Üç kuşak aynı anda aynı mağazadan giyiniyor

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR

aysun.yildiz@aksam.com.tr

Kadın modasına yön veren ADL, Love My Body markasıyla bu sezon yine oldukça iddialı. “Podyumlardan daha cesuruz” diyen Adil Işık Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tasarım Direktörü Zehra Işık’la bir araya geldik. Markanın hikâyesini, tasarımlarını ve iş birlikleri devam eden Moda Tutkusu’nu Işık’tan dinledik.

ADL markasını Adil Işık’la birlikte 1990 yılında kurduk. O gün bu gündür birlikte çalışıyoruz. Hem iş hem hayat arkadaşıyız. ADL markamızla 1992 yılında mağazalaşmaya ve perakendeleşmeye başladık. 2000 yılında artık Türkiye’nin tanınan perakende markalarından biri olduk, yurt dışına açıldık ve ilk mağazalaşmayı Rusya’da başlattık. Bugün yurt içi ve yurt dışı olmak üzere en büyük alışveriş merkezlerinde ve birçok yerdeki satış noktalarıyla da büyümeye devam ediyoruz. 

MÜŞTERİ MARKAYI ÇOK SEVDİ

Yıllar geçtikçe ve büyüdükçe markada birçok değişiklikler oldu. Böylece yeni ihtiyaçlar ortaya çıktı. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda markanın içinde bir line oluşturmaya karar verdik ve alternatif beden olarak Love My Body’ı kurduk. Marka çok sevilince 2010 yılında ilk mağazamızı açtık. Türkiye’de hatta dünya da alternatif beden satan çok az marka var. Markanın ismi de müşteri tarafından çok sevildi. Çünkü müşteriye “Sizi zayıf gösterir” demiyoruz. Tam tersi “Vücudunuzu olduğu gibi sevip kabul edin” diyoruz ve bu konuda onlara yardımcı oluyoruz.

BÜYÜK YATIRIMLAR YAPMADIK

Love My Body markasını büyük yatırımlar yaparak kurmadık. Tamamen kendi kendine, müşteriyle kurulan bir marka oldu. Fısıltı gazetesiyle de duyuldu. Birçok kişi ADL’nin bir markası olduğunu bilmez. Zaten biz de ikisini birbirinden hep ayrı tuttuk. Türkiye’de 32 mağazamız var. Yurtdışında İran’da bir mağaza açtık, şimdi Azerbaycan’da açacağız. Avrupa’daysa internet satışıyla başlıyoruz daha sonra mağazalaşacağız. Biz de en önemli şey; kızı, annesi ve anneannesi üçü birlikte gelip mağazamızdan alışveriş yapabiliyor. “Yırtık jean’leri 36 beden giyebilir” demiyoruz, 48 bedene kadar üretiyoruz. Yani markanın içeriğinde tamamen bir cesaret var ve biz o kadını cesaretlendiriyoruz. İddia ediyoruz, Bizden pantolon alan kadın mutlaka ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşincisini de alacak…

ORGANİK BEDENLER

Love My Body, büyük beden markası değil. Çok özel ve organik bedenler oluşturuluyor. 34-36 beden üretilen bir tasarım, her bedende farklı farklı noktalarıyla üst bedenlere taşınıyor ve Türk üretimi kumaşlardan, malzemelerden üretiliyor. Üretim kalitesi Türkiye ve dünya perakende markaları arasında en üst seviyede. Jean’lerimiz dünyadaki en tercih edilen lüks jean markalarıyla yarışır halde. Hem kalite hem de vücudu iyi gösteriyor.

OMUZ DETAYLAR REVAÇTA

Bu yaz koleksiyonunda geçen yazdan devam eden omuz detayları öne çıkıyor. Çizgiler çok var, renkli bir yaz olacak. Çiçekler yine bu yazın vazgeçilmezi. Jeanler artık markamızın olmazsa olmazı. Ayrıca jean elbiseler de mevcut. Jean’lerin yanı sıra rengârenk pantolonlar da olacak. En çok rengi Love My Body’de satıyoruz. Çünkü oradaki kadının ihtiyacı var renkli giyinmeyi. Ürünleri siyahla sınırlandırmıyoruz. Örneğin kırmızı bir pantolonu 48-50 bedene kadar satıyoruz. Bazen modayı çok takip etmiyoruz. Müşterilerin istekleri önemli bizim için. Biz, modadan hatta podyumlardan daha cesuruz…

TÜM GELİRLER DERNEĞE

Aralık ayında Love My Body markamızda bir sosyal sorumluluk projemiz olacak. Daha öncelerde örneklerini yapmıştık. Bu kez Moda Tutkusu’yla birlikte gerçekleştireceğiz. Bir dernek için, bir şeyler tasarlayıp onları sezon boyu mağazalarımızda satacağız. Tüm gelirini de o derneğe bağışlayacağız. Tabii tasarladığımız ürünler bağış için alınmıyor, müşteri gerçekten o ürünü giymek isteyip beğendiği için alıyor ve bu sayede derneğe bağışta bulunuyor. Bu projemizi yılbaşı için yetiştirmeye çalışıyoruz. Güzel bir proje olacak.

FARKLI KOMBİN ALTERNATİFLERİ

Love My Body, içindeki kapsül koleksiyonu Moda Tutkusu’yla yapılmasından en önemli etkenler; öncelikle tasarımcı kimlikleri olan bir blogger’lar. Ayrıca fotoğraf çekmek için giyinmiyorlar, giyinip o günkü ruh hallerini yansıtıyorlar. Gerçekten dolaplarında olanları da bol farklı kombin alternatifleriyle sunuyorlar. Biz Moda Tutkusu’yla hem

sokak trendini hem de en yakışan kalıpları nasıl çıkarırızı ortak çalışmayla elde ediyoruz.