LGS tercihleri ne zaman açıklanacak? LGS sonuçları açıklandı...

LGS sınav sonuçları açıklandı mı, LGS yerleştirme tercih kılavuzu yayımlandı mı? Günün cevabı en çok merak edilen soruları oldu. Milli Eğitim Bakanlığı'nca, 2019 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınav sonuçları ile birlikte sonuçların değerlendirildiği 2019 Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınav Raporu açıklandı. Rapora göre 2019 LGS'de öğrenciler, Türkçe'de en başarılı, Matematikte en başarısız oldu. Kız öğrenciler 'doğru cevap' sayısında Matematik hariç, tüm testlerde erkek öğrencileri geçti. LGS yerleştirme tercih kılavuzu ise bugün açıklanacak..

1

LGS sınav sonuçları hakkındaki heyecanlı bekleyiş sona erdi. Sınava giren adayların 2019 LGS sonuçlarına bakanlığın resmi internet sitesinden ulaşabilecekleri duyuruldu. Milli Eğitim Bakanlığı, sınav sonuçları ile ilgili değerlendirmeler içeren 2019 Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Raporu'nu da yayımladı. Rapora göre, 1 Haziran 2019 tarihinde yapılan LGS'ye 1 milyon 29 bin 555 öğrenci girdi. Merkezi sınavın her iki oturumundaki tüm sorulara 565 öğrenci doğru cevap verdi. Bu öğrencilerin 66 farklı ilde bulunduğu belirlendi. Türkçe alt testindeki soruların tamamını 53 bin 264 öğrenci, Matematik alt testindeki soruların tamamını 5 bin 794 öğrenci, Fen Bilimleri alt testindeki soruların tamamını 5 bin 56 öğrenci, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testindeki soruların tamamını 235 bin 995 öğrenci, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt testindeki soruların tamamını 116 bin 246 öğrenci, Yabancı Dil alt testindeki soruların tamamını 97 bin 446 öğrenci doğru cevapladı.

2019 LGS YÜZDELİK DİLİMLER VE KONTENJANLAR LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ 


LGS 2019 SINAV SONUÇLARI AÇIKLANDI

Milli Eğitim Bakanlığı, Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sınav sonuçları açıklanma tarihi olarak 24 Haziran Pazartesi gününü göstermişti. Yüz binlerce öğrenci sabırsızlıkla sınav sonuçları açıklandı. Sonuçlar “meb.gov.tr” adresi üzerinden yayınlandı.


LGS'DE 565 ÖĞRENCİ TAM PUAN ALDI

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Liselere Geçiş Sistemi  (LGS) kapsamında 1 Haziran'da yapılan merkezi sınavda 565 öğrenci, tüm soruları  doğru yanıtlayarak tam puan aldı. Bu öğrencilerin 66 farklı ilde bulunduğu belirlendi.

MEB, 1 Haziran 2019'da yapılan LGS sınav sonuçları ile ilk kez "Merkezi Sınav Değerlendirme Raporu"nu da yayımladı.

Raporda yer alan bilgilere göre, bu yıl merkezi sınava 1 milyon 29 bin 555 öğrenci katıldı.

565 öğrenci, merkezi sınavın her iki oturumundaki tüm sorulara doğru cevap vererek tam puan aldı. Bu öğrencilerin 66 farklı ilde bulunduğu belirlendi.

Ortalaması 298,87 ve standart sapması 78,73 olarak hesaplanan dağılımda, öğrencilerin yüzde 12,87'si 400-500 aralığında puan aldı.

Merkezi sınav puanı dağılımında, öğrencilerin en yoğun (yüzde 46,47) bulunduğu aralığın 200-300 olduğu görüldü.

Milli Eğitim Bakanlığınca geçen yıl yapılan LGS kapsamındaki merkezi sınavın sonuçlarına göre Türkiye genelinde 18 öğrenci 500 tam puan alarak birinciliği paylaşmıştı.

LİSE TERCİHLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sonuçları bugün Milli Eğitim Bakanlığı resmi internet sitesinden açıklandı. Öğrencilerin LGS sonuçlarına göre yapacakları lise tercihleri konusunda tavsiyelerde bulunan Uğur Okulları Psikolojik Danışmanlık Rehberlik ve AR-GE’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Sezgin, lise tercihini doğru yapabilmenin iyi bir üniversite ve mesleğe sahip olmakta atılacak ilk adım olduğuna değindi. Sezgin, öncelikle yayınlanacak tercih kılavuzunun dikkatlice okunması ve doğru seçim yapabilmek için liselerin iyi araştırılması gerektiğini kaydetti.

