Moda tutkusu kıtaları aştı

Kişiye özel tasarımlarıyla birçok kez ödüle layık görülen, şimdilerde ABD pazarına açılmaya hazırlanan genç ve başarılı tasarımcı Cansu Özlevi, ''Türk bir giyim markasının yaratıcısı olarak ülkemi yurtdışında tanıtmak bana çok büyük bir gurur yaşatıyor'' dedi. Özlevi'nin hedefinde 2023'te ABD pazarında tam anlamıyla yerini almak var.

Türk tasarımcılar artık dünyanın estetik, güzellik ve moda trendlerini belirliyor. Türkiye sadece Ortadoğu ve Avrupalı değil, ABD'li ve İngiliz kadınların da moda konusunda tercihi.

ABD ve Türkiye'deki modaseverlerin gözdesi ise tasarımlarıyla kısa sürede dikkatleri üzerine çeken, moda sektörünün parlayan simalarından tasarımcı Cansu Özlevi.

Kendine has çizgisi ve kişiye özel tasarımları ile ABD pazarında emin adımlarla ilerliyor. Şimdilerde ABD ve Türkiye arasında mekik dokuyan genç tasarımcı Miami'de birçok isme moda ve stil konusunda ilham olma yolunda. Özlevi, "Emin adımlarla ilerliyorum, Nisan ayında ABD'de bir takım görüşmelerim var. Hedefimiz 2023 yazına doğru Ortadoğu pazarında yerimizi almak." diyor.

Özlevi'nin başarı hikâyesi ilham veren türden. "Başarı tesadüf değildir" cümlesinin somut bir örneği. Pek çok ödüle layık görülen Özlevi, çok kısa süre önce Fashion TV'nin düzenlediği törende(yılın en iyi çıkış yapan kadın giyim markası) Best Women Collection Award World ödülüne layık görüldü.

KIZI İLHAM KAYNAĞI OLDU

Su Edition firmasının moda markası olan Miasu Giyim'in kurucusu Cansu Özlevi, Los Angeles'da California Üniversitesi'nde, medya ve oyunculuk eğitimi aldı. Yakın Doğu Üniversitesi'nde Radyo ve Televizyon bölümünü birincilikle bitirdi. Çocuk yaşlardan gelen oyunculuk geçmişi de bulunan Özlevi'nin içindeki moda tutkusu onun bambaşka bir yolda emin adımlarla ilerlemesini sağladı. Çalışma hayatına yurtdışı kökenli bir firmanın İstanbul mağazasında başlayan Özlevi, buradan yola çıkarak kendi şık kadın giyim markasını oluşturdu. İlham kaynağı ise kızı Miasu.

"Giyim kuşama olan tutkum çocukluğumdan geliyor. En büyük motivasyonum, hayata tutunma sebebim işime olan aşkım ve kızım Miasu" diyen Özlevi bu sebeple markasına da kızının adını vermiş.

ABD'de kişiye özel tasarımları ile adından söz ettirmeye hazırlanan Özlevi, kadın girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu: "Kadınlar isterse her şeyi başarabilir. Başkalarının yapamazsın dediği anda her şeyin değiştiğini görecekler. Sabır, cesaret ve azmin önüne hiçbir şey geçemez. Kendi ayakları üzerinde duran güçlü kadınlar görmeyi seviyorum. Ben de bu şekilde pozitif yaklaşarak markamı kurdum. Türk kadınının güçlü olması gerektiğine inanırım. İnandığım doğrular eşliğinde güçlü olmalıyım diyerek yaptığım işte üst basamaklara doğru çıktım. İşin en başında fikrimi paylaştığım hiç kimse, bu işi yapabileceğime inanmadı. Çevrem vazgeçirmeye çalışsa da pes etmedim. Şimdi ise uluslararası bir marka olma yolunda ilerliyorum."

