Pedagojik formasyon kaldırıldı mı nasıl alınacak? Formasyon kalktı mı son dakika MEB açıklaması yapıldı

Pedagojik formasyon kaldırıldı mı nasıl alınacak? Formasyon kalktı mı son dakika MEB açıklaması nedir? Eğitim fakültesi mezunu olmayıp öğretmenlik mesleğini yapmak isteyen kişilerin almak için çaba sarf ettiği pedagojik formasyonun ne olduğu merak konusu oldu. Her yıl belirlenen üniversitelerde sınırlı sayıda kontenjan belirlenen pedagojik formasyon için başvuru şartlarını merak eden vatandaşlar, 'Pedagojik formasyon nasıl alınır?' sorusuna yanıt arıyor. Peki, formasyon nedir? Pedagojik formasyon nasıl alınır? Formasyon, eğitim fakültesinden mezun olmayan kişilerin öğretmenlik yapabilmek için alması gereken bir programdır. Öğretmenlik yapmak isteyen kişiler okudukları bölüm sonrasında bu Pedagojik Formasyon eğitimi alarak yapabilirler. Bu programda öğrencilere; Eğitim Bilimine Giriş, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Sınıf Yönetimi, Eğitim Psikolojisi, Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmenlik Meslek Etiği, Eğitim Tarihi, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Felsefesi, Rehberlik, Bilgisayar Destekli Öğretim, Özel Eğitim, Karakter ve Değerler Eğitimi, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Eğitimde Eylem Araştırması, Eğitimde Teknoloji Kullanımı, Türk Eğitim Tarihi, Bireyselleştirilmiş Öğretim, Yaşam Boyu Öğrenme, Gelişim Psikolojisi dersleri verilir.

Pedagojik formasyon kaldırıldı mı nasıl alınacak? Formasyon kalktı mı son dakika MEB açıklaması nedir Eğitim Fakültesi mezunu olmayan kişilere öğretmenlik yapmanın yolunu açan pedagojik formasyon, genellikle Fen ve Edebiyat Fakültesi öğrencileri ve mezunlarının rağbet ettiği bir belge. İşte, belli bir eğitiminden geçerek öğretmen olma yolunu açan pedagojik formasyonun ne olduğuna ve nasıl alındığına dair merak edilen detaylar... Formasyon almak isteyen kişilerin başvuruları için birtakım belgeleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu belgeler; Başvuru formu, öğrenci belgesi ya da mezuniyet belgesi, iki adet vesikalık fotoğraf, onaylı lisans not durum belgesi, nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi, formasyon program ücretinin ödendiğine dair dekontu gerekmektedir. Bazı durumlarda üniversiteler başka belgeler de talep etmektedir. YÖK onayı olan formasyon eğitimi veren üniversiteler gerekli şartlar incelendikten sonra belirlenmektedir.  Bu sebepten dolayı formasyon veren üniversitelerin listesinde her yıl güncellemeler olabilmektedir. Öğrencilerin eğitim durumuna göre bu süre değişiklik göstermektedir. Lisans mezunları için iki yarıyıl, birinci sınıf öğrencileri için altı yarıyıl, ikinci sınıf öğrencileri için dört yarıyıl, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri için ise bu süre iki yarıyıldır.

SÖZLEŞME SÜRESİ 6 YILDAN 4 YILA İNİYOR, PEDOGOJİK FORMASYON ŞARTI KALKIYOR

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Öğretmenlik meslek kanunu hazırlanıp çıkarılacak.

Sözleşmeli öğretmenliği yeniden düzenliyoruz. Halen 4+2 olmak üzere 6 yıl olan sözleşme süresini 3+1 4 yıla indiriyoruz. Öğretmenliğe kabulde uygulanan pedagojik formasyon şartını kaldırıyoruz.

Artık bu eğitimi bakanlığmız kendisi verecek. Halen ihtiyari olan anaokulu eğitimini de gerekli altyapıyı oluşturduktan sonra zorunlu hale getireceğiz.” açıklamasında bulundu.Lütfen çocuklarınızı merdiven altına teslim etmeyin. Hafta sonu kurslar vesaire buralara teslim etmeyin. Biz sizlere öğretmenlerimizi hafta sonu destek kurslarıyla sizin emrinize veriyoruz. 

