1 milyar TL yatırım 1000 mağaza hedefi

Yerli kahve zinciri Espressolab, 2026'da 1 milyarlık yatırımla istihdamını 6 bine çıkarmayı ve 1000 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye'de doğan ve kısa sürede global bir marka haline gelen Espressolab, büyüme hedeflerini yeni yatırımlarla güçlendiriyor. Bugün 4 bini aşkın çalışanı ve 400'ü geçen mağazasıyla faaliyet gösteren şirket, 2026 yılına kadar hem yurtiçinde hem de yurtdışında iddialı bir genişleme planı yürütüyor. Espressolab Kurucusu Esat Kocadağ, 2026'da teknoloji, otomasyon, üretim ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşık 1 milyar TL'lik yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı.

30 ÜLKEYE ULAŞACAK

Bu yatırımlarla çalışan sayısının 4 binden 6 bine çıkarılması hedefleniyor. Kazakistan, Ürdün, Filistin ve Afrika pazarlarında açtığı mağazalarla 28 ülkede varlık gösteren marka; Pakistan, Azerbaycan, Kongo Cumhuriyeti, Somali, Bali ve Suriye için de hazırlıklarını sürdürüyor. 2026'da 30 ülkeye ulaşmayı hedefleyen şirket, yurtdışında ayda 5 mağaza açarak yılda 60 yeni mağazayı hayata geçirmeyi planlıyor. Kocadağ, "1000 mağaza hedefine adım adım ilerliyoruz" diyor.

AB'NİN EN BÜYÜK DENEYİM MERKEZİ

Espressolab'ın 2022 yılında Merter'de açtığı Espressolab Roastery, 6 bin metrekarelik alanıyla Avrupa'nın en büyük kahve deneyim merkezi olma özelliğini taşıyor. Espressolab, marka, mağazalarını yalnızca kahve tüketim alanı değil; sanat, spor ve sosyal etkileşime açık yaşam alanları olarak konumlandırıyor.