Türkiye’nin her mutfağında ‘REİS’ adı geçiyor!

Reis Gıda tarafından, Nielsen Türkiye’ye ‘Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması’ yaptırıldı.

Kasım 2015- Nisan 2016 tarihleri arasındaki araştırmada, Devlet Planlama Teşkilatı ve TUİK’ in belirlemiş olduğu Düzey 1, 12 ilde yemek yapmaktan sorumlu 20-65 yaş arası 1024 kadınla gerçekleştirildi. Araştırma sonucuna göre kadınların pirinç denildiğinde aklına ilk gelen marka Reis, toplamda bilinirlikte yüzde 65 ile en yüksek bilinirliğe sahip marka oldu. Pirinç kategorisiyle benzer şekilde, kuru gıda markası sorulduğunda da kadınlar ilk olarak Reis’i belirtti. Reis, kategorisiyle özdeşleştirme konusunda en güçlü marka olarak öne çıktı. Reis markasının, yardımsız ve yardımlı bilinirliği toplamı %71 oldu. 

En değerli marka

Nielsen’in Winning Brands© modeline göre, Marka Değer Endeksi 3’ün üzerindeki markalar, pazardaki güçlü markalar olarak kabul edilmektedir. Kuru gıda kategorisinde 3,0 puan alan tek marka olan Reis, en güçlü marka olarak öne çıktı. Reis tarafından, Nielsen Türkiye’ye 2000 yılından itibaren yaptırılan araştırma sonuçlarına göre, Reis pirinç ve bakliyatta daima liderliğini koruyarak, pazardaki en değerli markadır. Marka sağlığı göstergeleri arasında tüketiciler için en önemli faktör, Reis markasının ‘güvenilir’ olması. Güvenilir marka olması imajını kaliteli olması, lezzetli (tadı güzel) ve sağlıklı olması, tavsiye edilen marka olması, obeziteye karşı savaşan marka olması, ödenen paraya değer olması, %100 yerli tohumdan üretilmesi, lider marka olması, yenilikçi olması, sosyal sorumluluk kampanyaları yürüten marka olması, farklı ürünler sunması ve ürünlerinin çabuk pişmesi gibi diğer  ifadeler takip etmektedir. 

REİS markasına sadakat yüksek

“Düzenli olarak kullandığınız bakliyat markası nedir?” sorusuna görüşülen kadınların %31.3’ü “Reis” cevabını verdi ve markayı birinciliğe taşıdı. Yine “En sık kullandığınız bakliyat markası nedir?” sorusuna tüketicilerin %25’i “Reis” dedi. Markayı deneyenlerin %76’sı bu markayı düzenli olarak kullandıklarını; düzenli kullananların %81’i ise Reis’in en sık kullandıkları marka olduğunu belirtti. 

Obeziteyle mücadele ediyor 

Reis, sağlıklı bir toplum için 9 yıldır obeziteye karşı mücadelesini her platformda sürdürüyor. ‘Geleneksel Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığı obeziteyle mücadele kampanyasına, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile devam etti. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura Karnımız Tok” oldu. 2015'te başlatılan “Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” kampanyası büyük beğeni toplayarak, 2016'da da devam ediyor. Nielsen araştırma sonuçlarına göre; Reis’in düzenlemiş olduğu, “Ev Yemeği Sofrada, Hesap Ortada” kampanyasının kadınların %65’i, “Geleneksel Lezzetler, Sağlıklı Nesiller” kampanyasını ise kadınların %72’si beğendiğini belirtti. Araştırma sonucuna göre, %59’u obezitenin hastalık, %45’i sağlık, %41’i kilo problemi olduğunu belirtiyor