Bu da ücrete tabi değildir.

Okul yöneticileri ve öğretmenler eğitimle ve öğrencilerle meşgul olacaklar" açıklamasında bulundu. 

www.aksam.com.tr

PEDAGOJİK FORMASYON NEDİR?

Formasyon, eğitim fakültesinden mezun olmayan kişilerin öğretmenlik yapabilmek için alması gereken bir programdır. Öğretmenlik yapmak isteyen kişiler okudukları bölüm sonrasında bu Pedagojik Formasyon eğitimi alarak yapabilirler. Bu programda öğrencilere; Eğitim Bilimine Giriş, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Sınıf Yönetimi, Eğitim Psikolojisi, Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmenlik Meslek Etiği, Eğitim Tarihi, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Felsefesi, Rehberlik, Bilgisayar Destekli Öğretim, Özel Eğitim, Karakter ve Değerler Eğitimi, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Eğitimde Eylem Araştırması, Eğitimde Teknoloji Kullanımı, Türk Eğitim Tarihi, Bireyselleştirilmiş Öğretim, Yaşam Boyu Öğrenme, Gelişim Psikolojisi dersleri verilir.

Formasyon almak isteyen kişilerin başvuruları için birtakım belgeleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu belgeler; Başvuru formu, öğrenci belgesi ya da mezuniyet belgesi, iki adet vesikalık fotoğraf, onaylı lisans not durum belgesi, nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi, formasyon program ücretinin ödendiğine dair dekontu gerekmektedir. Bazı durumlarda üniversiteler başka belgeler de talep etmektedir. YÖK onayı olan formasyon eğitimi veren üniversiteler gerekli şartlar incelendikten sonra belirlenmektedir.  Bu sebepten dolayı formasyon veren üniversitelerin listesinde her yıl güncellemeler olabilmektedir.

KİMLER PEDAGOJİK FORMASYONA BAŞVURABİLİR?

Formasyon için öncelikle MEB tarafından belirlenen pedagojik formasyon eğitimi alabilen bölümlerden birini okumanız veya okuyor olmanız lazım. Eğer hala okuyorsanız bu bölümde en az 2 yarıyıl bitirmiş olmanız lazım. Formasyon eğitimi alabilen bir bölümde okuyup okumadığınızı MEB’den bakabilirsiniz. Ayrıca akademik ortalama, üniversiteye giriş puanı, disiplin geçmişi gibi birtakım koşullarında uyumlu olmazı gerekiyor. Eğer lisans mezunuysanız, mezuniyet ortalamanız en az 2,5/4 olması lazım. Bu eğitim için ayrıca YÖK tarafından belirlenmiş üniversitelerden birinde okumanız gerekiyor. Her sene YÖK tarafından belirlenen bu üniversitelere listeler gönderiliyor. Bu listelerde hangi bölümden kaç kişi bu alınacağı yazıyor.

FORMASYON EĞİTİMİ NE KADAR SÜRER?

Öğrencilerin eğitim durumuna göre bu süre değişiklik göstermektedir. Lisans mezunları için iki yarıyıl, birinci sınıf öğrencileri için altı yarıyıl, ikinci sınıf öğrencileri için dört yarıyıl, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri için ise bu süre iki yarıyıldır.

ZİYA SELÇUK SON DAKİKA AÇIKLAMASI

Bakan Selçuk açıklamasında, “Okul yöneticilerinin yetki sorumluluklarını arttırıyoruz. 12 Eylül’den beri öğretmen yetiştirme konusunda belirli bir mekanizmamız var. YÖK ile işbirliği yapıyoruz. Eğitim Fakültelerinin muhakkak değişmesi lazım. Belli sayıda pilot Eğitim Fakülteleri oluşturacağız. Burada uygulama ağırlıklı çalışmalar yapılacak. Veriye dayalı yönetim bizim yine kritik unsurlarımızdan bir tanesi. Öğrenme analitiği platformu oluşturacağız” cümlelerine yer verdi. Açıklama şu an devam ediyor.

MEB'in 2023 Eğitim Vizyonu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açıklanıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2023 Eğitim Vizyonu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açıklanıyor.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Eğitimde 2023 Vizyon Belgesi'ni açıklıyor.

