ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com
HATEMOĞLU'DAN CENTİLMEN'E EN YAKIŞANI
1924 yılında kurulan ve Cumhuriyet'in ilk erkek hazır giyim markası olan Hatemoğlu 2024 ilkbahar / Yaz sezonunda, 100 yıllık marka deneyimini geçmişten günümüze erkeğe bakışın değiştiğinin altını çizerek gülümseten, marka yüzü Emre Bey'in rol aldığı bir reklam kampanyasıyla taçlandırıyor.
Geçmişten beri "Erkek dediğin şöyle olmalı, böyle olmalı'' diyerek erkeklere atfedilen ve erkeği belirli bir kalıba sokmaya zorlayan sıfatların üzerindeki ağırlığını alıyor ve nüktedan bir biçimde günümüze uyarlıyor. "Erkeğe içinden gelen her şey yakışır. Yeter ki centilmen olsun." diyerek yeni nesil centilmenliğin yeni kurallarını benimseyip tüketiciye sunduğunun mesajını veriyor.
Centilmenlerin tavırları değişse de seçimleri değişmiyor: Smokin her zaman ilk tercih. Smokin günümüz erkeğin dolabında hak ettiği yeri buldu. Artık yeni nesil erkekler sadece düğünlerinde değil, gerektirdiği her ortamda smokin tercih ediyorlar. Gençlerin çok daha sık tercih etmesi, 2024 ilkbahar yaz smokin trendlerinde farklı kumaşları ortaya çıkarttı.
Klasik smokinlerde pamuklu, saten, tüvit kumaşlar devam ederken, keten, pamuk-keten ve gofre kumaşlar koleksiyonda yerini aldı. Bu tip kumaşlar yaz sezonunda giyim konforu sağlarken, genç ve dinamik görünümü de destekliyor. 2024 yazında smokinlerin kendi kumaşlarından yapılmış büyük papyonlarla kombinlenmesi hem görüntüde hem de stillerde farklılık yaratıyor.
Yeni Nesil Centilmenler Performance Suit koleksiyonu ile her ortamda rahat, şık ve anında hazır. Sadece 840 gr. Giyildiğinde eşofman giymiş kadar rahat hissettiren, dışarıdan bakıldığında bir davete katılabilecek kadar şık bir takım. İtalya'da üretilmiş örme kumaşıyla günün başından sonuna kadar rahatlıktan ödün vermeden ve akıllı kumaşıyla, kolay kırışmayan yapısıyla farklı bir deneyim yaşatacak bir takım elbise.
GUESS JEANS, DENİM MİRASINI YENİDEN CANLANDIRIYOR
Amerikalı denim öncüsü GUESS'in yeni dinamik denim odaklı markası GUESS JEANS tanıtıldı. Ocak 2024'te Floransa'da düzenlenen Pitti Immagine Uomo fuarında beğenilere sunulan GUESS JEANS, GUESS'in 1981 yılında tanıttığı taş yıkamaya son teknoloji ve sürdürülebilir bir alternatif olarak getirdiği GUESS AIRWASH™u piyasaya sürerek denim dünyasındaki çığır açan yeniliklerini sürdürüyor.
Markanın Kreatif Direktörü Nicolai Marciano'nun fikir babası olduğu GUESS JEANS, denim kültüründe devrim yaratan markayı tekrar özleriyle buluşturuyor. Zamanın sınırlarını aşan bu konsept, GUESS'in özgün Batı Sahilleri tarzını, çağdaş değerleri ve vizyonuyla birleştirerek yeniden şekillendiriyor. GUESS JEANS, markanın kırk yıllık modern mirası üzerine inşa edilmiş, Amerikan modasının gelecek kırk yılı için bir sıçrama noktası olacak.
Son moda trendlerine göre tasarlanan giysiler, grafik arşiv amblemleriyle süslenmiş ve GUESS'in hikâyesiyle özdeşleşmiş kültürel çağrışımlarla dolu. Bu yeni seri, 1980'lerdeki ikonik siyah-beyaz kampanyalardan hip-hop topluluğunun 1990'ların başındaki marka ile bağlantısına kadar uzanan, zamanı aşan bir nostalji sunuyor. Tüm ürünlerin organik veya geri dönüştürülmüş malzemelerden üretildiği GUESS JEANS, sürdürülebilir üretime, özgün modaya odaklanan genç ve çağdaş anlayışıyla markanın denim geçmişine yeniden hayat veriyor. 1980'lerde GUESS, denimi modanın zirvesine taşıdı; 2020'lerde ise GUESS JEANS, denimi sürdürülebilir adımlarla moda dünyasında yepyeni bir çağa taşıyor.