Suriye'nin başkenti Şam'da, Esed rejiminin ablukasındaki Doğu Guta bölgesinde yaklaşık bir ay önce rejimin topçu saldırısında annesini ve sol gözünü kaybeden 2 aylık Kerim bebek için başlatılan destek kampanyası uluslararası boyut kazandı.
AA'nın hafta sonu Kerim bebeğin hikayesini yayımlamasının ardından Doğu Gutalı aktivistler harekete geçerek sosyal medya üzerinden Kerim'e destek için sol gözlerini kapatıp fotoğraf paylaşmaya başladı.
Sosyal medya takipçileri Doğu Guta (EasternGhouta), Kerim ile dayanışma (SolidarityWithKarim) etiketleriyle atılan mesajları paylaşmaya devam ediyor.
Kampanyaya Suriye'nin farklı bölgeleri ve kesimlerinin desteğinin yanı sıra başta Türkiye olmak üzere dünyanın dört bir yanından destek mesajı yağdı.
Kerim'le dayanışma kampanyasına sessiz kalmayan İngiltere'nin Birleşmiş Milletler (BM) Daimi Temsilcisi Matthew Rycroft, salı günü Twitter hesabından, Doğu Guta ablukasının son bulmasını isteyen paylaşımında, (SolidarityWithKarim) "Kerim ile Dayanışma" etiketini kullandı.
Kampanyanın hızla yayılmasıyla, Kerim'e destek mesajları, uluslararası basının da en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi.
İngiltere'nin önde gelen The Telegraph gazetesi, "Bir gözünü Esad'ın bombardımanında kaybeden Suriyeli bebek direnişin sembolü oldu" başlıklı salı günkü haberinde AA'nın fotoğrafını kullanarak takipçilerine Kerim bebeğin dramını aktarmıştı.
Alman Bild gazetesinin çalışanları da salı günü, haber merkezilerinde çektirdikleri kareyle, sol gözlerini elleriyle kapatarak Kerim bebeğe destek olmaya çalışmıştı.
İngiliz Independent gazetesinin internet sitesinde, Kerim bebek için başlatılan sosyal medya kampanyası geniş yer buldu.
The Telegraph gazetesi, AA çalışanlarının Ankara'daki Genel Müdürlük binası önünde Kerim bebeğin dev fotoğrafını açarak verdikleri desteğin yer aldığı kareyi günün fotoğrafları seçkisine dahil etti.
Fransa medyası büyük ilgi gösterdi
Kerim bebeğin dramı Fransa basınında da büyük bir ilgi gördü.
Başta Fransız haber ajansı AFP olmak üzere ülkenin seçkin medya kuruluşları Kerim bebeğin hikayesini okuyucularıyla buluşturdu.
Le Monde gazetesi, BFMTV haber kanalı, Europe 1 radyosu kampanyaya geniş destek verdi.
Haftalık Paris Match dergisi AA çalışanlarının çektirdiği fotoğrafı paylaşırken, 20 Minutes gazetesi de internet sitesinde Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba'nın Kerim bebeğe destek için sol gözünü kapatmış fotoğrafını paylaştı.
ABD ve Arap basını da Kerim bebeği "gördü"
ABD merkezli The Washington Post gazetesi ve Buzzfeed internet sitesinin ABD versiyonunda da Kerim bebek için başlatılan kampanya oldukça geniş yer aldı.
Arap medyasının önde gelen basın yayın kuruluşları da Kerim bebek için başlatılan kampanyaya dikkati çekti.
Kerim bebek, başta Al jazeera, Al Arabiya ve Suriyeli muhalif televizyon kanallarının ana gündem maddelerinden biri oldu.
Öte yandan Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonunun (UNICEF) İtalyanca Twitter hesabı da Kerim bebeğin fotoğraflarını paylaşan serbest foto muhabiri Amer Almohibany'i etiketleyerek kampanyaya destek verdi.
AA