RÜYALARIMDA BİLE TASARIM YAPIYORUM

Karşısına çıkan olumsuzlukları edindiği tecrübeleri ile harmanlayan Özlevi, iyi kötü her bir tecrübenin hayatına ışık tuttuğuna inanıyor. İşine olan tutkusunu ise şu cümlelerle özetliyor: "Her zaman şık giyinen bir kadın oldum. Her giydiğim çevreme ilham kaynağı oldu. Dünya trendlerini çok yakından takip eden biri olarak önceden neyin moda olabileceğini öngörür ve stilimi belirlerim. İşimi o kadar çok seviyorum ki rüyalarımda dahi defileler de olduğumu ve kıyafet tasarımları yaptığımı görüyorum. Güzel giyinmek ve özel hissetmek her kadının hakkı ve ben kadınlarımıza şu an kendilerini içlerinde en iyi hissedecekleri koleksiyonumla destek olmaya çalışıyorum."

Kıyafetlerine kendi enerjisini yansıttığını söyleyen Özlevi, markalaşmanın en büyük zorluğunu sektörde çok rakibin olmasına bağlıyor. Ancak farklı ve yaratıcı tasarımların önünün asla kesilemeyeceğini düşünüyor. Özlevi, "Aynı kulvarda olsak da sektördekilerin birbirini rakip olarak görmesi en büyük zorluk. Ancak ben kimseyi rakip olarak görmüyorum. Kadınlar her zaman farklılıktan hoşlanır. Sadece aynı markadan giyinen tek bir kadın bile tanımıyorum.

ENERJİMİ MARKAMA YANSITIYORUM

"2023 hedefim Miasu markasının New York, Los Angeles ve Dubai pazarında da yer almasını sağlamak." diyen Özlevi, bir Türk markasını gururla yurtdışına taşımanın kendisine büyük bir manevi huzur yaşattığının altını çiziyor. Hedefinde 2023'te ihracat şampiyonu olmak bulunan

Özlevi hayallerini ise şöyle sıralıyor: "Neden olmasın, ileride İngiliz Kraliyet ailesi ve Hollywood yıldızları üzerinde Miasu kıyafetlerini de görebiliriz. Sağlam ve emin adımlarla ilerliyoruz. Hayallerimi hep büyük tutarım. Olmazsa üzülmem, olursa çok sevinirim. Hem kendim için hem ülkem için onurlandırıcı olur."

Cansu Özlevi'yi diğer girişimci kadınlardan farklı kılan hayat mücadelesi ve doğru bildiği yoldan vazgeçmeyişi. Kendisini tarif ederken şu cümleleri kuruyor: "Dürüstlüğüm, samimiyetim, doğal oluşum, hayata iyi niyetli ve pozitif olarak bakıp, gerektiğinde çok sert, ağır bir insan olabilme dengesini güzel kurduğuma inanıyorum. Hayat bir denge ise bu yolda güzel yürümem beni farklı kılandır. Dolayısıyla bu enerjimi de markama taşıdığım için çok güzel ve büyük işlere imza atarak ülkemi de kendimi de gururlandırmak için elimden geleni yapacağım."

Miasu markasının kurucusu ve yüzü Cansu Özlevi, onlarca kişiye de istihdam imkânı sağlıyor. Marka çekimlerinden, prodüksiyon ekibine, atölyeden tasarımlarına kadar markasının her detayı ile bire bir ilgileniyor. Türkiye'de sanat ve cemiyet dünyasından birçok isme marka ile hizmet sunuyor. Firma, sosyal sorumluluk projesi olarak, yıllık kâr oranının belli bir bölümü ile yardıma muhtaç aile ve çocuklara destekte bulunuyor. Özlevi, markasını kurmadan önce sokak hayvanları ve kimsesiz çocuklara kendi imkânları ile destek olmaya çalıştığını söylerken artık bu yardımları şirket bünyesinde gerçekleştirdiğini anlatıyor.