Öğrencilerin tercih edecekleri lisenin vereceği eğitimin ve sunacağı fırsatların onları adım adım üniversiteye dolayısıyla da bir mesleğe taşıyacağına değinen Barış Sezgin, bir okul tercih ederken öğrencinin ve velinin iyi bir araştırma yapması gerektiğini dile getirdi.

Lise tercihi yaparken en önemli kriterlerinden birinin öğretmen kadrosu ve okulun akademik alanlardaki başarısı olması gerektiğine değinen Sezgin; “Okulların farklı özelliklerini değerlendirmeye önem verilmelidir. Okulun yabancı dil olanakları, ders içeriklerinin yeterliliği, sınav sistemlerine ve müfredata uygun olarak derslerin en verimli şekilde aktarılması önemli bir kriterdir. PDR biriminin çalışmaları öğrencinin sosyal ve zihinsel gelişimini desteklemelidir. Özellikle mesleki rehberlik çalışmalarının yapılması öğrencinin bundan sonraki eğitim yaşamını sağlıklı bir şekilde yönlendirebilmesi için önemlidir. Ayrıca okul idarecilerinin ve psikolojik danışmanların velilerle iletişimi eğitimin desteklenmesi için önemli olan kriterlerden biridir ”dedi.

Lise seçimi öğrencinin alacağı eğitim kalitesini, sosyal gelişimini etkiler

Lise seçiminin öğrencinin alacağı eğitim kalitesini, sosyal gelişimini, üniversite ve meslek seçimini etkilediğini söyleyen Barış Sezgin; “Öğrencinin sosyal becerilerinin gelişmesini sağlayacak olan kulüp çalışmalarının yapılması, projeler geliştirebilmesi, sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunabilmesi onun topluma ve bireylere daha duyarlı olmasını, sorumluluk almasını, takım çalışmasına yatkın olmasını, kendi güçlü ve zayıf yanlarını tanımasına fırsat verir” şeklinde konuştu.




LGS SINAV SONUÇLARI: BOŞ BIRAKILMA ORANI DÜŞTÜ

2019 merkezi sınavda, soruların boş bırakılma oranları her bir alt testte hesaplandı ve hesaplanan 2018 merkezi sınavdaki oranlarla karşılaştırıldı.

Sonuçlar, Yabancı Dil alt testi dışındaki tüm alt testlerde 2019 merkezi sınavda boş bırakılma oranlarının düştüğünü gösterdi.

MEB tarafından 26 Kasım 2018'de sayısal bölüm için cevaplama süresinin 80 dakikaya çıkarılması kararının Matematik ve Fen Bilimleri alt testlerinde soruların boş bırakılma oranlarının azalmasına katkıda bulunduğu değerlendirildi.

LGS SINAV SONUÇLARINA GÖRE KIZ ÖĞRENCİLER DAHA BAŞARILI!

Alt testlerdeki doğru cevap sayısı ortalamalarının cinsiyete göre değişimi incelendi ve kız öğrencilerin ortalamalarının matematik dışındaki tüm alt testlerde erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlendi.

Öğrencilerin sosyoekonomik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek için öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeyleri dikkate alındı.

Anne ve baba eğitim düzeyleri ilkokuldan lisansüstüne kadar gruplandırılmış ve eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin doğru cevap sayısı ortalamalarının da arttığı belirlendi.

LGS SINAV SONUÇLARI OKUL BAŞARI PUANLARIYLA UYUMLU

Öğrencilerin 6., 7. ve 8. sınıftaki yıl sonu başarı puanlarının ortalaması olan ve ortaokulda akademik performansın göstergesi olarak değerlendirilen okul başarı puanı (OBP) ile 2019 Merkezi Sınavda toplam cevap sayısı arasındaki ilişki korelasyon analiziyle incelendi.

Elde edilen sonuçlar, OBP ile Merkezi Sınav Puanı arasında pozitif ve güçlü bir ilişki olduğunu gösterdi.

MEB tarafından ilk kez yayımlanan rapor, yürütücülüğünü Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer'in yaptığı Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları serisinin yedincisi olarak Dr. Sadri Şensoy, Dr. H. Eren Suna, Dr. Hande Tanberkan, Emine Eroğlu ve Ümare Altun tarafından hazırlandı.