Almanya’dan dijital şirketleri vergi uygulaması

Almanya Maliye Bakanı Olaf Scholz, ülkesinin digital şirketlerde vergilendirmeyi sıkılaştırarak, G-20 ile ortak eylemlerde bulunacağını belirtti.

DPA’ya demeç veren Scholz, “Uluslararası toplum, dijitalleşmenin zorluklarına cevap bulmak zorunda. Dijital ekonominin vergilendirilmesi de bunun bir parçası. Vergi hukuku ile ilgili karmaşık sorular gündeme getiriyor. Önümüzdeki hafta ve aylarda bunu daha dikkatli bir şekilde tartışmamız gerekiyor” diyerek eylemleri mümkün olduğunca geniş çapta ve uluslararası düzeyde koordine etme gereğinin altını çizdi.

Scholz’un açıklamaları, Pazartesi günü Arjantin’de, 19 ülkenin yanı sıra Avrupa Birliği’nin (AB) maliye bakanları ve merkez bankası yöneticileriyle yapacağı görüşmenin öncesinde geldi.

Almanya ve Fransa gibi Avrupa ülkeleri, hizmet verdikleri ülkelerde fiziksel olarak bulunması gerekmeyen Google, Facebook, Instagram, Twitter, Spotify gibi reklam alanı sağlayarak internet operasyonlarıyla gelir elde eden dijital internet şirketlerinin vergi kaçırmasından endişe ediyor.

AB içerisinde ciddi miktarda dijital gelire sahip büyük şirketler, Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan teklif taslağına göre yüzde 3 oranında vergi ödeme zorunluluğuyla karşı karşıya.

Fransa Ekonomi Bakanlığı kaynaklarına göre, Almanya’yı, dijital şirketlerin vergi kaçırması konusunda destekleyen Fransa, bu konuda uluslararası hukukun yeniden düzenlenmesi için mutabık olunan uzlaşmacı bir çözüme ulaşmayı umuyor.

Fransa Ekonomi Bakanlığı’ndan kaynaklar, Fransa’nın gerginliği artırmayı istemediğine işaret ederek, birleşik bir Avrupa konumuna duyulan ihtiyacı vurguladı.

(Şarku'l Avsat)