PİLOTLARIN SON KONUŞMASI: UÇUŞ SORUNLU, GERİ DÖNELİM
Etiyopa Hava Yolları CEO’su Tevolde Gebremariam, pilotların kontrol kulesi görevlileriyle son konuşmalarını açıkladı. The Wall Street Journal’a konuşan Gebremariam, pilotların kaza öncesinde ‘uçuş kontrolünde’ yaşanan sorunları şikayet ettiğini ve Addis Ababa Havalimanına dönmek istediklerini söyledi. Öte yandan Fransa’nın Sivil Havacılık Güvenliği Soruşturma İdaresi’ndan (BEA) yapılan açıklamada da, Etiyopyalı yetkililerin, BEA’dan uçağın kokpit ve uçuş verileri kayıtlarının analiz edilmesi için talepte bulunduğu ifade edildi. Kutuların Fransa’ya gönderileceği belirtildi.
Endonezya ve Etiyopya’daki uçak kazalarının ardından Boeing model 737-8 Max ve 737-9 Max uçaklarının, tüm uçuşlarının birçok ülke ve havayolu şirketi tarafından durdurulması şirket hisselerinin de ‘çakılmasına’ neden oldu. Etiyopya Havayolları’na ait Boeing 737-8 Max tipi yolcu uçağı, 10 Mart'ta düşmüş ve uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti. Kaza öncesindeki son işlem günü olan 8 Mart’ta 422.54 dolar seviyesinden kapanan Boeing hisseleri 3 günde yüzde 10.74 değer yitirerek 377.14 dolara indi.
Tarih..............Değeri (milyon $)
İLK DAVA NORVEÇ'TEN
Hisselerdeki bu sert düşüş şirket değerinin de 25.6 milyar dolar eriyerek 213 milyar dolara düşmesine neden oldu. Etiyopya’daki facianın bir benzeri 29 Ekim’de Endonezya’da meydana gelmişti. 737 serisi, Boeing'in toplam üretiminin yüzde 70'ini oluşturuyor. 5 ayda yaşanan iki kazanın ardından Norwegian Airlines gibi filosunda 737 serisi uçak bulunduran diğer havayolu şirketlerinin Boeing'e tazminat açabileceği söyleniyor. Bu süreç Boeing'i zor duruma düşerebilir.