Esnek, modüler, daha az ders saati ve çeşidinin olduğu bir müfredat hazırlanacağını bildiren Selçuk, "Okul yöneticilerimizin yetki ve sorumluluklarını kısmen artırıyoruz. Önümüzdeki süreçte tüm yöneticilerimizin ehliyet ve liyakat temelli olması konusunda ülke çapında bir bakış açısını da paylaşmış olacağız." dedi.

Selçuk'un konuşmasından diğer konu başlıkları şöyle:

- Öğretmenlik meslek kanunu çıkartılıyor.

-Sözleşmeli öğpretmenlerin görev süresi kısalıyor.

-Ücretli öğretmenlerin maaşı artırılıyor.

- 5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu eğitim kapsamına alınıyor.

- Teneffüs süreleri artırılıyor.

-Liselerde ders saatleri yarı yarıya azalıyor.

-Çocukların ilgi alanı ve mizacına yönelik seçmeli dersler geliyor.

-Ders çizelgeleri yeniden düzenleniyor.

-Öğretmen ve okul yöneticileri için ölçütler getiriliyor. 

İÇERİK VE UYGULAMA

• Tüm okullarda Tasarım - Beceri Atölyeleri kuruluyor

• Müfredat çocuklarımızın ilgi, yetenek ve mizaçlarına göre düzenleniyor

• Zorunlu ders saat ve çeşitleri azalıyor, esnek ve modüler bir ders çizelgesi oluşturuluyor.

OKUL GELİŞİM MODELİ

• Tüm okullarda Tasarım - Beceri atölyeleri kuruluyor.

• Müfredat çocuklarımızın ilgi, yetenek ve mizaçlarına göre düzenleniyor.

ÖĞRENME ANALİTİĞİ ARAÇLARIYLA VERİYE DAYALI YÖNETİM

• Veriye dayalı yönetimle bürokratik iş yükü azaltılıyor.

• Eğitimin yönetiminde kullanılan veri tabanları bütünleştirilerek sadeleştiriliyor

• Çocuklarımızın öğrenmelerinin takibi ve desteklenmesi için öğrenme analitiği platformu kuruluyor.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

• Okullarımızda yeterlik temelli değerlendirme uygulamaları başlatılıyor

• Sınıftaki çocukların akademik başarılarının izlenmesi ve desteklenmesi için Türkiye genelinde ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ yapılıyor

• Sınavla öğrenci alan okullar kademeli olarak azaltılıyor.

• Çocuklarımızın tüm kademelerde izlenmesi ve desteklenmesi için ‘ e-portfolyo ’ sistemine geçiliyor.

İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ VE YÖNETİMİ

• Öğretmenlik meslek kanunu çıkıyor

• Sözleşmeli öğretmenlerin görev süreleri kısalıyor. (3 ARTI 1 YIL OLUYOR)

• Ücretli öğretmenlerin ücretleri artıyor

• Elverişsiz koşullarda görev yapan öğretmenlere ve yöneticilere teşvik veriliyor

• Öğretmenler ve okul müdürleri yüksek lisanslı oluyor

• Okul müdürlüğü yüksek lisansa dayalı bir meslek oluyor.

• Öğretmen yetiştirme programları uygulama ağırlıklı hale geliyor.

• Öğretmenlere yan alan yüksek lisans imkânı geliyor

• Başarılı öğretmenler yurt dışına gönderiliyor

• Okul yöneticiliğine atanmada liyakat temelli bir değerlendirme geliyor.

• Okul yöneticiliğinin özlük hakları iyileştiriliyor

OKULLARIN FİNANSMANI

• Okullara gelişim bütçesi veriliyor.

• Eğitim hayırseverlerinin bağışları için il ve bakanlık teşkilatında yeni bir yapı kuruluyor.

• Diğer bakanlıklarla işbirlikleriyle eğitimin finansmanında yeni bir kapasite yaratılıyor.

• Mesleki teknik eğitim kurumlarının döner sermaye gelirlerini arttırmak için yeni bir modele geçiliyor.

