % 40'ı pay sahiplerine dağıtılabileceği konusunda düzenleme yaptık" diye konuştu.

ERCİYES ANADOLU'NUN MARKALARI RADARIMIZDA

İsmail Doğan bir soru üzerine TMSF bünyesindeki Erciyes Anadolu Holding'in yakında satışa çıkacak olan markalarıyla ilgilendiklerini söyledi. Doğan "Çalışmalarımız devam ediyor. Almamızı gerektiren bir durum olursa niyetimiz var" dedi. Karamemiş ise Erciyes Anadolu Holding'in çatısı altında 25 şirket olduğuna dikkat çekerek "Hammadde satanlar da var. TMSF'nin planlaması sonrası değerlendireceğiz" dedi. Erciyes Anadolu Holding'in markaları arasında İstikbal, Bellona ve Mondihome de bulunuyor.

İTALYAN'I ALMAK İÇİN MASADAYIZ

Mustafa Karamemiş İtalya'da bir marka almak için de çalışmalar yürüttüklerini açıkladı. "Karamemiş "Fizibilite yapıyoruz. Uzun bir süreç. Biz biriyle ilgilenirken iki marka daha geldi. Fizibilitemiz tamamlandığında kamuoyuyla paylaşacağız" dedi.