ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com
Güçlü bir tekstil ülkesi olma yolunda hem ulusal hem de uluslararası projelerimizi güçlendirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Hammadde kaynaklarımızı arttırma çalışmaları, sanayimizde inovasyon süreçlerinin geliştirilmesi, tasarım kimliğimizin globalleşmesi için moda haftalarımızın sürekliliği veya kapsamlı hazırlanan fuarların uluslararası tanıtılması oldukça önemli. Bu anlamda yapılan her geliştirici projenin yanında yer almaya ve duyurulmasına elimden geldiğince destek vermeye çalışıyorum.
Son zamanlarda sektörümüz adına gerçekleşen en önemli projelerden birini sizlerle paylaşmak istiyorum. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) bir iştiraki olan İTKİB Fuarcılık A.Ş tarafından, İstanbul Fuar Merkezi'nde 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında bu yıl dördüncüsü düzenlenen, Avrupa'nın en büyüğü olarak kabul gören IFCO - İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim Moda Fuarı, moda endüstrisinin buluşmasına İstanbul ev sahipliği yaptı.
Geçen yıla oranla toplam ziyaretçi sayısında yüzde 30 artış, yabancı ziyaretçi sayısında ise yüzde 143 artış olan IFCO; Asya, Orta Doğu, Avrupa, Asya ve Amerika olmak üzere 125 ülkeden 20 binden fazla ziyaretçiyi bir araya getirdi. Türk tasarımcılar; kısa sürede elde ettiği başarıyla Türk moda endüstrisinin küresel ölçekteki prestijli organizasyonları arasına giren ve Avrupa'nın en büyüğü olarak kabul gören IFCO Fuarı'nın dördüncüsü kapsamında, kendilerine ayrılan özel bir alanda satın alma grupları ve basın mensuplarıyla 2024 İlkbahar-Yaz koleksiyonlarını buluşturdu. Tasarımcılar için fuar içindeki Salon 7'de, geçtiğimiz yıllarda İstanbul'daki moda haftaları kapsamında organize edilen The Core İstanbul alanında ayrı bir bölüm oluşturularak marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmeleri için imkân sağlandı.
Fuar kapsamında kurulan, tek başına bağımsız bir yapılanma olan ve uzun dönemde farklı ülkelerde de gerçekleştirilmesi planlanan, Türk modasının dünyaya tanıtımını amaçlayan The Core İstanbul alanı ve Türk tasarımcıların koleksiyonları, 2.500'den fazla uluslararası satın almacı ile bir araya getirildi. Alanı ziyaret etmek üzere gelenler arasında, moda dünyasının önde gelen organizasyonlarından Dubai Fashion Week ve Arab Fashion Week yöneticileri de vardı. Bu vesileyle ben de geçen sezon olduğu gibi, bu sezon da dünyanın önde gelen lüks departmanlı mağazalarının satın alma sorumluları ve önemli basın mecralarının temsilcileriyle bir araya geldim. Ülkemizde olmaktan ve moda tasarımcılarımızın etnik ve kültürel değerlerini tasarımlarında modern bir çizgiyle yorumlama şekillerinden ne kadar etkilendiklerini dinledim.
The Core Istanbul kapsamında tasarımlarını sergileyen Türk moda tasarımcıları ve markaları ise Alaii, Arzu Kaprol, Bist., Ceren Ocak, Çiğdem Akın, Ece Erigi, Essin Baris, Ezgi Karayel, Eynaco, F.ILKK, Guaj London, Kuela, Meltem Özbek, Mert Erkan, Murat Aytulum, Mohair & Angora, NEJ, Özlem Erkan, Selin Küçüksöz, SHYZ Wear, Tuba Ergin, Viola & Vesper ve Y Plus oldu.