Yeşil zehrin etkileri sürüyor

ENDER EREN

endereren@gmail.com

Bildiğiniz gibi ilk The Division oyunu, dünyayı saran ve para üzerinden bulaşan Green Poison isimli bir virüsün dünya nüfusunun büyük çoğunluğunu ortadan kaldırması ve bu salgının hemen sonrasını konu alıyordu. The Division’daki New York tasarımı da bu tip bir salgının hemen sonrasını yansıtacak şekilde, taze bir kıyamet sonrası görselliğine sahipti. Yolda gördüğümüz birçok polis aracının ışıkları hala açık haldeydi. Sokakta ceset torbaları mevcuttu ve hala daha insanlar evlerini terketmemiş, yolda yürürken pencereden bizleri izlediklerini görebiliyorduk. Bu gibi detaylar ile oyunun tarihsel aralığı da oyuncuya yediriliyordu. Ancak The Division 2, salgından uzun bir zaman sonrasını konu alıyor. İlk oyunda gördüğümüz ceset torbalarının büyük çoğunluğu toplanmış, araçların aküleri bitmiş ve ışıkları sönmüş, evlerde yaşayan insanlar kalmamış, sağ kalanlar topluluklar halinde güvenli bölgelere yerleşmiş ve hatta siviller toplanarak anarşistlere karşı ayaklanmış.  Oyundaki silah çeşitliliği ve silah kullanımında da iyileştirmeler mevcut. İlk oyunda hayli eleştiri alan TTK (Time-To-Kill) yani birini öldürmek için uğraş süremiz kısaltılmış gözüküyor. Ayrıca ilk oyunda rahatsız edici bir deneyim yaşatan vuruş hissiyatı da iyileştirilmiş. İlk oyundaki süngerden mermi hissi giderilmiş ve daha düşmana isabet eden her mermiye bir tepki eklenerek daha başarılı bir hissiyat oluşturulmuş. Zırh ve kozmetik sistemi ise ilk oyundaki şekli ile karşımıza çıkıyor, kozmetik olarak üzerimize farklı kıyafetler giyebiliyorken, zırhlarımız ise giydiğimiz kıyafetlerin üzerinde gözüküyor ve özelleştirme tarafında geniş bir yelpaze sunuluyor. Zırhların ve kıyafetlerin ayrı ayrı sunulması ilk oyunda da beğenimi kazanmıştı. Ancak ikinci oyunda en azından bazı zırh parçalarının gizlenebilmesini isterdim, keza bazı oyuncular devasa çelik yelekler giyerek dolaşmak istemiyor. İlk Division oyununu şuan açıp oynasanız, hele bir de yoğun karlı havaya akşam saatlerinde denk gelirseniz görsel açıdan hala daha ne kadar başarılı bir oyun olduğunu hissedersiniz. Massive’in geliştirmiş olduğu Snowdrop motoru, görsel anlamda cidden başarılı bir motor. İlk oyunda özellikle Volümetrik Sis ve duman efektleri ile tam bir görsel şölen yaşatmayı başarmıştı.