ABD Başkanı Biden'ın eski başkan Trump karşısında hezimete uğradığı TV düellosunun ardından seçmenler Başkan'ın konuşmalarına daha çok ilgi duymaya başladı. Biden'ın NATO'daki basın toplantısının 23 milyon kişi tarafından izlendiğini belirtildi. Bu sayı bu yılki Oscar Ödülleri'nin reytinginden daha fazla.
Nielsen'e göre tartışmayı izleyen 51,3 milyon kişinin yaklaşık %45'ini televizyon izleyicileri oluşturdu. Başkan'ın Washington'daki NATO zirvesine yaklaşık bir saat süren katılımı, spor etkinlikleri dışında yılın en çok izlenen televizyon yayınlarından biri oldu. ABC, CBS ve NBC'nin normal eğlence programlarının önüne geçtiği yayın, birçok büyük TV kanalında yayınlandı. Milyonlarca kişi de, Nielsen'in verilerinde yer almayan dijital haber siteleri ve sosyal medya platformlarından konuşmayı izlemiş olabilir.
Tek başına nadiren basın toplantısına çıkan Biden etkinliğe ayrı bir yenilik kattı. Fox News 5.7 milyon izleyici ile tüm kanallar arasında en fazla izleyici çeken kanal olurken, bu rakam toplam televizyon izleyicisinin yaklaşık dörtte birini temsil etti. ABC, Biden'ın basın toplantısından hemen önce yayınlanan "Jeopardy!" adlı yarışma programının etkisiyle, 5 milyon izleyiciyle en yüksek reytingli yayıncı oldu.
Nielsen, 5 izleyiciden yaklaşık 4'ünün 55 yaş ve üzerinde olduğunu söyledi. ABC, kablolu haberlerde reklamverenler için kilit demografik grup olan 25 ila 54 yaş arası yetişkinler arasında en büyük izleyici kitlesini çekti. Biden'ın geçtiğimiz cuma günü ABC'de yayınlanan George Stephanopoulos ile röportajı 8,5 milyon izleyici tarafından izlendi.