TEFTİŞ VE KURUMSAL REHBERLİK HİZMETLERİ

• Teftiş sisteminde rehberlik ile inceleme, araştırma ve soruşturma birbirinden ayrılıyor

• Bakanlık müfettişlerine eğitim politikalarının uygulanmalarının izlenmesine ilişkin yeni bir rol veriliyor.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

• Öğrencilere kariyer rehberliği sistemi geliyor.

• Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri Milli Eğitim Sistemimizde yeniden yapılandırılıyor

• Türk kültürüne özgü tanılama, yönlendirme, yetkinlik araçları yapılandırılıyor.

• Rehberlik araştırma merkezleri (RAM) yeniden yapılandırılıyor.

ÖZEL EĞİTİM

• Özel gereksinmeli çocukların tespiti için Türkiye genelinde taramalara başlatılıyor.

• Yerel yönetimlerin özel eğitim birimleri kurması teşvik ediliyor.

• Özel gereksinimli çocuklarımız için mobil eğitim setleri oluşturuluyor

ÖZEL YETENEK

• Özel yetenekli öğrenciler için mevzuat çıkarılıyor

• Özel yetenekli öğrencilerin desteklenmesi için bir kurul oluşturuluyor.

• Bilim sanat merkezleri yeniden yapılandırılıyor.

• Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde okul ve eğitim sistemindeki uygulamalar iyileştiriliyor

• Özel yetenekli çocuklar için müfredatta seçmeli dersler geliyor.

• Özel yeteneklilerin eğitimine yönelik lisans ve lisansüstü öğretmen yetiştirme programları güncellenerek yayılımı sağlanıyor.

YABANCI DİL EĞİTİMİ

• Yabancı dil öğreniminde kademelere göre farklı öğretim yöntemleri uygulanacak

• Yabancı dil öğretmenlerine yüksek lisans ve uluslararası sertifika imkanı sağlanıyor

• Okul ve program türlerine göre farklı dil becerileri ön plana çıkarılıyor.

• Yabancı dil öğrenimi dijital platformları kuruluyor.

• Yabancı dile öğreniminde erken yaş çocukları için oyun, hikaye, karaoke kullanılıyor.

ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE DİJİTAL İÇERİK VE BECERİ DESTEKLİ DÖNÜŞÜM

• Dijital eğitim-öğretim içeriği geliştirme ekosistemi oluşturuluyor.

• Ulusal dijital içerik arşivi oluşturuluyor

• Dijital yeni nesil ölçe araçları geliştiriliyor

• Dijital öğrenme materyalleri geliştiren lider öğretmenler destekleniyor.

ERKEN ÇOCUKLUK

• 5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu eğitim kapsamına giriyor.

• Şartları elverişsiz ailelere okulöncesi çocukları için materyal ve kırtasiye desteği geliyor.

• Yaz dönemlerinde okullarda oyun temelli yaz okulu programları açılıyor.

• Okul öncesi eğitimde kalitenin arttırılması için ortak ‘kalite standartları’ uygulamaya giriyor.

TEMEL EĞİTİM

• İlkokullarda not yerine beceri temelli değerlendirme geliyor.

• İlkokullarda teneffüs süreleri arttırılıyor.

• İlkokul ve ortaokullarda Tasarım Beceri Atölyeleri kuruluyor.

• Eğitim kayıt bölgelerinde Okul - Mahalle spor kulüpleri kuruluyor.

• Türkçe temel eğitimin öncelikli alanlarından biri oluyor.

ORTAÖĞRETİM

• Liselerde ders saatleri yarıya yakın azalıyor.

• Çocukların mesleki yönelimlerine ilişkin yeni bir yapı kuruluyor

• Çocukların ilgi yetenek ve mizaçlarına yönelik seçmeli dersler geliyor.

• İş ve bilişim dünyasına ilişkin isteyen çocuklara ulusal ve uluslararası sertifika eğitimleri geliyor.

• Alan seçimi 9. sınıftan başlatılıyor.

• Pansiyondaki yatılı öğrencilerin yemek, yatak ve sosyal imkânları geliştiriliyor.

FEN LİSELERİ VE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ

• Ders çizelgeleri öğrencilerin araştırma-geliştirme becerilerin iyileştirilmesi için yeniden düzenleniyor.

• Fen ve sosyal bilimler liselerinde görev yapacak öğretmen ve okul yöneticileri ölçütler geliyor

• Bilim insanları fen ve sosyal bilimler lisesindeki öğrencilere eğitim ve araştırma koçu oluyor.

