İsrail'den Gazze'deki soykırıma dijital perde

İsrail, Gazze'deki soykırımı örtmek için sosyal medyayı ve fenomenleri satın almaya başladı. Ayrıca Hamas'ın 7 Ekim'deki misillemesini çarpıtan dizi-film yaptırdı.

AKŞAM GAZETESİ

Soykırımcı İsrail, yıllardır küresel medyayı yönlendirerek psikolojik üstünlük kurdu. Tel Aviv, Holokost mağduriyetini kalkan gibi kullanarak işgal politikalarını meşrulaştırdı. Batı, Holokost suçluluğuyla katliamlara sessiz kaldı. Ancak Gazze'deki soykırımın ve insani trajedinin görüntüleri sosyal medyayla dünyaya yayılınca kara propaganda düzeni çöktü. Halkların tepkisi, Batılı ülkeleri 'İsrail'e koşulsuz destekten' Filistin Devleti'ni tanımaya itti.

SAVAŞ ARACI SOSYAL MEDYA

Yalnızlaşan İsrail, soykırımın üzerini dijital yöntemlerle örtme planlarını devreye soktu. BM Genel Kurulu'nda boş koltuklara konuşan İsrail Başbakanı Netanyahu, ABD'li sosyal medya fenomenleriyle bir araya geldi. "Silahlar değişir, bugün kılıçla savaşamazsınız" diyen Netanyahu, "Geçerli silahlarla savaşmalıyız, bunların en önemlisi sosyal medya" diye konuştu; ABD'deki Cumhuriyetçilerin desteği için bunun kritik olduğunu belirtti.

ASKER GİBİ FENOMENLER

Netenyahu ile görüşen fenomenlerden biri de Instagram'da ve TikTok'taki 'That-OpinionatedGirl' adlı hesabın kullancısıydı. Görüşme sonrası İsrail'in avukatlığına soyunan fenomen, ABD'deki en güçlü İsrail lobisi AIPAC'la Tel Aviv'in bağı olmadığını öne sürdü. Kadın yayıncı, İsrail'in ABD'den silah yardımı istemediğini; aksine ABD Başkanı Carter döneminden beri Tel Aviv'in savunma sanayisinin engellenip Washington'a bağımlı hale getirildiğini savundu.

Katil Netanyahu, ABD'de Debra Lea, Lizzy Savetsky, Emily Austin, Shay Szabo, Hannah Faulkner, Thatlatinozionist ve Danya Avner gibi sosyal medya fenomenleriyle bir araya geldi.

VER PARAYI AL DESTEĞİ

Netanyahu'nun New York'ta görüştüğü fenomenlerin, İsrail'in propagandasını yapmaları karşılığında para aldıkları iddia edildi. 'ThatOpinionatedGirl' hesabının sahibi, İsrail'in kimseyi fonlamadığını savundu; bu yetmezmiş gibi Katar'ı İsrail karşıtı protestoları organize edenlere para aktarmakla suçladı.

DÖRT BÖLÜMLÜK MAĞDUR ROLÜ!

Batı'nın desteğini yeniden almak isteyen Tel Aviv, ABD'deki film stüdyolarından Paramount'u devreye soktu. İsrail'in katliamlarına karşılık Hamas'ın 7 Ekim 2023'teki misillemesi üzerinden mağduriyet yaratma peşinde olan film şirketi, dört bölümlük mini dizi hazırladı.

7 Ekim'de yayınlanacağı açıklanan Red Alert (Kırmızı Alarm) adlı dizide yaşanan olayların İsrailli siviller üzerinden dramatize edilmesi üzerine kurulduğu anlaşıldı. Söz konusu filmde 7 Ekim'den öncesine ait İsrail'in işgal politikaları, Gazze'deki abluka ve sivil kayıpların da göz ardı edildiği görüldü.

Red Alert adlı dizide çocuklar da duygu sömürüsü olarak kullanıldı.

SENARYO

GERÇEK

Gazze'de soykırımda öldürülenlerin sayısı 66 bini aştı.

TİKTOK'TAN SONRA GÖZÜNÜ X'E DİKTİ

ABD Başkanı Trump, Çinli TikTok'u bir Amerikan firmasına satılmaması halinde kapatmakla tehdit etti. TikTok, yüzde 80'i ABD'lilere ait olacak şekilde devredildi. TikTok'un satışı için "En önemli satın alma" diyen Netanyahu, sosyal medya platformu X'i almak için de Elon Musk'la konuşacaklarını belirterek, "O düşman değil, bir dost" ifadesini kullandı.

Oracle CEO'su Safra Catz, sık sık İsrail'i ziyaret ediyor.

VERİLER İSRAİL YANLISINA EMANET

TikTok'un güvenliği, ABD merkezli yazılım şirketi Oracle'ye bırakılacak. Veriler, Oracle'nin bulut ortamında saklanacak. Şirketin İsrail'e açıktan desteği, kamuoyunda güvenlik endişelerine neden oldu. Oracle'ın CEO'su Safra Catz, 2021'de İsrail'e yaptığı bir ziyarette, "İsrail'e derinden bağlıyız" demişti.