Türk markalarının yeni sezon atağı

Ümit Temurçin

umittemurcin@gmail.com

Yabancı uyruklu global markaların Türkiye pazarındaki yeri gün geçtikçe sağlamlaşırken Türk markaları da yeni sezon koleksiyon tanıtımlarında ciddi işbirlikleriyle rekabet gücünü artırıyor. Bu işbirlikleri arasında Hande Erçel, Aras Bulut İynemli ve Arzu Sabancı gibi özel isimler var…

Kış aylarına veda ederken ilkbahar koleksiyonlarını incelemek, eminim herkesin içini açacak. Aranızda ilkbahar tasarımlarına göz atma fırsatı bulamayan varsa elini çabuk tutsun. Çünkü artık tasarım çıtası yüksek ve kaliteli ürünleri ulaşılabilir fiyata almak mümkün. “Fast Fashion” yani “Hızlı Moda” üzerine yoğunlaşan zincir markalar, zengin alternatifler sunuyor. Artık “Bu sezon hangi renkler moda, ne tarz kalıplar ön planda, hangi deseni seçmek gerekiyor?” gibi sorulara 4-5 farklı marka gezerek cevap bulmak mümkün. Bunların marka seçerken heyecan veren çekimler, stil fikirleri ve kampanya yüzü olarak kiminle çalıştıklarını da değerlendirir olduk. Her sektörde olduğu gibi tekstil sektöründe de rekabet kıyasıya devam ediyor. Global perakende zinciri markaların dönem dönem yaptıkları tasarımcı veya ünlü iş birliklerini takip ediyorsunuzdur. Türk markaları da benzer projelerle global markalardan tabiri caizse rol çalıyor. 

Koleksiyon içeriklerine göre doğru karakterler seçilmesi, yapılan reklam filmleri ve ünlülerin sahip olduğu hayran kitlesinin gücünü de arkasına alan markalar sezonun parlayan yıldızı oluyor. 

ARZU SABANCI FOR KOTON 

Cemiyet hayatından, moda dünyasına geçiş yapan ve her işiyle büyük beğeni toplayan Arzu Sabancı bu sezon Koton ile yaptığı projeyle karşımızda. Lansmanda yakından incelediğim koleksiyona dair net söyleyebileceğim, Arzu Hanım kişisel zevkini koleksiyona çok başarılı bir şekilde yansıtmış.  “Arzu Sabancı for Koton” koleksiyonu, 2017 İlkbahar-Yaz modasına “sofistike” ve aynı zamanda “özgün” bir duruş katmış. Koton’un kurucusu Gülden Yılmaz ve Arzu Sabancı, bu koleksiyonu, şehirli, çalışan, seyahat eden, yaratıcı, yüksek tempolu ve farklılıklara özen gösteren kadınları düşünerek tasarladıklarını ifade ediyorlar. “Hangi parçalar dikkatinizi çekti?” derseniz; haki rengi militer parçalara eklenen dore payetler, lame armalar oldukça hoşuma gitti. Maskülen stile feminen dokunuşları her zaman sevmişimdir. Yıldız motiflerinin baskın olduğu birçok model var. Kullanılan her tasarımın parladığını rahatlıkla söyleyebilirim. Koleksiyonda marin tarzın işlendiği tasarımlardaysa klasik mavi ve beyaz çizgiler capcanlı bir sarıyla bir araya gelmiş. Koleksiyonun 

sıcak yaz için olan ikinci adımında, daha uçuşan kumaşların ağırlıkta olduğu, tek omuzlu ve volan detaylı parçalar, rahatlıkla kullanabileceğiniz modeller.

HANDE ERÇEL VE ARAS BULUT İYNEMLİ DEFACTO İÇİN BİR ARADA

DeFacto’nun kampanya isimlerini duyunca doğru isimler seçtiğini düşündüm ve tam da sloganları gibi ‘’Cuk oturur, mükemmel durur’’ dedim. Globalleşen Türk markalarımızdan DeFacto’nun CEO’su İhsan Ateş, “Biz DeFacto olarak her zaman genç kalmayı başaran, kendini yenileyen, şaşırtan bir markayız” diyerek lansman açılışını gerçekleştirdi. Yurtdışında 100. mağazalarını açtıklarını ve birçok ülkede kendisine Türk oyuncularından bahsedildiğini, bu yüzden de yeni jeans kampanyalarında tercihlerini oyunculardan yana yaptıklarını ifade etti. Yapılan anket ve marka DNA’sına en uyan sonuçlar neticesinde  Hande Erçel ve Aras Bulut İynemli ile çok dinamik bir projeye imza attıklarını ifade etti. DeFacto Jeans koleksiyonunda, baseni toplayan ve her bedene ‘’cuk’’ oturan özgün kalıpların yanı sıra vücudu şekillendirme ve toparlama özelliğine sahip performanslı pantolonlar, hem işlevsel hem de fiyat olarak çok çekici. Jeanlerle gece ve gündüz şıklığını rahatlıkla yakalayabildiğini ve stiline uygun farklı kombinler yapabildiği için gardrobunun vazgeçilmez parçası olduğunu vurgulayan Hande Erçel, DeFacto Jeans’in özel kalıplarına hayran kaldığını ifade etti. Vücuda göre şekil alan fitlerin favorisi olduğunu söyledi. “Baskılar, nakışlar ve dantellerin bu yaza damga vuracak detaylar” dedi. Rahat hareket edebildiği ve içinde kendi gibi olabildiği kıyafetleri tercih ettiğini belirten Aras Bulut İynemli ise, DeFacto’nun herkese “cuk” oturan jean koleksiyonunun rahat ve trendy tasarımlarını çok beğendiğini ifade etti. Özel yıkamalar ve eskitmelerle kullandıkları renklere ve arkası baskılı gömleklere karşı ön yargısının yıkıldığını da paylaşan İynemli, “Paça detaylı pantolonlar benim favorim olacak” diye konuştu.

DENİZ AKKAYA TÜRK HAVLU VE BORNOZ GÜNÜ İÇİN DENİZLİ'DE

DETGİS’in koordinatörlüğünde, Denizli platformunun destekleri ve GEKA’nın katkılarıyla, Türk havlu ve bornozunun tüm dünyada bilinirliğini duyurmak için bu yıl 6.’sı düzenlenen ‘’Dünya, Türk Havlu ve Bornoz Günü’’ etkinlikleri kapsamında Denizli’de 25 Mart Cumartesi birçok etkinlik düzenlenecek. Geçen yıl bir çok firmanın yaptığı moda dokunuşlu bornoz ve havlu defileleri bu yıl yerini ünlü top model Deniz Akkaya ve benim gerçekleştireceğimiz moda söyleşisine bıraktı. Deniz Akkaya’yla birlikte  moda severlerin karşısına Akkaya’nın stilize ettiği bornoz sürpriziyle  çıkmayı planlıyoruz. 

Yapacağımız moda söyleşimizde stil, trend, sağlıklı yaşama dair sorularınızı cevaplamaktan mutluluk duyacağız. Sevilen oyuncu ve yorumcu Keremcem hayranları için de imza günü düzenlenecek. Festival kortejinde de  yer alacak sanatçı Denizlilerle buluşacak olmaktan çok büyük mutluluk duyduğunu paylaştı. Bu organizasyona katılmak için  ‘’O Hayat Benim’’ adlı dizisinin set planlamasını özel değiştirdiklerini ifade etti.