AYŞENUR DÜLGER
Eğitim alanında uzun yıllardır çalışmalar yürüten uzman Abdulkadir Özbek, kaleme aldığı 'Zamansız Ebeveyn: Zamanlar Üstü Değerlerle Çocuk Yetiştirmek' adlı son kitabında dikkat çeken tespitlerde bulundu. Eğitimin yalnızca akademik başarıdan ibaret olmadığını belirten Özbek, "Öğretmen duygusal bağ kuramıyorsa bilgi aktarmanın da anlamı azalır. Artık herkesin aynı anda aynı bilgiyi aldığı sistemler geride kalıyor. Çocuk kendi hızında, kendi ilgi alanlarına uygun bir eğitimle büyümeli. Çünkü gerçek öğrenme, ancak çocuk kendini güvende, değerli ve yapabilir hissettiğinde başlar" ifadelerini kullandı.
'MAARİF MODELİ'NE DESTEK
Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin yeni eğitim sisteminde önemli bir adım olduğunu kaydeden Özbek, bu modelin yurtdışından da ilgi gördüğünü söyledi. Abdulkadir Özbek, "Bu sistem yerli, değer temelli ve çağın ruhuna uygun bir yapıya sahip. Başarı, dışarıdan kopyalanan modellerde değil; kendi çocuklarımızın ruhuna ve coğrafyasına uygun sistem kurmakta gizlidir" dedi. Maarif modeli, öğrencilerin zihin gelişimlerinin yanı sıra beden ve duygu yönünden de gelişmelerini amaçlıyor.
YAŞA GÖRE SINIF AYRIMI KALKACAK
Özbek, gelecekte yapay zekâ destekli öğrenme modelleriyle yaş gruplarına göre sınıf ayrımının kalkacağı öngörüsünde de bulundu: "Öğrenciler dijital içeriklerle kendi hızında öğrenebilecek. Öğretmen ise bilgi aktaran değil, rehberlik eden ve çocuğun duygusal gelişimini destekleyen bir mentor olacak. Bu dönüşümle öğretmenin rolünün daha da kıymetlenecek."