umittemurcin@gmail.com
Tanju Babacan kapsül Couture koleksiyonu Sprinkles’ın imaj çekimlerini oldukça beğendiğim için kendisi ile bir araya geldik. Tanju Babacan’ın yeni koleksiyonunda, güçlü formlarda, sofistike kadını yansıtırken, detaylarda ve işçilikte tatlılığı yansıtmak için birbirinden renkli serpme şekerlerden ilham aldığını ifade etti. Koleksiyonun yüzü Hande Anı Can, nam-ı diğer Gardirop gurusu temayla bütünleşen bir karakter olarak karşımıza çıkıyor.
Tanju Babacan koleksiyonunda krep, tafta ve ziberlin kumaşlar tercih ederken, işleme detaylarında ise kesme boncuk kullanmış. Ağır el işçiliğini tasarımların her detayında hissedebiliyorsunuz. Showroom’da yakından görme şansı bulduğum tasarımların işlemeleri adeta sanat eseri gibi, kadınların dolabında evladiyelik özel parçalar olarak markanın bayrağını onlarca yıl temsil edecek hassasiyette üretilmiş.
Maslak 1453 PM Restaurant ve Digione+ stüdyolarında gerçekleştirilen çekimlerde fotoğrafları Tanju Babacan kreatif direktörlüğü görevini de yürüten Burçin İnan ÖZEL çekti. Styling Hande Anı Can tarafından hazırlanırken, makyajlar Kürşat Akcebe, saç tasarımları Kaan Bozhan tarafından üstlenilmiş.
TASARIM HASSASİYETLERİ
İnovasyona önem veren bir isimsiniz fakat ilham noktalarınızda size en etkileyen unsurlar nelerdir?
Teknoloji kuşkusuz hayatımızın önemli bir parçası ancak, doğanın da renkleri ve formlarıyla sürekli olarak zihnimizi canlı tutan bir kaynak olduğunu unutmamalı.
Haute Couture’de geçmişten günümüze yansıyan özel tasarımlar nasıl ortaya çıkıyor?
Elbise süsleme teknikleri konusunda Antep İşi, Maraş İşi, Tel Kırma, İğne Oyası, Mekik Oyası gibi Türkiye’nin yöresel meziyetlerine çok ön planda tutuyoruz. Geçmişimiz hayallerimizle ilgili birçok ipucunu içeriyor olabilir, zaten keşfedilmiş olan meziyetlerimizi öğrenmek, onlara sahip çıkmak hayallerimize ulaşmamızı kolaylaştırabilir.
Türkiye’de birçok ünlüyü giydiren Tanju Babacan, sanatçılarla nasıl iletişim kurduğu ve tasarım yaptığı konusunda şunları söylüyor: Couture tasarımlar yaparken ya da bir sanatçıyla çalışırken öncelikle tasarımın ne tip bir etkinlikte giyileceğine, mekan özelliklerine ve tasarımı taşıyacak kişinin karakterine önem gösteriyorum. Aksi takdirde tasarımlar kişinin üzerinde ya da mekanın içinde emanet durabilir.