Sezon vitrinlerinden mesaj var

Moda sektörünün renkli bahçesi ve markanın yüzü olan vitrinler sezon hazırlığı içerisinde. Koleksiyon hikâyelerini, tasarım detaylarını, fiyat avantajlarını, dekor ve stil çalışmaları ile taçlandıran renkli vitrinlere gelin birlikte göz atalım.

ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com

Vitrinler bizlerle sessiz iletişim kuran ve içerisinde bir çok mesaj barındıran özel alanlardır. Ne gibi mesajlar dediğinizi duyar gibiyim. Moda ve mağazacılıkta görsel sunum ve vitrin tasarımı departmanında on iki yıldan bu yana hem yurtdışında hem de yurt içinde, uluslararası markalarda çalıştım ve eğitimler vermekteyim. Bu tecrübeme de dayanarak vitrinlerin neden önemli olduğuna dair bazı satır başlarını paylaşacağım sizlerle.

Aslında hepimizin görsel olarak farklı şekillerde algıladığı fakat avantajlarını pek de kullanmadığımız noktaları, size yeni bir bakış açısı kazandıracak avantajları kullanın istiyorum.

VİTRİNLER NE ANLATIR

*Sezonun trend renklerine dair ip uçları alabilirsiniz.

*Model ve kalıplarda neler ön planda görebilirsiniz.

*Kıyafet kombinasyonları hakkında fikirler verir.

* Stil kodlarına dair dokunuşları cansız mankenler üzerinde olsa da etkin kullanırlar.

*Fiyat politikasında özel avantajlar var ise bunlar vitrinde ekstra vurgulanır.

*İndirim, kampanya veya özel günlere dair fırsatlara dikkat çeker.

*Dekor ve görsel materyaller size koleksiyon ve vitrin hikâyesini anlatır.

*Sezonda trençkot, hangi ayakkabı modeli veya blazer ceket gibi ürünler etkin ise onlar ön planda olur.

*Kreatif vitrinlerde sanat danışmanları veya heykeltraş gibi sanatçılar ile işbirliği yapılır ve sanat akımlarına dair mesaj verilir.

*Konsept vitrinler markanın vizyonunu ve marka duruşunu ortaya serer.

*Markaların yukarıdaki noktaları başarılı sunması tüketicide markaya dair pozitif algı yaratır ve içeri girip ürünleri incelemeye yönlendirir.

ÜMİT TEMURÇİN KARİYER EĞİTİM KURUMLARI'NDA

Türkiye'de tekstil ve moda markalarının yükselişi ile birlikte markaların mağaza sayıları giderek artıyor. Buna bağlı olarak da firmalar kalifiye eleman arayışına giriyor. Bu ihtiyacı karşılamak üzere moda markalarına ve tüketiciye birçok imkân sunan Kariyer Eğitim Kurumları Nişantaşı şubesinde "Görsel Mağazacılık ve Vitrin Yönetimi" Masterclass programı düzenleniyor. 22 Eylül'de başlayacak, haftada bir gün Ümit Temurçin eğitmenliğinde gerçekleştirilecek program iki ay sürecek. Eğitim boyunca katılımcılara dünya moda tarihi, güncel moda trendleri, styling ve branşın sektörel ihtiyaçlarını üreten kurum ve kuruluşlara dair güçlü bilgiler verilecek. Detaylı bilgi için www.kariyeregitim.com.tr adresine göz atabilirsiniz.,