Pandemide mobil oyunlarla eğlendik

Dünya genelinde mobil oyunlara ilgi her geçen gün daha da artıyor. Gelin, dünyada 2.7 milyar, Türkiye'de ise 32 milyon oyuncusu olan sektörü yakından inceleyelim…

YELİZ COŞKUN / yeliz.coskun@aksam.com.tr

Dünya çapında daha önce hiç kimsenin tecrübe etmediği bir dönemden geçiliyor. Ve bu dönemin neticesinde de aslında herkes evlerinden kendilerini eğlendirme yöntemleri buldu. Hali hazırda yükseliş gösteren oyun sektörü, son gelişmeler ışığında da gelişimini artırdı. Spor, araba yarışı, strateji, simülasyon, aksiyon, satranç, kelime avı, sudoku...

Bu sektörde her yaşa uygun oyun bulmak mümkün. We Are Social’ın ‘Digital in 2020’ raporuna göre, dünya genelinde 4.54 milyar yani toplam nüfusun yüzde 59’u kadar internet kullanıcısı bulunuyor. Aynı zamanda tüm oyun segmentlerinde gelirler artış gösteriyor ve belki de en büyük artış mobil oyun sektöründe oldu. Mobil oyun sektöründe gelirin 2020 yılının sonunda 77 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu rakam tüm oyun sektörünün yüzde 48’ine denk geliyor. Geçen yıla göre yüzde 13 büyüyen mobil oyun sektörü; içinde yer alan oyuncu sayısında da açık ara lider konumda bulunuyor. Tüm dünyada 2.7 milyar oyuncu bulunurken bu sayının 2.6 milyarını mobil oyuncular oluşturuyor. Mobil oyunlara artan etkinin en büyük sebebi ise basit: dünya nüfusunun 5’te 2’sinin akıllı telefonlara sahip olması ve mobil oyunlara ücretsiz olarak ulaşabilmeleri. Bir diğer sebep ise mobil oyunların internet kafelerinin alternatifi konumuna gelmesi. İnternet kafelerin kapanması birçok kişinin mobil oyuna geçiş yapmasını sağladı.

%56’SI ERKEK, %44’Ü KADIN

Türkiye’ye baktığımızda 30 milyondan fazla kişi oyun oynarken, bu rakamın büyük bir kısmını mobil oyuncular oluşturuyor. Bu oyuncu kitlesinin yüzde 56’sı erkek, yüzde 44’ü kadın. Türkiye’deki oyun sektörünün toplam geliri ise 1 milyar dolar civarını yakalamış durumda. Bu da ülkemizi dünyanın en büyük 18. pazarı konumuna getiriyor. Türkiye aynı zamanda oyun başında en fazla vakit geçirilen 3. ülke durumunda. Türkiye’de günde bir kez mobil oyun oynayanların oranı ise yüzde 49. Yani her iki kişiden birisinin yolu mutlaka mobil oyunlardan geçmiş. Sponsorluklar, yatırımlar, ödüller, bilet ve ürün satışları gibi parametreler dahil olduğunda ise espor pazar büyüklüğünün 1.5 milyar dolar civarına yükselmesi bekleniyor. Türkiye’de oyun sektörünün büyümeye devam etmesinde espor etkinliklerinin rolü ise yadsınamaz.

BOĞAZ’DA PUBG RÜZGÂRI

Dünyanın en rekabetçi mobil oyun arenası Red Bull M.E.O., 3. sezonunda Türkiye’nin en çok indirilen ve para harcanan oyunu konumundaki PUGB MOBILE’de dünyanın en iyisini bulmak için yolculuğunu Türkiye’de başlattı. Türkiye finaline giden yol 4 çevrim içi eleme, İstanbul Boğazı’nın ortasında feribotta gerçekleştirilen eleme ve yarı finalden geçti. Bin 800’e yakın mobil oyuncunun katılım gösterdiği turnuvada heyecan 5. elemede zirve yaptı. Türkiye’nin ilk sosyal mesafe kurallarına uygun espor etkinliği olan elemede 64 oyuncu kendi otomobilleriyle İstanbul Boğazı’nda finale yükselecek son 3 takımı ve en iyi yakayı belirlemek için toplandı. Son elemenin gerçekleştirildiği feribot, Anadolu takımını Harem İskelesi’nden, Avrupa takımını ise Sirkeci İskelesi’nden aldı ve İstanbul Boğazı’nda 3 saatlik yolculuğa çıkardı. Yolculuk sırasında 3 harita üzerinden elemelerin gerçekleştirildiği etkinlikte Avrupa yakası Anadolu yakasına üstünlük sağladı ve İstanbul’un en iyi yakası unvanını kazandı. Etkinlik Türkiye’de mobil oyunculuğun geldiği seviyeyi gözler önüne serdi. 5 Temmuz tarihinde çevrim içi olarak gerçekleştirilen büyük finalde ise rakiplerinden daha çok puan toplayarak Türkiye Şampiyonu olmaya hak kazanan Blaze Esports, Red Bull M.E.O. Dünya Finali’ne katılmaya hak kazandı. Red Bull M.E.O.’da dünya şampiyonu ise 2021 yılının ilk çeyreğindeki Dünya Finali›nde belli olacak.