Karlı, karanlık ve çok soğuk…

Rüya Büyüktetik
ruyabuyuktetik@gmail.com

İskandinav ülkelerini nasıl bilirdiniz? Karlı, karanlık, soğuk? Son birkaç yıldır durumlar bildiğiniz gibi değil. Soğuk ülkelerin minimal tarzı ve güçlü sokak modası tüm dünyayı etkisi altına almış halde. 

Nordik tarzın kilit noktası tasarıma olan minimal yaklaşımında gizli. İster dekorasyonda ister kıyafetlerde olsun her şey minimallikten yana. Bu tarzı benimsiyorsanız eğer az özdür prensibinden yola çıkmanız gerekiyor. Renk skalasında ise siyah, beyaz ve gri bu tarzın olmazsa olmazları. Nordik stil kuaförden yeni çıkmış gibi yapılı duran saç ve yüzünüzü baştan sona değiştiren ağır makyajı sevmiyor. Ne kadar doğal o kadar iyi. Çok soğuk iklimleri düşünün. Zaten yüzünüzde makyaj durması olanaksız. Bu sebeple en önemli kozunuz kırmızı rujunuz olabilir. Özellikle havaların soğumaya başlayacağı önümüzdeki günlerde bu stilden çokça ilham alabilirsiniz. Ülkemizde de bir hayli popüler olmaya başlayan bu akım gün geçtikçe daha kuvvetlenerek büyümeye devam ediyor. Evlerde daha minimal çizgiler ve hikayesi olan tasarımlardan yola çıkar hale geldik bile. 

EVİNİZİ BAŞTAN YARATMALISINIZ

Sosyal medyanın en kuvvetli görsellerini sunan Pinterest’te de en çok paylaşılan ve aranılan görseller İskandinav stiline ait. Eğer evinizi İskandinav stilinde döşemek istiyorsanız, mevcut takımlardan tamamen kurtulmanız gerekecek. Hikayesi olan tasarımlar ile evinizi baştan yaratmalısınız. Minimal koltuklar, aksesuarlar, ahşaplar ve gri tonlarını ise ışık hızında hayatınıza adapte etmeniz lazım. Eğer gardırobunuzu kuzey stili ile yenileyecekseniz bu sefer de bolca büyük beden kazağa, ya çok rahat ve bol kumaş pantolona ya da tam tersi super skinny denimlere yatırım yapmanızı öneririm. Oversize kabanlar zaruri.  Tüm kıyafete apayrı bir derinlik katacak battaniyeyi andıran atkılar ise stilinizi tamamlayacak en önemli yardımcınız olacak. Son vurucu dokunuş ise, daha rafine bir görünüm için keskin hatlı bir şapka ya da örme bir bere. Tebrikler, size de İskandinav kültürüne ilk adımı attınız!

AKILLI VE ZAMANSIZ TASARIMLAR

Konu Nordik tarzdan açılmışken, Kuzey ülkelerindeki kuvvetli stilin erkenden farkına varmış olan genç girişimci Selçuk Gerger ile geçtiğimiz hafta biraraya geldiğimizde şunu sordum; nedir bu ülkenin tarzını bu kadar çekici yapan? Cevap ise net; minimal, akıllı ve zamansız tasarımlara olan inançları İskandinav markalarını diğerlerinden bir kalemde farklılaştırıyor. Örneğin, dünyanın birçok yerinde çekilen sokak stili karelerinde bir süredir renkli sırt çantaları ilgimi çeker oldu. Bu çantalar son bir yıl içinde Türkiye’deki stil sahibi isimlerin de vazgeçilmezi haline gelen, dünyaca ünlü Fjällräven markasının 1978 yılından bu yana aynı tasarımda ürettiği Kånken’den başkası değil. Sadece 270 gram ağırlığında olan bu çanta aslında okul çantası olarak doğuyor ancak şu anda sokak stilini tek kelimeyle domine ediyor. 

DAHA BÜYÜK ADIMLAR ATACAK

Natalie Portman, Kanye West, Bradley Kooper, Jared Leto gibi dünyaca ünlü isimlerin de tercih ettiği Fjällräven’in önümüzdeki yıllarda Türkiye ile ilgili çok daha büyük adımları da olacak. Galatasaray Üniversitesi’nde İşletme eğitimi aldıktan sonra, New York Üniversitesi’nde Pazarlama üzerine yüksek lisansını tamamlayarak Türkiye’ye geri dönen Selçuk Gerger’in ise İskandinav markalarını Türkiye ile buluşturma 

hedefi Fjällräven’e ek olarak Cheapo ve Dedicated markalarıyla devam ediyor. 

Yeni sezon gözlükleri görücüye çıktı

Geçtiğimiz hafta Ray-Ban, Persol, Dolce & Gabbana, Vogue Eyewear, Prada gibi dünya devi markaları bünyesinde bulunduran ve 130 ülkede faaliyet gösteren Luxottica’nın İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonları görücüye çıktı. Vogue Eyewear gözlüklerinin bu sezonki yüzü olan Tülin Şahin ise bugüne özel mini bir sunum gerçekleştirdi. Yenilikleriyle benim en çok dikkatimi çeken marka ise Miu Miu oldu. Markanın kimliğine uygun eğlenceli ve oyuncu ruha sahip tasarımlar, bu sezon çerçeveden taşan cam formları ve simli detaylarıyla yaza 

damgasını vuracak türden.

Tom Ford erkekleri Londra yolcusu

Amerika’nın lüks denildiğinde akla ilk gelen markalarından olan Tom Ford erkek koleksiyonu için rotayı Londra’ya çeviriyor. Daha önce sadece özel randevu usulü ya da koleksiyon sunumları ile ilerleyen marka bu kez Ocak ayında Londra’da gerçekleşecek olan erkek moda haftasının resmi takvimine dahil oldu. Gucci’nin altın çağı olarak anılan dönemde markanın kreatif direktörü olan Tom Ford o dönemden bu zamana kadar podyumda hiç erkek koleksiyonu sergilememişti. 

Pop art ruhu yeniden hayat buluyor

Geçtiğimiz hafta Bilstore mağazasında yepyeni bir markaya denk geldim. Pop art akımından ilham alan bu markanın tasarımcısının Türk olduğunu duyduğumda ise çok şaşırdım. 2009 yılında desen ve grafik ağırlıklı genç ve dinamik bir  marka olarak kurulan Freakisthenewblack’in kurucusu Melis Acar IED Milano’da 3 yıllık moda tasarımı eğitimini tamamladıktan sonra Istituto Secoli’de kalıp ve modelistlik üzerine uzmanlaşmış genç bir isim. Acar’ın eğlenceli ve renkli tasarımlarının farklılaşma noktası ise kaliteli kumaşlar ile yenilikçi desenleri birarada kullanıyor olması.Tencel ve modal gibi organik kumaş ve ekotex sertifikalı doğa dostu baskı tekniklerine koleksiyonlarında bolca yer veren marka ürünlerinin tarzıyla öne çıktığı kadar aynı zamanda giyilebilir ve uzun ömürlü olmasına da dikkat ediyor. Bu keyifli markanın uzun soluklu başarılara imza atmasını diliyorum.