Milano Fashion Week‘De Philipp Plein ışıltısı

Her geçen yıl başarı grafiği artan ve lüks markaların arasında kendine ciddi bir yer edinen Philipp Plein sadece koleksiyonlarıyla değil, mağaza konseptleri, çıkardığı kitabı, konsept partileri ve Milano'da açacağı oteliyle de moda dünyasında heyecan yaratıyor.

ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com

Geçen günlerde Milano Fashion Week'de Sonbahar / Kış 2024 koleksiyonunu sunan Philipp Plein gelecek günlerde ise Los Angeles'da yer alan malikanesinde "Oscars Night" konseptli davetine hazırlanıyor. Sofistike bir havayı benimseyen kadın ve erkek Sonbahar / Kış 24 koleksiyonunda markanın ikonik stilini kutlayan modacı, lüksü yansıtan gösterişli kıyafetleri modaseverlerin beğenisine sundu.

Plein'in kreasyonuna kendi yolunu çizen, geleneklere uymayanlar ve girdiği ortamda stiliyle fark yaratmak isteyenler için hazırlanmış bir koleksiyon olmuş diyebilirim. Gösterişli ve parıltılı kumaşlar, değerli taşlarla tasarlanan denim parçalar, yılan derisi ceketler, geniş kalıplı trençkot ve kabanlar sezona iddialı giriş yaptı. Markanın monogram baskısı bir çok parçada etkin kullanılmış, kadın tasarımlarda bedeni saran, çekici siluetler hâkimdi. Erkeklerde daha konforlu kalıplar ve tüm ışıltılara rağmen maskülen çizgiler mevcuttu.

TASARIMCI VE MARKA HAKKINDA

Marka ismini hem tasarımcısı, hem de markanın kurucusu olan Philipp Plein'den alıyor. Tasarım dünyasına 2000'li yılların başında mobilya üretimiyle başlamış ünlü modacı. Burada dikkat çeken lüks tasarımlarıyla adından söz ettirmeye başlayan Philipp Plein, 2004 yılında kendi markasını üretmiş. 2006 yılında isimsiz olarak tanıttığı aksesuar serisinin ardından 2008 yılında ilk couture koleksiyonunu çıkarmış. Ardından moda sektöründe adını duyurması ve kendi adını taşıyan mağazalarını açıp lüks segmentte yer edinmesi fazla zaman almamış.

Markanın kendisiyle bütünleşen kafatası ve altıgen motifin içinde 'PP' baş harfleriyle kendine özgü bir logosu hayli dikkat çekici. Philipp Plein bu tasarımları kıyafet ve ayakkabı koleksiyonlarında kullandığı gibi saat koleksiyonunda da kullanmaktan çekinmeyip, ürünlerin odak noktasına koymuş.

SAAT VE PARFÜMLERDE OLDUKÇA BAŞARILI

Philipp Plein saat koleksiyonunu İstanbul'da Saat& Saat ev sahipliğinde yapılan lansmanda inceleme fırsatı bulup, Philipp Plein'in kendisinden tüm koleksiyonlara ve marka stratejisine dair çok özel bilgiler edinmiştim.

Saat koleksiyonundan bahsetmem gerekirse; görünümü, verdiği hissiyatı ve hedef kitleyi tanımlamak için 3 ana grupta toplanmıştır. 3 boyutlu uygulamaların ön planda olduğu High-Conic grubu; İkonik desenlerin ve PP logolarıyla dikkat çekiyor. Dinamik ve konforlu performans vaat eden Hyper-Sport grubu ise monogram desenleri ile ön planda. Güçlü bir moda anlayışına eşlik eden, sokak modası görünümünü seven kullanıcılar için Street Coutere grubu da oldukça dikkat çekici.

Philipp Plein parfümlerine dair de size özel bir notum var. Dünyanın en ikonik parfümlerine imza atan Alberto Morillas, PP markası adına yarattığı parfümlerle farklı notalardaki kokuları keşfetmeniz için size çok özel bir davet sunuyor.

Son olarak, gelecek hafta Oscars ödül töreni için Los Angeles'ta olacağım ve Philipp Plein'in 9 Mart gecesi Beverly Hills'deki evinde gerçeklecek Oscar Night'da da katılacağıma buradan siz değerli okuyucularımla da paylaşmak isterim.

Bir moda eğitmeni olarak bu özel koleksiyonu ve yazı içeriğimi ders konusu yaptım ve öğrencilerim İlya ve Fiyan Evans ile birlikte hazırladık. Onları da ayrıca tebrik ediyorum.