İMAM HATİP ORTAOKULLARI VE LİSELERİ

• İmam hatip okullarında program çeşitliliği korunuyor.

• Ders çeşidi azaltılıyor

• Öğrencilerin yönelimine göre esnek ve modüler bir yapı geliyor.

• Arapça ve İngilizce yaz okulları açılıyor

• İmam hatip okullarıyla üniversiteler arasında işbirliği mekanizmaları kuruluyor

MESLEKİ-TEKNİK EĞİTİM

• Döner sermaye gelirlerinden alınan %15’lik hazine kesintisi %1’e düşürülüyor.

• Esnek ve modüler müfredat geliyor.

• Alan eğitimleri 9. sınıfta başlıyor.

• Mesleki teknik eğitim öğrencileri okurken çalışıyor.

• Yurt dışında mesleki teknik eğitim imkânları geliyor.

• Millî savunma sanayi sektörüne ara eleman yetiştiriliyor.

• Başarılı projelere mikro kredi sağlanıyor.

ÖZEL ÖĞRETİM

• Özel öğretim kurumlarıyla ilgili bürokrasi azaltılıyor

• Özel öğretimde haksız rekabetin önüne geçiliyor

• Özel ve resmi eğitim kurumları arasında işbirliği mekanizmaları kuruluyor

HAYATBOYU ÖĞRENME

• Okul dışı kalan yetişkinler için diplomaya esas müfredat yapısı sadeleştiriliyor.

• Yetişkinlere 21. yüzyıl becerilerine yönelik farkındalık ve beceri eğitimleri başlıyor.

• Ulusal Hayat Boyu Öğrenme İzleme Sistemi Kuruluyor.

• Başta kadın ve çocuk olmak üzere şiddetle mücadelede farkındalık eğitimleri yaygınlaştırılıyor.

• Her türlü bağımlılıkla mücadelede farkındalık ve bilgilendirme eğitimleri yaygınlaştırılıyor.

EĞİTİM VİZYONU NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, bugün Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la birlikte ‘2023 Eğitim Vizyonu’nu açıklıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 3 yıllık hedef ve yaklaşımlarını içeren Vizyon Belgesi,  yarın Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından açıklanıyor.

VİZYON BELGESİNDE NELER OLACAK?

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Bakanlığın üç yıllık hedef ve yaklaşımlarını ortaya koyacak bir çalışma yürüttüklerini açıklamıştı.

Kulislere yansıyan ancak teyit edilemeyen bilgilere göre, Eğitim Vizyon Belgesi'de okullar için özel yöneticiler atanacak. Öğretmen yetiştirmek için yeni bir sistem getirilmesi, doğu ve güneydoğuda öğretmenlik yapanlar için yeni düzenleme yapılması bekleniyor.

Bunun yanında en önemli değişikliğin ise sömestr ve yaz tatili olmak üzere iki dönemlik tatilin yerine, bir yıllık eğitimde üç sömestr olması konuşuluyor. Böylece yaz tatili üç ay olmayacak.

PROF. DR. ZİYA SELÇUK KİMDİR?

1961 yılında Ankara’da doğdu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde lisansını, aynı üniversitede gelişim psikolojisi alanında yüksek lisansını yaptı. 1989 yılında Hacettepe Üniversitesi’nde psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanında doktorasını tamamladı. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde doçentlik ve profesörlük unvanlarını aldı.

TED Üniversitesi’nin yanısıra, çok sayıda özel eğitim-öğretim kurumunun kuruluşunu gerçekleştirdi. Türkiye Zeka Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜBİTAK Grup Yürütme Komitesi Üyesidir.

?

2003-2006 yılları arasında Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı yapmış, müfredat reformunu yürütmüştür. AB müzakerelerinde de eğitim ve bilim başlığı görüşülürken ülkemizi temsil etmiştir.

İnsan ilişkileri, gelişim, öğrenme, çocuklarda dikkat eksikliği, rehberlik uygulamaları gibi alanlarda çok sayıda kitabı, hakemli dergilerde basılmış makaleleri vardır.

İngilizce biliyor. Evli, üç çocuk sahibidir.