Sosyal medyada 2018'in en'leri

We Are Social'ın geçtiğimiz yılın başında açıkladığı verilere göre bir Türk internet kullanıcısı günde 7 saatinden fazla zamanını internette geçiriyor. Bu veriye e-posta almak ve göndermek, Whatsapp ve sosyal medya platformlarını kullanmak da dahil edildi.

ZEKİ GÜMÜŞ / zeki.gumus@aksam.com.tr

Her gün internette geçirilen 7 saatin yaklaşık 3 saati de sosyal medya platformlarına ayırılıyor. Sosyal CRM ve sosyal veri analizi şirketi Adba International, The Brand Age Dergisi için 1 Ocak – 20 Aralık 2018 aralığını baz alarak rapor hazırladı. 2018 yılı içerisinde Twitter’da en çok etkileşim alan paylaşımlar listelendi. 1 Ocak - 20 Aralık 2018 tarihleri arasında Twitter’da 2 milyar 549 milyon paylaşım yapan Türk kullanıcıların, günlük ortalama 7 milyon tweet attığı görüldü. Yapılan tüm bu paylaşımların yüzde 59’u negatif, yüzde 41’i ise pozitif içeriğe sahip.

Etkileşim alan tweet’ler

Twitter’da geçtiğimiz yıl en çok etkileşim alan paylaşım, Ersun Yanal’ın Fenerbahçe’ye dönüşü hakkında attığı tweet oldu. Yanal’ın tweet’i, 257 binin üzerinde beğeni, 139 binin üzerinde retweet aldı. 
@ersunyanal: Bir insan bir camiayı “bir şey” görür, bu hayattır. Bir insan bir camiayı ‘’çok şey’’ görür, bu sevgidir. Ama bir insan bir camiayı ‘’her şey’’ görüyorsa, bu aşktır. Siz benim için her şeysiniz, büyük Fenerbahçe taraftarı!’’ (14 Aralık 2018)

Fenerbahçe SK

Futbol özellikle ülkemizde Twitter’ın en çok konuşulan konularından biri. Fenerbahçe Spor Kulübü’nün, Ersun Yanal’ın Fenerbahçe’ye dönüşünü kutlamak için attığı tweet; 139 binin üzerinde beğeni, 
79 binin üzerinde retweet aldı.
@Fenerbahce: ‘’Mutluluk Sarı Lacivert bir bağ, sonsuz bir aidiyettir! Yuvana hoş geldin @ersunyanal!’’ (13 Aralık 2018)

Kullanılan emojiler

Emojiler dijital dünyadaki yazışmalarda jest ve mimikleri ifade etmenin en kolay yolu ve herkesin vazgeçilmezi. Geçtiğimiz yıla damgasını vuran ve diğer emojilerle kıyaslandığında yüzde 46 gibi açık ara farkla en çok kullanılan emoji ‘sevinç 
gözyaşı döken’ emoji oldu. 

 

Zeytindalı Harekatı çok konuşuldu

Twitter’da en çok konuşulan gündem içeriği Cenk Tosun transferi, Zeytindalı Harekatı, Afrin’deki 11 şehit, Kadınlar Günü, Afrin’de Türk bayrağı, Galatasaray şampiyonluğu, Başkanlık seçimleri öncesindeki ‘Tamam-Devam’ tartışmaları, Sakarya’da canice bacakları kesilen yavru köpek, 24 Haziran Seçimleri, İGA Havalimanı’nın açılışı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü, Ankara’daki tren kazası oldu.

Etkileşime geçilen kullanıcılar

 

Recep Tayyip Erdoğan (@RT_Erdogan)
Geride bıraktığımız yılda tıpkı futbol gibi siyaset de Twitter’ın en çok konuşulan konuları arasındaki yerini korudu. En çok etkileşime geçilen Twitter hesabı 43 milyon ile Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın resmi hesabı olan ‘’RT_Erdogan’’ hesabı oldu. 

BTS (@BTS_twt)
Ülkemizde özellikle son yıllarda bir hayli popüler hale gelen Koreli müzik gruplarının resmi hesapları hayranları tarafından sık sık etkileşime geçildi. Koreli müzik grubu BTS de 14 milyonun üzerinde bahsedilme ile en çok etkileşime geçilen 2. hesap oldu.

En çok kullanılan hashtag’ler

Tweet’lerde kullanılan hashtag’ler 2018 yılında da katlanarak arttı. 
11 milyon paylaşımla #EmeklilikteYaşaTakılanlar birinci sıraya yerleşirken, 7.7 milyon hashtag ile #Survivor2018 ikinci sırada, #SiyahBeyazAşk ise 6.2 milyon hashtag ile üçüncü sırada yer aldı.