LGS onay işlemleri nereden yapılır? 2021 LGS tercih onaylama kim yapar?

LGS tercih onaylama işlemi ile ilgili aramalar yoğunlaştı. LGS tercih dönemi bugün başladı. Lise tercihleri bugünden itibaren 16 Temmuz'a kadar yapılabilecek. Sonuçlar 26 Temmuz'da açıklanacak. LGS tercihleri hazırlandıktan sonra onaylatılması gerekiyor. Peki, LGS tercih onaylama nasıl yapılır? İşte LGS onay işlemleri 2021...

LGS tercih dönemi 5 Temmuz'da başladı. Lise tercihleri bugünden itibaren 16 Temmuz'a kadar yapılabilecek. Tercih işlemlerinin tamamlanması için onaylatılması gerekiyor. Öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığının kullanıma açtığı tercih robotunu kullanarak istedikleri yüzdelik dilim aralıklarında hem il hem de ülke düzeyinde okul listelerini ve okullarla ilgili detaylı bilgileri görebilecek. Peki, LGS tercih onaylama nasıl yapılır?

LGS TERCİH ONAYLAMA NASIL YAPILIR?

8'inci sınıfı başarıyla tamamlayan veya mezun durumda olan öğrenciler, yerleştirme işlemleri için tercih ve yerleştirmeye esas nakil başvurusunda bulunabilecektir.

Tercih işlemi öğrenci ve velisi tarafından https://e­okul.meb.gov.tr internet adresinden veya herhangi bir ortaokul/imam hatip ortaokulu müdürlüklerinden yapılabilecektir. Yapılan tercihler mutlaka ilgili ortaokul müdürlüklerine onaylatılacaktır.

MEB E-okul tercih robotu açıldı mı, nasıl kullanılır? İşte LGS tercih yapma ekranı

Tercihler okul müdürlüğü tarafından elektronik ortamda onaylanacaktır. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylama işleminden önce yapılacaktır. Onaylama işlemi yapıldığı anda öğrencinin tercih işlemi tamamlanmış olacaktır. Öğrenci velisi düzeltme veya iptal işlemi için takvimde belirtilen tercih süreleri içerisinde okul müdürlüğüne başvurarak başvurunun düzeltilmesi veya iptal talebinde bulunabilecektir. Tercih Başvuru Durumu "İptal" olarak görünen öğrenciler yerleştirme işlemlerine dâhil edilmeyecektir.

Tercihlerin, tercih ve yerleştirme kılavuzuna uygun olarak elektronik ortamda hatasız ve eksiksiz bir şekilde yapılması gerekmektedir. Tercih listesinden öğrenci velisi, onay işleminden ise okul müdürlüğü ile veli birlikte sorumludur.

"Yerleştirme Tercihleri İçin Ön Çalışma Formu EK-1" veli tarafından doldurulup imzalandıktan sonra tercihler, sisteme okul müdürlüğü tarafından girilerek onaylandıktan sonra iki nüsha çıktısı alınacak, bir nüshası imza karşılığı veliye verilecek ve diğer nüshası okulda saklanacaktır.