İnsanoğlu daha aya çıkmadan Barbie 1965’de Astronot olarak piyasaya çıktı. Oyuncak dükkanlarının, çocukların ikonu olan Barbi bugün 60 yaşına girdi.
Oyuncak satış uzmanları bu efsane kız bebeğin 60 yıl içinde hiçbir zaman modası geçmedi geçmişin oyuncağı olmadığını söylüyor. Önceki nesillerden çok daha fazla rol model oldu.
Toy book ve Toy Insider kitabı yazarı olan Jackie Breyer, bütün oyuncak markalarının dönüştüğünü ancak Barbi’nin hala güçlü kaldığını söyledi. Barbi onlarca yıl hala bir marka olarak hayatiyetini sürdürüyor.
Oyunca bebek imalatçısı Mattel, Barbi satışlarının geçen yıl yüzde 14 artış gösterdiğinisöyledi. Perakendeciler Barbi’nin hep en çok satan oyuncaklardan olduğunu söylüyor.
Mattel, Barbi’nin zaman ötesi bir oyuncak bebek olduğunu, zaman aşımı olmadığını belirterek, çok daha çeşitli Barbi tiplerinin görünmeye devam ettiğini söyledi.
Mattel, 2018’de en çok satan Barbi bebeğin kıvırcık ve kızıl saçlı, leopar desenli spor etek, üzerinde “Girl Power” (Kız Gücü) yazdığını söyledi.
(İHA)