Mahşerin dört atlısı: Darksiders 3

ENDER EREN

endereren@gmail.com

Darksiders 3’ün hikayesi, War’un Kıyamet’i başlatmasından sonra geçiyor. Fury, Charred Council tarafından çağrılıyor. Yedi Ölümcül Günah’ın dünya üzerinde serbest kalmasından hoşnut olmayan Charred Council, Fury’yi onları avlaması için gönderiyor. Burada öğreniyoruz ki, Mahşerin Dört Atlısı daha önce, Yedi Ölümcül Günah ile savaşmış. Ancak Fury bu sefer hepsiyle tek başına uğraşmak zorunda. Çünkü; War cezalı, Death kayıp, Strife ise başka işlerle meşgul. Ana karakterimiz Fury, ilk iki oyunda oynadığımız karakterlerden biraz farklı. War, ağır hareket eden ama güçlü bir savaşçıydı. Death hızlı hareket eden suikastçi-savaşçı karışımı bir karakterdi. Fury’yi ise bir savaş büyücüsü olarak tasvir edebiliriz. Zaman zaman belli elementleri, silahlarıyla birlikte kullanan, güzel bir karakter olmuş. Darksiders 3’te toplamda 4 farklı Hollow var. Bunlardan; Flame Hollow Fury’ye çift zıplama özelliği ve ateşli bölgelerde dokunulmazlık verir, Scorn’u ateşli bir zincire dönüştürür. Storm Hollow, Fury’nin havadan süzülmesini ve hava akımları ile yükseklere çıkabilmesini sağlar, Scorn’u yıldırımlı bir mızrağa çevirir. Force Hollow, Fury’yi güçlendirir, bazı blokları kırabilmesini sağlar ve Tempest’ten korur. Oyunda gözüme çarpan birkaç problem daha var. Bazen haritada yürürken, oyun hızlı bir yükleme yapabiliyor. Bunu bazen savaştayken de yapabiliyor. Bunların çıkacak olan yamalarla düzeltileceğini umuyorum, oynanışı çok baltalamıyorlar. Ancak böyle zor bir oyunda vakit kaybetmek iyi bir şey değil. Darksiders 3, anlayamadığım bir şekilde zor bir oyun olmuş. Dört farklı zorluk seviyesi olan oyun bunu size ikinci zorluk seviyesinden itibaren hissettirmeye başlıyor. Oyun dünyasında bir yerden diğer bir yere gidemediğimizde bunun üçüncü bir kişi tarafından hazırlanan bir bulmaca değil de çevrenin şartlarından dolayı kaynaklandığını düşünmemiz için uğraşılıyormuş. Bu sayede oyunun ilerleyişi yapay bulmacaları çözmekle değil de çevreye adapte olmamızla sağlanacak gibi duruyor.

Artılar

Güzel hikaye ve atmosfer

Başarılı boss tasarımları

Dövüş sistemi

Müzikler ve sesler

Eksiler

Checkpoint sistemi ve yükleme süreleri

Zorluk seviyesinin dengesizliği

Yapımcı - Yayıncı Gunfire Games

THQ Çoklu Oyuncu: Yok

Oyun Türü: Aksiyon, Hack'n Slash