Yüz yıldır yok olmayan tek marka Karaca

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR
aysun.yildiz@aksam.com.tr

Kaliteli tasarımlarıyla önce ülkemizde sonra yurtdışında başarı yakalayan Karaca, şüphesiz ki hem erkeklerin hem kadınların vazgeçilmezi oldu. Karaca mağazasını ziyaret ettik. Markanın Pazarlama Grup Başkanı Melis Yamanlar’la keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. 

YÜZ YILLIK MARKAYIZ

Karaca markamızın yüzüncü yılındayız ve bunun bizim için çok büyük bir önemi var. Türkiye’de yok olmadan devam eden tek markayız ve bunun heyecanını yaşıyoruz. Yüz yıllık marka olmanın haklı bir gururu var ve kolay kazanılan bir şey değil. Bunu da en iyi şekilde ifade etmek istiyoruz… Bu sezon tasarımlarımızda, ‘Osmanlı motifleriyle ilgili neler yapabiliriz, kendimizi nasıl ifade edebiliriz?’ diye düşündük ve o noktada çalışmaya başladık. Türkiye’de olan üzücü olaylardan dolayı tasarımcılarımızla bir araya geldik ve onlara Türkiye’yi kucaklayan, Türkiye’nin hikâyesini anlatan bir koleksiyona ihtiyacımız olduğunu söyledik. İlham kaynağımız, zor günlerimizde yaşadığımız birlik ve beraberlik oldu… Ay yıldız ve bayrağımızın renklerini hissiyat olarak koleksiyonumuza yansıttık. Yüz yıllık bir marka olarak, koleksiyonumuzu gündelik hayatımızda da giyebileceğimiz şekilde tasarladık. Ayrıca kadın ve erkek tarafında gündelik tişörtlerde, aksesuarların en küçük detayında ve ceketlerin içindeki astarlara kadar bin yıllık Osmanlı desenlerimiz görülecek. 
PİYASADAKİ BOŞLUĞU DOLDURUYOR
Toss markamız ayrı bir hat ve ayrı mağazası olan çok genç bir marka. Adını, iki erkek geyiğin, dişi geyiği gördüklerinde birbirleriyle çarpışmasından çıkan sesten alıyor. Toss, Karaca’ya göre biraz daha renkli. Gençlerin ve kendini genç hissedenlerin ihtiyacı olan şık, renkli, hareket özgürlüğü sağlayan tasarımlardan oluşan koleksiyonuyla piyasada 
büyük bir boşluğu dolduruyor.
İLGİ ÇEKMEYİ SEVİYORLAR
Karaca markamızda klasik giyinmeyi seven ve kaliteye önem verenler bizi tercih ediyor. Toss markamız biraz daha genç, dolayısıyla daha renkli giyinmeyi seven, kendini genç hisseden, daha enerjik ve hayata yani Karaca’ya göre daha farklı bakan erkekler tercih ediyor diyebiliriz. Çünkü desen ve renklerde göreceğiniz gibi Toss giyinenler ilgi çekmeyi seviyor. Açık söylemek gerekirse; o desenler ve renkler, erkeği olduğundan daha yakışıklı ve daha dikkat çekici gösteriyor.

GENÇLERE KENDİMİZİ İFADE EDECEĞİZ
Mağazalaşma ve müşteri kazanmak adına ivmemiz yükseliyor. Şu anki aşamada en büyük önceliğimiz zaten bu. Anneannelerimizin ve annelerimizin kuşakları Karaca’yı seneler boyu giymiş ve onun içinde yaşamış. Karaca kalitesinin ne olduğunu çok iyi bilen insanlar. Bunu bizden sonraki kuşaklara da anlatmamız gerekiyor. Önceliğimiz sadece Toss’la değil hem Karaca hem Toss’la markayı anlatmak ve gençlere kendimizi ifade etmek. Çünkü düşünsenize daha evvelki nesillerde çok güzel anılar üretmişiz. Yeni neslin de aynı anıları yaşamalarını istiyoruz.

KUMAŞLAR İTALYA’DAN
Kumaşlar bizim için çok önemli çünkü kaliteyi belirliyor. Koleksiyonlarımızın çoğu İtalyan kumaşlardan üretiliyor. Triko tarafında da aynı şekilde, marka var olduğundan beri kalitesiyle anıldığından dolayı bundan vazgeçmek mümkün değil. Dolayısıyla trendlere de bakarak kaliteden ödün vermeden özel kumaşlar dokutuyoruz. Sadece tasarımcının elinden çıkmış ürünler değil, aynı zamanda en iyi kumaşların kullanıldığı ürünler ortaya çıkıyor.